Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dungeons & Dragons i Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er 4 (muligens 5) spillere i aldern 19-20 år, som er på jakt etter DM til å spille D&D 3.0 eller 3.5.

Vi har starta smått, med deling av DM jobben, men ingen har helt lyst til å være dm.

Spiller for nå i egen campaign, men å starte på nytt er ikke no problem.

Har characters i lvl 3-4, men starter gjerne på nytt om nødvendig.

For nå spiller vi i helgene hjemme hos meg på Lerkendal, men er åpne for å flytte oss i både tid og rom.

Flere spillere er gjerne velkomne, men helst DM til å starte med.

Still gjerne spørsmål og meld for all del interesse i å spille, som spiller eller DM;)

-Jesper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei fysj!

Vi er old-school boys. Spiller helst 3rd edition for å være ærlig!

4th er for mye tull og tøys syntes jeg. Lest litt om klasser og "powers" (?) og syntes ikke det helt er min greie.

Men vi starter nå etter påsken med god DM og flere entusiastiske spillere;)

Lenke til kommentar

Poenget med rollespill er å faktisk spille en rolle og sette seg inn i en karakter. Så for å unngå for mye regelrytting og "rullespill" er det greit med enklere regler, det blir ikke noe mindre dypere av den grunn. Har ikke spilt noen versjon av D&D. Kun Star Wars rpg. I Saga edition er det enklere regler og det fungerer ganske fint.

DoD 6 trudvang (Drakar och Demoner) har jeg inntrykk av også har enklere regler enn D&D. Slik at det blir mer fokus på rollespillinga og mindre på å trille terninger. (ikke at det nødvendig er noe som er kjedelig) :)

Endret av Uncron
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...