Joachim_F Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 OnLive lar deg spille de mest krevende PC-spillene uten å eie en PC. Les mer Lenke til kommentar
timmoody Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Genialt konsept- om det virkar. Har tenkt tanken sjølv, for no som båndbredde byrjar å ta seg opp så opnar det seg ein del dører. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ingenting hadde vært bedre en at en ikke hadde trengt å kjøpe/oppgradere pc ever again. Håper dette blir bra! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det kan vel fort koste like mye å abonnere på denne tjenesten og betale for rask netttilkobling som det gjør å oppgradere PC-en sin iblant. I tillegg vil man ikke få tilgang på alle spill. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 veldig intressangt konsept, visst de klarer å få det til å fungere og uten noe lagg så kan dette bli en veldig god fremtidig løsning på å spille. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hadde vært gøy å testet Crysis med 60fps stabilt om dem får til det. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Avhenger mye av stabilitet på nettet, men det er ikke noe problem for de fleste i Norge. Blir interessant å se hvordan dette fungerer i praksis. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Hvor rask linje trenger man for dette? Har på det høyeste 3.2mbps, og det er en temmelig sprek linje. (30mbit fiber) Endret 24. mars 2009 av Laland Lenke til kommentar
Nico_ Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) overføringen er jo garantert en eller annen form for video, ettersom det ikke er store krav til maskinvare (altså ikke rendring på klient), da blir det _ALDRI_ 60 fps for å si det sånn. Blir vanlig video, på enten 24fps, 25fps eller 29,97fps. Tror jeg da... Hvor rask linje trenger man for dette? Har på det høyeste 3.2mbps, og det er en temmelig sprek linje. (30mbit fiber) du mener vel 3.2MBps (byte) da du har en 30Mbps (bits) linje Endret 24. mars 2009 av lostfields Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det er et ordentlig intervju på Gametrailers, der snakker de litt om båndbredde. Han sa vel at 5/4 MBIT var veldig bra, da kan man visstnok kjøre spillene i HD. Båndbredden bestemmer oppløsningen, så de fleste kan nok bruke den. Lenke til kommentar
zyph Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Absolutt et spennende konsept! Jeg ser for meg at en fleksibel abonnementsløsning hadde vært gunstig, spesielt for meg som ikke spiller så altfor ofte. Si de (blant annet) kunne tilbudt 8-10 timers aktiv onlinespilling for en to-tre-fire tiere; dyrt hvis du spiller mye, men utrolig interessant for oss som bare vil sjekke ut et spill, og/eller sjeldent finner tid til spilling. En reell utfordrer til filmtitting, blogglesing og turgåing Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvor rask linje trenger man for dette? Har på det høyeste 3.2mbps, og det er en temmelig sprek linje. (30mbit fiber) du mener vel 3.2MBps (byte) da du har en 30Mbps (bits) linje Ja, var det jeg mente! Opp-linjen kan vel ikke være så viktig. Det blir bare kommandoer som sendes ut, så kommer responsen tilbake i form for streamet video. Alt sammen må jo skje vannvittig fort; pingen kan fort drepe her. Lenke til kommentar
frowen Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Skeptisk til at dette kan fungere bra. Hvis det stemmer at man feks kan ha 5mbit-linje og streame spillet i HD, er ikke det rart? Streame HD krever en del mer linje, eller tar jeg feil? Ellers, genialt konsept Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Interessant artikkel! Onlive-konseptet minner i stor grad om såkalt «Cloud computing». Jeg stiller imidlertid spørsmålstegn ved om båndbredden er god nok på det nåværende tidspunkt. Når fiber blir mer vanlig, kanskje. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er som de fleste andre her i tvil om båndbredden kan takle det. Men ellers meget spennende konsept som er verdt å følge. Lenke til kommentar
krispo-runar Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Haha, nå kan nvidia bare ha de "ødeleggbare" kortene deres. Her kommer Onlife. Gleder meg sykt.. tenkte og kjøpe meg et skjermkort til 5000 kr neste måned, men venter vel bare til Onlife kommer Så betaler jeg rundt 2000 kr for onlife, og 3000 kr til nytt nettverk:) Dette blir utrolig rått. Beste oppfinnelsen i senere tid:) Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Først må vi vel se om tilbudet kommer hit til Norge, det er vel mye lisenser og avgifter som skal betales rundt dette. Så må vi finne ut om vi har linjer som takler dette, så det er mye som må bli gjort. Jeg tviler på at linjen min takler dette, selv om jeg laster ned ca. 900 kbs tviler jeg på dette. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Spennende. Håper det får Linux støtte. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 tror da det skal gå på vår linje. 20 mbs linje pcen min er snart ett år gammal og klarer fremdeles alle nye spill på fullt, men det kommer ikke til å vare evig så det så veldig spennende ut Men kan man koble til mus og tastatur så det blir helt likt som en pc?? for jeg klarer ikke å spille fps spill med håndkontroll... Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Det første som slår meg er sen oppdatering på kontroll stikker. Ellers, når man har en gamer PC i en serverhall så må vel noen betale for innkjøp av den.. Hvor mye vil det koste kontra å eie selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå