Gå til innhold

Er Gordon Freeman og G-man den samme personen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han visste sikkert at han kom til å svare ja. Hvordan kunne han ellers dra tilbake i tid?

Men det er jo helt blåst å spørre seg selv om noe slik.

Et annet argument er at G-Mans hårfeste har en slik "widow's peak", som det så fint heter på engelsk, kommer ikke på det norske ordet i farten. Det er genetisk og kan ikke forandres uansett, mens Freeman har et rett hårfeste. Så de er ikke samme person.

Dessuten sa jo Nihilanth i HL-1 at "you are a man, he is not a man"...

Endret av Capa
Lenke til kommentar
Det er mange teorier og spekulasjoner om at de er samme person, men det er de ikke. G-man er ikke et menneske ut i fra det jeg kan skjønne. Både snakkemåte og oppførsel tyder på at han er et romvesen i menneskeskikkelse.

Men om han er fra fremtiden kan jo ha blitt ganske forandret.

Endret av lolidude
Lenke til kommentar
Han visste sikkert at han kom til å svare ja. Hvordan kunne han ellers dra tilbake i tid?

Alikevel dør du om du velger å ikke jobbe for ham. Ergo er det ikke noe poeng for G-man å spørre, så lenge vi som spillere kan velge døden fremfor jobb.

Lenke til kommentar

Da har de i så fall dritt seg ut om G-Man skal være Freeman. Jeg støtter TCi lengre oppe i tråden; og dessuten sier Nihilanth i Half-Life 1 dette: "You are man... he is not man... for you he waits... for you...". Mest sannsynlig refererte han til G-Man.

Endret av Capa
Lenke til kommentar

Dette har blitt diskutert opp og i mente, og av den grunn alene er det svært usannsynlig at Valve kommer til å følge opp denne ideen som utvilsomt har opphav i spillsamfunnet. Men jeg tror (og håper) vi kommer til å få vite mer om Gmans bakgrunn i neste episode av Half-life sagaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...