Gå til innhold

Xboxen nekter å laste ned spillet jeg har kjøpt. Hva skal dette bety?


LucarioX

Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat Fable på Xbox Live Marketplace, men maskinen nekter å laste det ned. Får opp meldingen "Can`t download Full game - Fable" og blir returnert til menyen. Føler meg litt lurt nå. Har mer enn nok plass igjen på harddisken også?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp - du er svindlet. Microsoft svindler millioner av mennesker daglig ved å selge spill som ikke kan lastes ned.

 

Seriøst - hva er det med folk som roper svindel med en gang det oppstår en feil?

 

For det første, du har ikke kommet med noe annen informasjon om at du har nok plass på harddisken. Du sier ingenting om du har:

 

x) prøvd å laste ned andre ting i samme periode, f.eks. en demo av noe slag

x) sjekket at nettet og evt brannmur funker som det skal (test xbox live-connection)

x) prøvd å laste ned spillet flere ganger over en viss periode (nei, ikke to gang på 10 minutter)

 

Enkelte ganger kan det selvsagt også tenkes at det er vedlikehold eller andre ting på serverne til Xbox Live som gjør at du får feilmelding.

 

Jeg hadde prøvd å laste ned igjen noen timer senere, og hvis spillet ikke lar seg laste ned i morgen heller - og du er 100% sikker på at problemet ikke ligger hos deg - da hadde jeg sendt en mail til Microsoft. (hvor mye plass har du på disken egentlig? du skriver kun "mer enn nok" - et tall som "20GB" hadde vært lettere å forstå)

 

Før Microsoft har sagt at pengene dine er tapt, så har du nok *NEPPE* vært utsatt for svindel.

Endret av krifos
Lenke til kommentar

Greit, svindel var kanskje å ta litt hardt i, men ganske irriterende når man ikke får hva man ha betalt for.

 

For å forklare problemet mer utdypende:

 

x) prøvd å laste ned andre ting i samme periode, f.eks. en demo av noe slag
Ja, fungerer helt fint å laste ned andre ting. Har ikke funnet noe annet enn Fable som ikke lar seg laste ned. Går kjapt og fint også.

 

 

x) sjekket at nettet og evt brannmur funker som det skal (test xbox live-connection)

Xbox Live fungerer helt bra ellers ja. Har ikke gjort noen endringer på brannmur heller. Alt fra å streame musikk, Windows mediacenter, sende meldinger, lanste ned andre ting osv.. fungerer helt fint. Eneste jeg hadde litt problemer med var å legge til MS points, men det fikk jeg til når jeg gjorde det på PCen.

 

=Krifos]x) prøvd å laste ned spillet flere ganger over en viss periode (nei, ikke to gang på 10 minutter)

Prøvd å laste ned flere ganger de siste timene. Prøvd masse forskjellig rart.

 

Jeg hadde prøvd å laste ned igjen noen timer senere, og hvis spillet ikke lar seg laste ned i morgen heller - og du er 100% sikker på at problemet ikke ligger hos deg - da hadde jeg sendt en mail til Microsoft. (hvor mye plass har du på disken egentlig? du skriver kun "mer enn nok" - et tall som "20GB" hadde vært lettere å forstå)
Har nærmere 10 GB ledig og spillet krever ikke mer enn 3 GB. Får vel prøve å sende mail i morgen, men har sjeldent fått svar fra Microsoft når jeg har sendt dem mail. Får bare beskjed om å ringe dem. Makan til god mail support...

Hadde liksom tenkt å kose meg med dette i helgen. Får vel ikke tak i Microsoft før på mandag tenker jeg og da har jeg heller ikke tid til å spille. Fult av prøver den uka.

 

<_<

Lenke til kommentar
Kjøpte akkurat Fable på Xbox Live Marketplace, men maskinen nekter å laste det ned. Får opp meldingen "Can`t download Full game - Fable" og blir returnert til menyen. Føler meg litt lurt nå. Har mer enn nok plass igjen på harddisken også? Svindel?

Skjer ofte med større spill. Veldig irriterende, men de virker alltid etter noen dager i alle fall. Prøv å slett det som ble lagret, installer noe annet over, og last ned på nytt. Er ikke egentlig sikker på om dette hjelper, men jeg gjør ofte det og feilen forsvinner til slutt i alle fall.

Lenke til kommentar
Får vel prøve å sende mail i morgen, men har sjeldent fått svar fra Microsoft når jeg har sendt dem mail. Får bare beskjed om å ringe dem. Makan til god mail support...

Så ring dem da, du er vel ute etter hjelp er du ikke? :rolleyes:

 

800 14 174

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Det du skrev i posten din indikerte sterkt atr du tidligere har fått beskjed om å ringe til deres support fremfor å sende mail. Derfor lurte jeg på hvorfor du ikke hadde gjort dette tidligere, fremfor å ikke sende mail elelr snakke med MIcrosoft i det hele tatt. Blir bare baklengs for min del det er.

Lenke til kommentar

Har selvfølgelig ringt dem før om andre ting. Synes bare det virker litt dumt av dem å ha support over mail når de altid svarer at du må ringe dem uansett. Hørt at andre har erfart det samme. Skal selvfølgelig prøve å ringe dem til uka, men tingen var liksom at jeg skulle kose meg med dette i helgen. Til uka har jeg prøver, tentamener og alt mulig annet dritt jeg må øve på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

prøv og last den ned via xbox.com. logg inn med den gt og gå markedplace online, velg fable og sett den i din nedlastningskø. gjør du dette mens konsollen er på så kan du jo sjekke om det faktisk virker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...