UrgeLoL Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ikke noe tvil om at Sony må få ned prisen på Ps3 for å konkurrere med xbox 360. Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 For en niksepinne. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Synes det er litt patetisk av Microsoft... Om du får valget om å kjøre Lada eller Ferrari så er ikke valget så vanskelig er det vel? Hvor ofte leser dere i media at det er problemer med PS3 maskiner? Altså store problemer slik det er med X360? Nå har det jo igjen vært i media om en "ny" feil som får X360 maskiner til å stoppe å virke. Hvor ofte leser dere det om PS3? Det er klart X360 selger litt bedre da den er billigere og barn flest ikke har så mye penger. Men voksne folk generelt vil jeg tro går for PS3, en skal liksom ikke være så veldig smart for å se at det som faktisk er i en PS3 i forhold til X360 gjør at prisen ikke er noe uting. Jeg kjører både Lada og Ferrari og det er ikke noe tvil for meg hvilke jeg liker å kjøre best....Ladan har en tildens til å få motorproblemer og må til service veldig ofte. Gud å deilig det er å kjøre Ferrari igjen etter en tur med Ladan...og jeg trenger ikke ha 2-3 Ferrarier på lager i tilfelle 1 skulle stoppe å virke...slik mange faktisk må med Lada. Jeg er glad jeg har penger og kan velge det beste. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det er slike holdinger og meninger som er opphav til all fanboykrig.. At du enda er på det nivået at du sammenligner xbox og ps3 med lada og ferrari på en slike måte er nesten flaut. Trodde den tiden var forbi. Å si at det er patetisk er vell kanskje heller ikke så smart, det finnes nok at latterlige usagn fra både sony, MS og nintendo, og jeg vet hvilke jeg har ledd mest av. Velger å bare tolke hele innlegget ditt ironisk! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ifølge Sony så har jo ikke den neste generasjonen begynt enda engang. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det er slike holdinger og meninger som er opphav til all fanboykrig.. At du enda er på det nivået at du sammenligner xbox og ps3 med lada og ferrari på en slike måte er nesten flaut. Trodde den tiden var forbi. Å si at det er patetisk er vell kanskje heller ikke så smart, det finnes nok at latterlige usagn fra både sony, MS og nintendo, og jeg vet hvilke jeg har ledd mest av. Velger å bare tolke hele innlegget ditt ironisk! Forskjellen på fanboys er vel at jeg faktisk har begge maskinene og ja en skal ta tråden min med litt ironi og ikke minst litt humor noe alt for mange "seriøse" mennesker bla her på forumet ikke har. Men X360 er en billig ribba maskin som har mye hardware problemer noe PS3 ikke har. Det er fakta og ikke min personlige mening. X360 Premium er som å kjøpe en ny bil uten aircondition, du sparer noen kroner men du angrer som faen senere når du får bruk for det. PS3 er av bedre kvalitet er mer fremtidsrettet og appellerer nok mer til mennesker fra 20 år og oppover da økonomien tillater det. Men hvilke av maskinene som er "best" hardware messigt er egentlig samme faen da det er spillene som er viktigst. Det er derfor jeg har kjøpt meg en billig Lada for å kjøre noen få eksklusive spill. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Halvparten av det du sier er jo bare dine preferanser og gjetninger. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 I H ... som Wii selger da ... skulle tro den ville selge dårligst når alt oppstyret om kontrollen og "spill for alle" hadde lagt seg. Nintendo burde ha noe å bygge videre på her! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Halvparten av det du sier er jo bare dine preferanser og gjetninger. At X360 er en "ribba" maskin er langt ifra noe gjetting fra min side..eller noe med preferanse. Den har ikke bluetooth, trådløst nettverk eller et HD medium. Skal du komme på nett trådløst...kjøpe ekstra adapter... HD-DVD? Det må du kjøpe ekstra...bare synd MS satset på feil format så nå har ikke X360 et HD medium lenger...lykke til med DVD fremover MS. Vil du spille online? Da vil MS ha mer penger av deg. Godt mulig det er min egne preferanser som ser på X360 som en noe ribbet maskin men jeg synes folk skal være ganske så blinde om folk ikke ser det. Den er langt ifra noe billigere om du skal ha samme utstyr som i en PS3...selv om kvaliteten aldri kommer til å bli like bra. Ja jeg har sendt min X360 3 ganger til service, har hatt PS1,PS2 og nå PS3...aldri hatt noen problemer. Men når det er sagt så kjøper jeg ikke konsollene for konsollenes skyld..men for spillene. Endret 20. mars 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Northland Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du snakker til en som er 22 år og har premium. Jeg angrer ikke som faen..? Økonomien min tillater en hel del og alikevell stortrives jeg med 360`en min. Jeg ser ikke helt hva som er så ekstremt fremtidsrettet med en ps3 foruten blu-ray? Nå som prisen raser på blu-ray spillerene, kommer jeg nok til å investere i en selvstendig spiller. Definisjonen på fremtidsrettet er vell opp til hver enkelt, men jeg har hvertfall ikke tenkt å beholde samme konsollen i 10 år.. Som sagt, kommer det en ny konsoll, tillater økonomien min at jeg kjøper den om det er ønskelig.. Men men, vi er hvertfall enig om at spillene er viktigst! Begge konsollen har meget attraktive titler, og mangen av titlene til ps3 har fristet meg nok til at jeg nesten skaffer meg en.. Men da hadde jeg skaffet meg en ps3 pga et spill, ikke teknologien i seg selv. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du snakker til en som er 22 år og har premium. Jeg angrer ikke som faen..? Økonomien min tillater en hel del og alikevell stortrives jeg med 360`en min. Jeg ser ikke helt hva som er så ekstremt fremtidsrettet med en ps3 foruten blu-ray? Nå som prisen raser på blu-ray spillerene, kommer jeg nok til å investere i en selvstendig spiller. Definisjonen på fremtidsrettet er vell opp til hver enkelt, men jeg har hvertfall ikke tenkt å beholde samme konsollen i 10 år.. Som sagt, kommer det en ny konsoll, tillater økonomien min at jeg kjøper den om det er ønskelig.. Men men, vi er hvertfall enig om at spillene er viktigst! Begge konsollen har meget attraktive titler, og mangen av titlene til ps3 har fristet meg nok til at jeg nesten skaffer meg en.. Men da hadde jeg skaffet meg en ps3 pga et spill, ikke teknologien i seg selv. Ja spillene er viktigst, ingen tvil om det. Tror endel av min "irritasjon" til X360 er pga det har vært så mye problemer siden jeg fikk denne maskinen og at HD-DVD floppet. X360 hadde stått sterkere i min bok om dem ikke hadde hatt så mye hardware problemer og maskinene hadde kommet komplett med alt fra boksen. Men som vi er enige om...spillene er viktigst.. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Synes det er litt patetisk av Microsoft... Om du får valget om å kjøre Lada eller Ferrari så er ikke valget så vanskelig er det vel? Hvor ofte leser dere i media at det er problemer med PS3 maskiner? Altså store problemer slik det er med X360? Nå har det jo igjen vært i media om en "ny" feil som får X360 maskiner til å stoppe å virke. Hvor ofte leser dere det om PS3? Det er klart X360 selger litt bedre da den er billigere og barn flest ikke har så mye penger. Men voksne folk generelt vil jeg tro går for PS3, en skal liksom ikke være så veldig smart for å se at det som faktisk er i en PS3 i forhold til X360 gjør at prisen ikke er noe uting. Jeg kjører både Lada og Ferrari og det er ikke noe tvil for meg hvilke jeg liker å kjøre best....Ladan har en tildens til å få motorproblemer og må til service veldig ofte. Gud å deilig det er å kjøre Ferrari igjen etter en tur med Ladan...og jeg trenger ikke ha 2-3 Ferrarier på lager i tilfelle 1 skulle stoppe å virke...slik mange faktisk må med Lada. Jeg er glad jeg har penger og kan velge det beste. Touche... Endret 20. mars 2009 av Konamixx Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Touche... Outch.....artig! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg er meget glad for at 360 ikke har så mye tilbehør, jeg har ikke kjøpt på noe ekstra til 360'en min, bortsett fra trådløse kontrollere. Sparte mye penger der, jeg trenger ikke Wifi, Bluetooth, Blu-Ray osv. Jeg har en PS3, og jeg bruker den kun til spill, akkurat som 360'en. Hva skal jeg med Bluetooth egentlig? Blu-Ray er det lite vits å diskutere, siden spillene kommer på det formatet. Så jeg synes Sony burde strippe ned PS3 for alt man "ikke" trenger, kanskje man sparer 300 kroner på sluttproduktet? Komplett har vel 40GB-versjonen til 2995,- tar man 300 i minus blir det 2695,- noe som høres mye mindre ut. Lenke til kommentar
son Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg er enig med larzen, jeg er absolutt ingen fanboy og jeg bruker det som passer meg av forskjellige merker så da min PS3 ble stjålet kjøpe jeg meg en x-box 360 da jeg tenkte det kunne være artig og prøve noe nytt. Var litt skeptisk da jeg hadde hørt det er mye feil med konsollen men jeg gikk for gull. Det første som slo meg var hvor utrolig stor og tung strømforsyningskabelen var. Det andre som slo meg var hvor mye konsollen bråkte når jeg skrudde den på. Det tredje som slo meg var hvor utrolig stygg og barnslig interfacen var.. Jeg bare sier det rett ut her. X-box er LITE stilig og stygg, den bråker og interfacen er forferdelig.. MEN den er billig og har bra online muligheter, jeg tror heller ikke de yngre bryr seg så veldig om utsende eller stygg interface. Jeg skjønner hvorfor denne selger bra. Men for min del passer det meg ikke i det hele tatt da jeg gjerne vil bruke konsollen som mediestasjon og et stilig møbel i leiligheten min i tillegg til spill, jeg solgte den på finn noen dager senere og kjøpte meg heller ny PS3. Og ikke våg og kall meg fanboy, jeg sier det akkurat som jeg tenker det. kunne aldri blitt fan av en jævla konsoll.. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Evgivarende diskusjon dette her. PS3 kontra xbox. PS3 har mange gode argumenter, browser, lett å oppdatere HDD, BR spiller osv. Jeg eier selv xbox og er svært fornøyd med det. Billigere, flere venner som har, overlegen kontroll spør du meg, gode billige spill. GoW er også et bra argument Uansett, skjønner godt at folk er fornøyd med sin PS3 og mener den er overlegen, samtidig som jeg skjønner godt hvorfor folk foretrekker xbox, noe jeg selv også gjør. Kos dere med deres egen konsoll folkens! Til de av dere som sier spill er best på pc - brenn! Spill er HELT KLART best på konsoll. Ingen oppdatering av skjermkort, ingenting piss for å få spillet til å fungere. Selv om jeg har en pc som er milevis foran 360 i kraft, vil jeg aldri gå tilbake til å spille på pc. Selv ikke fps. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Takk til Lakus som rettet "Live-prisanslaget" mitt på forige side. Samtlige her kan vel innrømme at en stor del av grunnen til at 360 selger såpass bra, er at prisen er "lav" (står i " " pga den er lav i innkjøp, men kan bli dyr å bruke). Spillene skal selvsagt ha sin del av grunnen for salgstallet, men ikke i like stor grad som prisen. Når Ole på 10 år skal kjøpe ny konsoll, vil selvsagt foreldrene være med. De kommer i butikken og studerer utvalget. PS3 til 3500,-, Wii til 2500,- og 360 Elite til 2700,-. De stønner tungt inni seg over at minstemann skal bruke så mye av pengene sine på underholdning som vil holde han stillesittende. De titter på Wii og tenker at veiving med kontrollen sikkkert er midt i blinken for junior. Ole vil heller ha en av de "voksne" konsollene med skytespill og monsterspill, men foreldrene tror ikke dette er helt i blinken for Ole. Så får de plutselig øye på 360 Arcade til 1600,-. Her ser de en mulighet til å spare 1000,- og tar en sånn med seg til kassen. Ole er fornøyd. Per på 15 år har nettopp hatt konfirmasjon. Han fikk 17 000,- i pengegaver. 13 000 av disse gikk til moped. De siste kronene skal gå til spillkonsoll. Per har sett ut en PS3 som den perfekte konsollen. Han kommer i butikken og finner PS3 til 3500,-. Så trenger han et spill. Han har lyst på Resi 5 som virker så sykt rått. PS3 og Resi 5 - ja det skal han bruke pengene på. Så ser han plutselig en 360 Premium til 1999,-. Han tenker matte og finner ut han kan få mange spill for pengene han sparer på å kjøpe en 360 istedet for en PS3. Penger spart er penger tjent tenker Per da han plukker opp en 360 sammen med Resi 5, Gears of War 2 og Banjo 3 - for ca det han hadde tenkt å bruke på en PS3. Per er fornøyd. Tom på 19 år har nettopp flyttet hjemmenfra og bor på en liten hybel. For å få tida til å gå, bestemmer han seg for å kjøpe en spillkonsoll. Tom har har ikke så veldig mye penger og går for en 360 Arcade siden den er billigst. Det Tom ikke tenkte på, er at han elsker å spille online og hybelen har bare trådløst nett. Men Tom vil spille online, så han går ikke ut på byen på noen uker og smører matpakke selv for å få råd til dette. Så Tom må ut med 695,- for å kunne spille online. I det Tom starter opp Burnout Revenge for å ta et løp online, finner han ut at han er nødt til å betale for å spille online. "What?" tenker han, før han går på nettet og bestiller seg 13 mnd abonnement for 495,-. Endelig er alt klar tenker han. Men så viser det seg at spillet krever en harddisk for å kunne spille online. Der forsvant 999,- til fra lommeboka. Tom angrer på at han ikke sjekket prisene og hva hver enkelt konsoll kunne tilby bedre, før han gikk til innkjøp. For alt det han hadde brukt på billigversjonen av 360, kunne han fått toppversjonen av PS3 og fremdeles hatt noen kroner til overs. Tom angrer. Så kan man diskutere frem og tilbake om man har behov for å spille online, om man har behov for å ha trådløst nett på spillkonsollen og om det er verd å betale for å kunne spille online. Min personlige mening er at en spillkonsoll i 2009 skal ha trådløst nett og gratis nettspilling rett fra esken. Så får heller produsenten tilby noe annet som de kan tjene penger. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvorfor bruker du elite som eksempel uansett? Pointless naa som har premium(60g) har HDMI og er mye billigere 2200 paa elkjop og 1990 /m Quantum of Solace merkelig nok. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvorfor tenker alle at når man skal ha en X360 kommer en Blu-Ray avspiller som ekstrakostnad fordi den ikke har det? Det er da slettes ikke alle som er interessert i Blu-Ray, og det er også en del som allerede har en Blu-Ray spiller. Om man er ute etter en konsoll med Blu-Ray så er man ute etter en konsoll med Blu-Ray og derfor velger man PS3. Lenke til kommentar
Heavenfall Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Her får du gratis online (som er dårligere enn Live - rett skal være rett) Seriøst, hva gjør Live bedre enn PSN?? xbot hadde mye bedre online tjenste enn ps2, det er det ingen tvil om. Men at live nå skal være bedre enn PSN ser jeg ikke helt. Hva kan live som psn ikke kan? Hvor kommer de mnd kr det koster på live til nytte som jeg ikke får gratis på psn? Jeg spiller mye online med ps3 og opplever aldri noe som mangler eller noe som ikke fungerer slik det skal. At folk mener live er bedre må henge igjen fra ps2 tiden. Nå er det ikke tilfellet lenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå