Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvem lager de beste spillene (eller er din favorittutvikler), FINALE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi elderscrolls er så forbanna gjennomført. IP?

Intellectual Property, det blir vel noe i samme sjanger som åndsverk.

..ok, men Fallout 3 er helt og holdent utviklet av Bethesda. Det er en total overhaling av gameplay, og bruker samme engine som Oblivion.

Lenke til kommentar
Er det spillene til utgiverne vi skal bedømme eller er det utviklerne bak spillene denne pollen egentlig dreier seg om?

Favorittutvikler er jo ikke nødvendigvis det samme som utvikleren som lager i dine øyne de beste spillene.

Velg selv.

Så vi stemmer altså på to forskjellige poller noen av oss? :blink:

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt den store begeistringen for Bethesda. Ser man bort fra Elder Scrolls, så har de ikke så mye å vise til. Det er i så fall bare Fallout 3, men det er jo IP som de har kjøpt av Interplay.

Ikke mye å vise til? De har vel lagd seks TES-spill (inkluder Redguard og Battlespire), og Fallout 3. Det er sju spill som de har laget siden 1994. Greit at de for det meste har holdt seg innenfor TES-serien, men den er en utrolig kjent og populær spillserie. Det er som å si at Blizzard "bare" hadde Warcraft-serien å vise til, dersom det hadde vært tilfellet. Det er ikke "bare" når serien er blant de aller mest populære noensinne innenfor sjangeren.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt den store begeistringen for Bethesda. Ser man bort fra Elder Scrolls, så har de ikke så mye å vise til. Det er i så fall bare Fallout 3, men det er jo IP som de har kjøpt av Interplay.

Ikke mye å vise til? De har vel lagd seks TES-spill (inkluder Redguard og Battlespire), og Fallout 3. Det er sju spill som de har laget siden 1994. Greit at de for det meste har holdt seg innenfor TES-serien, men den er en utrolig kjent og populær spillserie. Det er som å si at Blizzard "bare" hadde Warcraft-serien å vise til, dersom det hadde vært tilfellet. Det er ikke "bare" når serien er blant de aller mest populære noensinne innenfor sjangeren.

Jeg nekter ikke for at Bethesda har laget gode og polpulære spill. Henholdsvis Morrowind, Oblivion og Fallout 3. Men, bredden er liksom ikke helt der, imo. Det samme kan sies om Blizzard, men sammenligner man Bethesda og Blizzard, så kommer Bethesda helt klart til kort når det gjelder bredde og antall på kvalitetsproduktene. Blizzard har ettertrykkelig bevist at de behersker forskjellige sjangre (RTS, RPG, MMO).

Allikevel kommer begge selskaper til kort når de måler krefter med for eksempel Konami, som har stått for noe jeg regner med er et tresifret antall knalltitler over mange forskjellige sjangre, mange av dem unike, banebrytende og sjangerbetegnende. Slikt fortjener legendestatus, imo.

Når det er sagt, så støtter jeg selvfølgelig friheten til å like hva man vil like mye som jeg støtter friheten til å kommentere hva man vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...