Mudkip___ Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Etter å ha prøvd den fantastiske PS3, så har jeg også litt lyst på PS2. Synd Ps3 ikke kan spille forrige generasjons spill, men men. Har sett på noen spll jeg ønsker å kjøpe - Shadows of memories/destiny - Ico - Kingdom Hearts Noen andre spill i ca samme sjanger som vil passe meg? og hvordan er disse spillene? En annen grunn at jeg vil ha PS2 er alle japanske rollespillene. På GC har jeg Tales Of Symphonia, som er et ordentlig bra spill. Til 360 har jeg Eternal Sonata og Blue Dragon som jeg også likte veldig godt. Finnes noen lignende JRPG spill som kan minne om de spillene? Og må man kjøpe memory card utenom? Eller følger det med? Lenke til kommentar
Apno Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 God of War 1-2 og Persona 3-4 er de spillene jeg har spilt mest på min Playstation 2. Minnekort følger med i pakken du kjøper, ingen tvil. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Kommer vel ikke uteom Final Fantasy X. Fantastisk spill og min får plass nr 2 på FF listen etter 7'ern som var i en klasse for seg når det kom. FF12 kan jeg også anbefale. Ikke helt nivået til X, og et noe forskjellig kampsystem, men jeg likte det og. Metal Gear Solid 2. Kanskje ikke helt din sjanger? men likefullt et utrolig bra spill, som jeg likte MYE bedre enn MGS3. Utrolig historie, om enn litt avansert til tider. Har nok glemt noen fantastiske spill, men må se igjennom samlingen min for å friske opp minnet Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Persona 4, som nevnt, kan sterkt anbefales, og stor tommel opp for Ico/SotC. Silent Hill 2 er kanskje det beste PS2-spillet i min mening. Det er ikke spesielt skummelt i forhold til de andre SH-spillene og gameplayet er ikke det beste, men historien er utrolig bra med enorm dybde og gåtene er svært intelligente. Atmosfæren og stemninga er perfekte, og hvis du vil like det halvparten så mye som jeg gjør, vil det alene være verdt en PS2. Lenke til kommentar
Scrapyard Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hva med og selge ps3´n din. Så kan du kjøpe 1.gen ps3 med 60gb HDD. Den spiller ps2 spill, samtidig som du får 2 usb porter (4 tilsammen) og innebygd minnekortleser. Det hadde jeg gjort. Synd Sony ødela ps3 ved og kutte ut ps2 støtta og minnekortleseren.. Fornøyd med at jeg kjøpte ved lansering til blodpris Forøverig er Dark Cloud et veldig bra spill. Minner litt om Zelda Endret 24. mars 2009 av Diablo Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva med og selge ps3´n din. Så kan du kjøpe 1.gen ps3 med 60gb HDD. Den spiller ps2 spill, samtidig som du får 2 usb porter (4 tilsammen) og innebygd minnekortleser. Det hadde jeg gjort. Synd Sony ødela ps3 ved og kutte ut ps2 støtta og minnekortleseren..Fornøyd med at jeg kjøpte ved lansering til blodpris Forøverig er Dark Cloud et veldig bra spill. Minner litt om Zelda Den kan også spille PS1 spill. Anbefales. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva med og selge ps3´n din. Så kan du kjøpe 1.gen ps3 med 60gb HDD. Den spiller ps2 spill, samtidig som du får 2 usb porter (4 tilsammen) og innebygd minnekortleser. Det hadde jeg gjort. Synd Sony ødela ps3 ved og kutte ut ps2 støtta og minnekortleseren..Fornøyd med at jeg kjøpte ved lansering til blodpris Forøverig er Dark Cloud et veldig bra spill. Minner litt om Zelda Den kan også spille PS1 spill. Anbefales. Spille PS1-spill kan jo PS2-en òg. Og i min mening har PS3-en ikke i nærheten av nok eksklusive spill (enda) til å være verdt den enorme prisen. Men heisann, hvis du har et par tusenlapper du kan sløse bort må du gjerne kjøpe PS3. Og hvis vi også skal anbefale PS1-spill vil jeg nevne et ofte oversett spill som heter Heart of Darkness. Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hva med og selge ps3´n din. Så kan du kjøpe 1.gen ps3 med 60gb HDD. Den spiller ps2 spill, samtidig som du får 2 usb porter (4 tilsammen) og innebygd minnekortleser. Det hadde jeg gjort. Synd Sony ødela ps3 ved og kutte ut ps2 støtta og minnekortleseren..Fornøyd med at jeg kjøpte ved lansering til blodpris Forøverig er Dark Cloud et veldig bra spill. Minner litt om Zelda Den kan også spille PS1 spill. Anbefales. Det kan ps3en han allerede eier og... Vil anbefale God of War- og Metal Gear Solid-spillene Endret 24. mars 2009 av frizzeh Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Ser du har ført opp Ico, og da må du selvfølgelig skaffe deg Shadow of The Colossus også Spillene foregår nemlig i samme univers, og SotC er den spirituelle etterfølgeren til Ico Endret 24. mars 2009 av Mala Lenke til kommentar
Mudkip___ Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Sånn, da har jeg handla litt bruktespill gamestop, og endte opp med: Odin Sphere Shadow Of The Colossus Atleier Irirs 2 (finnes en ener? ) Kingdom Hearts (må seff ha oppfølgeren også) Alias (liker tvserien ) Metal Gear Solid 2 Metal Gear Solid 3 Så da mangler jeg: Ico Kingdom Hearts 2 Shadow Of Memories/ Destiny Persona 4 ..Og selvfølgelig konsollen Så på Elkjøp i går, men sto at minnekort ikke fulgte med? Edit: Var visst kingdom hearts 2 jeg hadde..Mangler den første da:P Endret 25. mars 2009 av LittleBig-Me Lenke til kommentar
Tullsau Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Spille PS1-spill kan jo PS2-en òg. Og i min mening har PS3-en ikke i nærheten av nok eksklusive spill (enda) til å være verdt den enorme prisen. Men heisann, hvis du har et par tusenlapper du kan sløse bort må du gjerne kjøpe PS3. PS3 har mange bra titler og er uten tvil verdt prisen . . Hva med LBP,Killzone, GTA IV og RS 5? PS2 hadde ikke mange bra spill . . Meste av spille som kom var søppel Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Minnekort følger ikke med PS2, hvertfall ikke når jeg kjøpte min for gud veit hvor mange år siden. Persona 4 har Platekompaniet nytt for 199,- Ico hadde hvertfall Lefdal Strømmen for 99,- men trur det er utsolgt nå. Lenke til kommentar
Mudkip___ Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2009 De hadde ikke Ico i dag, var tomt Persona 4 kosta 299 på platekompaniet så jeg.. Men om noen vil selge Kingdom Hearts (enern) Ico Persona 3 og 4 og Shadow of Memories, så send en melding til innboksen Lenke til kommentar
Roaa Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Forstår ikke det med at "ps3 spiller ikke gamle spill" prøvde nettopp å sette inn 2-3 ps2 spill og de fungerte helt fint på min ps3. Endret 25. mars 2009 av Skolisse Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Ja da har den de eldre 60GB modellen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå