Error Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hei! Det er en fyr i klassen min som holder på å arrangere større LAN-parties (han har holdt ett hvor det var 200 personer og skal arrangere ett med 500 nå til sommeren tror jeg.) Jeg synes dette var en god ide, og jeg bestemte meg for å gjøre litt research rundt dette å arrangere større LAN. Det var ikke så lett å finne stoff, så jeg bestemte meg for å sende en E-mail til TG-folka. I dag fikk jeg svar, og til det første spørsmålet jeg stile fikk jeg dette svaret: >Sørg for å få med deg mennesker som har arrangert ulike arrangementer tidligere. Da lurer jeg på, er det noen her med erfaring med å arrangere ulike større arrangementer tidligere? Mvh Error Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Har bare hjulpet til på et med 40-50 folk..men det var uten internett.. bare lan.. 1. Sørg for å ha lufting i rommet/stedet dere er.. En gang jeg var der, hadde vi glemt det. Anbefaler ikke å prøve det.. 2. Ha nok strøm til alle. Sist gang tok vi bare strøm fra den ene sida av rommet. Utover den første natta så slokna alle maskiner.. 3. Folk må ha med seg eget utstyr: Padder, nettkabler osv.. (Pleier å leie ut kabler til de som ikke har for en viss sum) 4. Prøv å få arrangert konkurranser i forskjellige spill. Vi hadde i Warcraft III, CS 1.6, SWAT 4 + Hadde en privatserver til WoW oppe. Det var to lag, jeg gav dem utstyr og levla dem til 70, poenget var å downe SunWell først . 5. Hvis du vil tjene litt ekstra kan du jo vurdere å selge mat, snop, brus osv. Bare et par småting som kan gjøre det bra.. (kanskje du allerede visste dette, men uansett...) Endret 14. april 2009 av Craxdm Lenke til kommentar
krazeh Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Har ikke arrangert selv, men har vært med som security. Fikk et godt innblikk i hva som bør være der. Godt lokale: Stort nok til at 50-60 stk kan være der uten at det er for trangt Grei tilgang til strøm og eventuelle andre ting Nødutganger Som nevnt ovenfor, god lufting En plass å sove hvis det er aktuellt Morsomt: Populære spill Kreative events Konkurranser Og så må det være tydelig hvem som er security/admin, regelverk må være klart og teknisk utstyr må være i orden. Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser ingen har nevnt det, men kjøleskap kan være aktuelt. Lenke til kommentar
Error Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Takk for svar. Det er lenge siden jeg har tenkt på denne LAN-arrangere ideen nå, men jeg har fortsatt litt lyst. Må sette opp et budskjett og sånn. Er det noen som vet sånn ca. hvor mye det koster å leie en gymsal eller lignende med plass til en del folk i? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er ikke sikker. Jeg og et par andre skal ha et dataparty om en måned, men vi er på et bedehus hvor vi ikke trenger å betale noe .. Men det skal dog bare være for 10-20 stk. Lenke til kommentar
krazeh Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er ikke sikker på pris, men tror det kan variere fra 100,- til 1000,- , om ikke mer. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Spør de overordnede der dere skal ha det, og ikke oss. Edit: Var litt bump, men jaja. Få ræva i gir, error! Endret 24. juni 2009 av Benny Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Bumper denne videre.. Jeg var en av to hovedansvarlige for å arrangere et LAN nå for omtrent tre ukers tid siden. Vi er i en veldig liten kommune med nesten 3000 innbyggere, derav omkring 100-150 ungdommer mellom 13-20 år. Jeg brukte to-tre dager på å somle meg til å sette opp en side med WordPress og fant en grei modul for å kunne ordne med et helt enkelt påmeldingssystem. Vi hadde ikke annonsert med plakater eller gjort noe annet PR enn å si fra til en i crew som gikk på ungdomsskolen - under 24 timer etter siden var publisert var det 30-35 påmeldte. Det var helt utrolig. Og dermed var lokalet vi brukte helt fulle, og vi måtte sette opp venteliste i tilfelle noen meldte seg av. Vi hadde opprinnelig tenkt at vi skulle være fornøyde om vi fikk med 15-20 stk - tidligere og uoffisielle hjemme-LAN har det vært mellom tre og 12 stk. på, og da har vi virkelig mast på folk om å bli med. Det er tydelig at det er en ny æra av databrukere i disse dager. Nå har vi fått masse henvendelser om å få til et LAN før jul, og vi har kastet oss rundt for å få leid større lokaler, og satser på å ha 90 deltakere + 10 i crew - totalt 100 stk. Påmeldingen åpnet mandag, og allerede nå er det 40 påmeldte, og fortsetter det i denne hastigheten blir det ingen problemer med å fylle lokalene. Erfaringer fra LANet i oktober - Tre ukers tid for planlegging er veldig kort tid (men til tross for dette tar vi utfordringen nå og prøver å ha LAN 18-20 desember) - Matsalg hvor inntekten går til LANet er VIKTIG for videre drift. Vi hadde nærmere 3000,- i overskudd etter matsalg, i tillegg kommer inntekter for inngang. - Ta en sjekk i lokalene på forhånd om hvor mange dere faktisk kan få plass til. Sett opp alle bord og stoler og sjekk at det er tilstrekkelig plass uten å bli for trangt. - Sjekk alle forhold for strøm på forhånd. Regn ut hvor mye som vil gå med pr. person og hvor mye som er tilgjengelig i lokalene. Jeg tror vi regnet ca 650W pr. person. Det er mer enn hva hver enkelt maskin faktisk trekker, men da har vi i alle fall tatt høyde for forbruket. - Velg en eller flere i crew få egen bruker og tilgang til å skrive nyheter og innhold på nettsiden deres. Da kan informasjon pushes ut raskt og smertefritt i motsetning til om alt går gjennom èn person. Foreløpig har LAN-sida hatt plass på mitt personlige domene, men dette skal vi endre på nå. Med overskuddet ordner vi domene og webhotell med en adresse som blir enklere å huske, og vi skal fortsette å bruke WordPress for publisering av nyheter, bildegalleri og sånne ting, og skal legge om til å bruke Joomla med myLANsite-modulene for påmelding og bordreservering. Under selve arrangementet vil vi bruke myLANsite-modulene for bestilling av mat. - Bruker må registrere seg i systemet med brukernavn - Bruker melder seg på gjeldende LAN arrangement - Bruker reserverer et bord til seg selv og inntil fire kamerater Under LANet kan bruker - gå til kiosken og betale f.eks. 200,- kontant og få tilsvarende beløp i kreditt i det nettbaserte systemet - se hvor mye han/hun har av kreditt, og bestille mat og drikke innen kredittgrensen - følge med på om maten er lagd, og om den er på vei til levering ved brukerens bord Det resterende beløpet av ens kreditt vil forbli i LANets konto for videre drift, og kan dermed brukes til å oppfylle deltakerenes ønske om å f.eks. ha PS3, XBOX360, projektor, etc.. Beste av alt. Joomla og myLANsite er gratis!! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Kan forsåvidt nevne at alt gikk problemfritt, foruten noen brukergenererte feil. Vi brukte to switcher på et par bord og måtte patche mellom disse. Etterhvert som det kom folk begynte de å dra ut patchekablene for å koble på sine egne kabler i vantro om at det skulle være plass til alle - dermed mista to rekker nettet en kortere periode. Strømmen gikk på ei rekke og gjorde omkring 20stk strømløse - men det løste seg fort med å ta en inspeksjonsrunde under bordene og koble omm forgrenere og tromler så det gikk på de kursene vi hadde lagt ut, i stedet for alt på èn. Nettsiden og forumet fikk et lite løft også kort tid etter LAN-helga, so far so good - bare gode tilbakemeldinger. Dere kan lese litt og se bilder fra LANet på www.rennebulan.org Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Det blir veldig ofte tomflasker rundt på bordene som folk gjerne vil ha bort. Få en kar til å gå rundt å samle inn så tjener du litt penger på det. Når folk sitter og gamer så er de ofte også veldig konsentrert så de tenker seg ikke om, og bare gir bort flaskene. Det må man utnytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå