cavumo Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da har vi hatt DS og PSP en stund, og vi må faktisk bruke som så mye som to hender for å telle alle versjonene av krabatene. Sony har kommet med PSP, PSP slim & lite og PSP 3000, mens Nintendo har slengt ut DS, DS lite og DSi (er vel ikke helt på markedet ennå, men ikke mange ukene igjen). Felles for de fleste av de er at de bringer lite nytt uten om små kosmetiske forbedringer (Nintendo har nok vært litt flinkere enn Sony på å finne på nye ting). Nintendo prøver på noe nytt med DSi, men jeg frykter at det blir lite spill som bruker seg av kameramulighten, og hva med de 100 millionene andre som ikke har kamera til maskinen? Det at du kan laste ned spill virker faktisk utrolig kult, men hvorfor ikke kunne gjøre dette på de andre maskinene også? Sony på sin side er ikke mye bedre med en liten minskning i størrelse, samt støtte for TV ut. Med andre ikke mye nytt, men for de er det tydeligvis nok til å pøse ut versjon på versjon. Litt bedre skjerm og mikrofon innebygget er jo sikkert greit, men å lansere en ny PSP for det er vel kanskje litt drøyt? Iallefall synes jeg det er det. For all del, flott at de forbedrer, men når de begynner å gå tom for ideer er det like greit å la være eller spare de til nestegenrasjon. For min del synes jeg gapet mellom den originale DSen til DSi blir litt for stort. Gapet mellom PSP versjonene er ikke mye like stort, men det kan nok skyldes at PSP var noe mer finpusset ved lansering. DS var klumpete, dårlig skjerm og DS lite føltes virkelig som en nødvendig oppgradering. For min del virker det som om Sony lanserer mye uten mye nytt, men at Nintendo sine er iallefall litt gjennomtenkt. Det nyeste tilskuddet virker som en kul maskin, men blir gapet mellom DS og DSi for stort? Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til her, men jeg syntes det begynner å bli litt mange SKUs ute og går, der mange av de bringer mye nytt. Jeg er litt sugen på nestegenrasjon, men isteden bruker de ressurser på å utvikle tilsynelatende unyttige modeller. Hva syntes dere? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 De selger jo ganske godt og det finnes ingen konkurrenter til markedet. Så ser ennå ingen grunn til at det bør komme noen nye modeller. Hva skulle det være godt for? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg vet ikke, vet ikke hva jeg mener selv engang. Men på en annen måte syntes jeg det blir litt feil å spy ut modeller, slik som Sony har gjort nå. Da vil jeg heller ha noe nytt og bedre. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 En ny DS hadde vært kult. Grafikk som ligner mer på GameCube sin. Samt større skjermer, inngang for SD-kort for å kunne lagre Virtual Console spill og slikt. Burde vært mulig å bruke samme konto som på Wiien, slik at man kunne spille alle VC-spilla man hadde lastet ned derifra. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 nå får du jo en en ny ds med større skjermer og sd kort, så får jo halvparten av det du ønsker! men, har nok av glede av ds'n og psp'n fortsatt! finner ikke laderen til PSP'n det er mitt største problem! Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Tror jeg skjønner hva du mener. Det er liksom greit med DS og DS lite, siden du ikke trenger en DS lite da hvis du allerede har den gamle. Men DSi er en sånn halvveis ny spillemaskin, med nye spill som ikke funker på gammel DS. Så du "må" kjøpe en DSi, men det føles litt teit da det det er en DS med noen få nye funksjoner. Men kanskje folka har gått tomme for ideer^^? DSi har jo ingen innovasjoner. DS er jo fortsatt en perfekt håndholdt konsoll, da touch skjermen gir mulighet for alle tenkelige typer spill. For eksempel har man strategi og pek og klikk eventyr, noe som passer perfekt får "on the go" spill som du spiller i bilen osv. 2D spill osv som passer godt til håndholdt trenger jo ingen sterkere maskin heller. De neste forbedringene de bør gjøre er jo mer sånn teknisk, bedre online funksjonalitet, litt bedre grafikk og plass osv. PSP er en mye sterkere maskin teknisk, men jeg føler liksom ikke man trenger noe særlig bedre enn ds. Føler en del PSP spill passer bedre til konsoll liksom. Kanskje litt mye skryt av DS uten mål og mening, men det er i alle fall slik jeg føler det Endret 29. mars 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har lyst på noe enkelt og unikt denne gangen, ikke noe touchscreen og superhardware. Gameboy color var slik, og den ble bare mer fantastisk med pokemon franchisen. Det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Synes DSen er forholdsvis enkel jeg da men Du har jo spill som ikke utnytter touch skjermen eller mikrofonen. Og hvis DSen er for avansert, hva "nytt" er det man kan lansere nå som er så enkel som en gameboy color? Den var jo ikke akkurat unik, men bare en god maskin med gode spill, fargeskjerm var jo gjort før. Hvis man vil ha superenkle spill så har man jo iphone. Eller så kan man kjøpe seg en GameBoy micro. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Synes DSen er forholdsvis enkel jeg da men Du har jo spill som ikke utnytter touch skjermen eller mikrofonen. Og hvis DSen er for avansert, hva "nytt" er det man kan lansere nå som er så enkel som en gameboy color? Den var jo ikke akkurat unik, men bare en god maskin med gode spill, fargeskjerm var jo gjort før. Hvis man vil ha superenkle spill så har man jo iphone. Eller så kan man kjøpe seg en GameBoy micro. Nja, det med DS på bussen, det er ikke morro Lenke til kommentar
Laland Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hadde likt å se en håndholdt Xbox. Siden MS har mange forskjellige plattformer de kunne kombinert i èn (Zune, Windows Mobile, Live) enhet tror jeg det hadde solgt som bare det. Kapabel til Xbox (1) grafikk, spill på minnebrikker, Xbox Live (med støtte for alle XBLA spill), cross-plattforming med Xbox 360/neste generasjons Xboxer og GFWL, samme (eller bredere) formatstøtte som Xbox 360, støtte for minnekortene til Xbox 360'n, to analoge stikker, innebygd 3G-modem (for Live anywhere), samme brukergrensesnitt som NXE, innebygd kamera og wifi, hauger av internt flash-minne og støtte for SDHC (vanlig, Mini eller Mikro), lik ladeport som Xbox 360 kontrollene eller (og helst) mini-usb i tillegg til overkill-maskinvare, slik at utviklere har litt å gå på fremfor å måtte ta snarveier overalt. Hvis det kommer skal jeg kjøpe den på dag èn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå