Gå til innhold

SiS Xabre

Anbefalte innlegg

Hei dere.

I disse tid raser krangelen hissig mellom ATI-fansene og NVIDIA-fansene. Jeg har ennå ikke tatt noe standpunkt, selv om det i min datamaskin nå står et ATI RAge pro, mens jeg venter på at JEG skal sende et GeForce4 Mx440 kort i retur til PSdata. Jeg er meget treg med slikt så det får nå bare ta sin tid. Dermed fikk jeg lyst å sjekke et annet kort som ikke hørte til noen av disse firmaene, og vurderte først et 3dlabs kort, og skrev et innlegg her inne på disse sidene om det, et innlegg jeg enda ikke har fått svar på. Så, for noen dager siden kom The_Ruthless til å nevne at SiS hadde ut noen kort i Xabre (www.Xabre.Com) serien som han hadde lyst å teste selv, men av forskjellige grunner ikke gjorde det.

Jeg bestemte meg for at jeg kunne like godt sjekke noe sånt som dette og gikk inn på kelkoo.no for å sjekke etter Xabre kort (veldig enkel måte å se om de i det hele tatt ble ført noen steder) men det var ingen i Noriigs Riige som solgte disse kortene, så jeg begav meg EBay i vold og fikk tilslaget på et av de billigste Xabre kortene (Xabre 200) som jeg nå venter i posten. Dermed lurer jeg på hva for programmer en kan bruke for å sjekke ting, jeg tenkte på 3dMark2001 SE men når jeg innstallerte dette fikk jeg beskjed om at DirectX8.1 ikke var tilgjengelig (mener jeg har 9 så det er jo greit nok). Vel uansett, er det noen durkdrevne skjermkort-testere som har noen andre forslag? Jeg vat at 3dMark gir et feil bilde av enkelte ting, men som sagt, for å sammenligne med andre liksom.

Noen forslag?

PS. Om det er noen ansatte i norske datafirmaer som leser dette, så bør dere kanskje vurdere å ta inn noen Xabre kort, har lyst på Xabre600 men finner det ingen steder, ikke på EBay engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag til 3dmark problemet er å oppgradere til build 330 som vistnok fikser feil som kom opp i build 300 og directx 9 og støtte for 8x AGP og litt sånt. Er ikke dumt det nei.

Edit: skrevet litt for mye engelsk idag :p

Hadde klarte å skrive litt engelsk her :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...