mcgroven Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Aaron Greenberg hevder Xbox 360 stjeler kunder fra Sony. Les mer Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Samt at Final Fantasy kommer på konsollen i fremtiden. Eksklusivitet FTW, Jeg vil ha flere spill som sier "Only for Xbox 360" og "Only for PS3"... Curse multiplatform spill (Jeg har begge konsollene, ingen fanboy her) Lenke til kommentar
Lubedal Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Samt at Final Fantasy kommer på konsollen i fremtiden. Eksklusivitet FTW, Jeg vil ha flere spill som sier "Only for Xbox 360" og "Only for PS3"... Curse multiplatform spill (Jeg har begge konsollene, ingen fanboy her) Om du ikke er fanboy, hvorfor vil du da ha ekslusivitet? Jeg ser personlig ingen fordeler for forbrukerene. Er vel mye bedre om spillene blir gitt ut til begge plattformene og så velger man å spille på den konsollen som er best (for spillet i ens egen mening). Jeg kan ikke fordra eksklusivitet. Lenke til kommentar
Memoen4Ever Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Samt at Final Fantasy kommer på konsollen i fremtiden. Eksklusivitet FTW, Jeg vil ha flere spill som sier "Only for Xbox 360" og "Only for PS3"... Curse multiplatform spill (Jeg har begge konsollene, ingen fanboy her) Om du ikke er fanboy, hvorfor vil du da ha ekslusivitet? Jeg ser personlig ingen fordeler for forbrukerene. Er vel mye bedre om spillene blir gitt ut til begge plattformene og så velger man å spille på den konsollen som er best (for spillet i ens egen mening). Jeg kan ikke fordra eksklusivitet. Helt enig med deg, multiplattform FTW. Det å si at det skal være ekslusivt bare fordi at du har begge, er ganske egoistisk vil jeg si Det er bra å dele på titlene mellom ps3 og Xbox 360:) Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Om du ikke er fanboy, hvorfor vil du da ha ekslusivitet? Jeg ser personlig ingen fordeler for forbrukerene. Er vel mye bedre om spillene blir gitt ut til begge plattformene og så velger man å spille på den konsollen som er best (for spillet i ens egen mening). Jeg kan ikke fordra eksklusivitet. Jeg vil ha ekslusivitet fordi da kan jeg kjøpe spill til begge maskinene såklart Slik det er nå ender jeg alltid opp med å kjøpe multispillene til Xbox'en, fordi jeg liker håndkontrollen bedre, mens PS3'n kun får spillene som er eksklusive..... (noe som ikke er mange om dagen) Hvis vi får flere ekslusive spill, så slipper vi også alt dette "ekstra innholdet" som en av konsollene får hvis man venter lenge nok... <-- eks Jeg hadde tenkt å kjøpe Ninja Gaiden 2 til Xbox 360, men nå kommer jo Ninja Gaiden 2 Sigma II til PS3, med litt ekstra innhold. Såklart jeg da venter.. Hadde spillet vært ekslusivt hadde jeg kjøpt det for lenge siden til 360'en (siden den versjonen kom først) Også har man spillene som blir dårlig pga kryssing av konsoller... Det å si at det skal være ekslusivt bare fordi at du har begge, er ganske egoistisk vil jeg si egoistisk? Snakk om prioritering det Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Uansett , spill er best på PC - samme hvor mye dere krangler og kneter om disse konsollene deres Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Dette er vel egentlig ikke noe nytt, at 360 selger bedre enn PS3 i USA? Trodde det hadde vært sånn hele tiden, uten at jeg er veldig oppdatert på salgsfronten. Hvis vi tar med Europa og Asia blir det vel en annen historie Greenberg? Uansett er det jo litt moro at konkurransen mellom 360 og PS3 er så tett at vi får sånne utspill som dette, selv om det er litt typisk amerikansk. Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Uansett , spill er best på PC - samme hvor mye dere krangler og kneter om disse konsollene deres Det er nok noe som kan diskuteres i evigheten. Enkelte sjangrer er bedre på PC, andre på konsoll. Noe enkelt svar på dette finnes ikke. Når det gjelder saken så ser jeg det ikke som en stor overraskelse. Heller at det sier seg selv. Men virker som alle glemmer Wii (sikkert bevisst) som jeg heller ser gjerne stjeler PS2-eiere. Endret 20. mars 2009 av TCi Lenke til kommentar
Thalidomide Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Om du ikke er fanboy, hvorfor vil du da ha ekslusivitet? Jeg ser personlig ingen fordeler for forbrukerene. Er vel mye bedre om spillene blir gitt ut til begge plattformene og så velger man å spille på den konsollen som er best (for spillet i ens egen mening). Jeg kan ikke fordra eksklusivitet. Den eneste fordelen med eksklusive spill slik jeg ser det er at de kan være mer spesielt tilpasset den konsollen de kommer ut på. Det kan nok være et pluss for krevende spill hvor man trenger å utnytte mest mulig av potensialet til maskinen. Det er vel også noe av grunnen til at det er de eksklusive spillene som ser best ut (Gears of war, Killzone 2, Gran Turismo, Uncharted)? Har inntrykk av at endel multiplattformspill ofte slet på PS3 tidligere, merket det på f.eks. Skate (1). Frameraten var veldig ustabil, noe jeg forventer at den ikke skal være på konsollspill. Men mulig dette har bedret seg siden da. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Ikke akkurat noen bombe at en Microsoft-talsmann sier at de vinner over Sony. Microsoft har i de siste årene kapret flere og flere tidligere Playstation-eksklusive spill, men jeg har ikke sett noe som ikke Sony har hatt et svar på. Slik jeg ser det vil Playstation 3 være vinneren på eksklusive spill om ikke lenge, både i antall og kvalitet. Inntrykket jeg får er nemlig at Sony satset stort på nye IP'er og nye spill til sin konsoll, mens Microsoft gjerne er komfortable nok med å få et spill til å gå multi. Lenke til kommentar
archeronx Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg hadde TO spesielle ting jeg så etter når jeg valgte "Next gen" Spillene som var på konsollen, PRIS. Xbox 360 vant på begge to(for meg) Lenke til kommentar
Skam Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Bruker for det meste kun å kjøpe multiplayer spill til konsoll, resten går på PC. Er ikke noe morro for kjæresten min å sitte å se på mens jeg spiller, eller omvendt. Så vi starter opp spillene samtidig på hver vår PC og spiller i vei. Akkurat derfor er jeg ikke noe spesielt glad i eksklusivitet, spesielt når PC ikke er med på menyen. Venter tålmodig på Fable 2... Endret 20. mars 2009 av Skam Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Egentlig rart at ikke PS3 har slått bedre ann ; BD for full fart inn i underholdningsindustrien. Jeg trenger en BD spiller og er en ihuga gamer fra før , PS3 er vel et soleklart valg for meg ? Lenke til kommentar
Fredrik__InnleggNO Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Dette er ikke nyheter... det er skryt og gratis reklame. Det har vært mye sånt i det siste, men ikke på gamer. Please please please ikke fortsett med det. Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Egentlig rart at ikke PS3 har slått bedre ann ; BD for full fart inn i underholdningsindustrien. Jeg trenger en BD spiller og er en ihuga gamer fra før , PS3 er vel et soleklart valg for meg ? Du kan vel forsåvidt nesten kjøpe en 60gb 360 samt en standalone Blu Ray spiller og likevel ha penger til overs i forhold til å kjøpe en ps3 i disse dager. Vanlige blu ray spillere blir bare bedre og billigere hele tiden nå. Ps3 var et superb valg når den kom ut. Nå skal det sies at jeg selv har 360 (2stk faktisk, en ved launch og en ny 60gb i høst for å få mer lagring/hdmi og litt mer stille under operasjon.) PS3 (kjøpte i sommer mest pga MGS4, brukes i dag primært til blu ray og upscaled dvd player, men kommer til å kjøpe noen eksklusive spill som faller meg i smak.) og Wii. 360'n blir helt klart brukt mest. Kjøper som andre sa tidligere multiplatform spillene på 360'n. Det dog litt fordi jeg har blitt litt "avhengig" av achievements. Samt fordi jeg kjenner svært få som spiller multiplayer på ps3. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Jeg syns egentlig at Microsoft har mer jern i ilden for tiden og passer godt på å få ut produktene sine til en god penge. For å være ærlig, Ps3 er fortsatt for dyr for at mange skal bli overbevist. De må nok under 3000 før det skal bli noe skikk på salget igjen. Ifølge vgchartz, så har Sony gått dårligere i Europa de siste 3 månedene også. Dog spill som oftest selger best her til ps3 og jeg vil si at Killzone 2 "floppet" litt. Gode salgstall, men jeg forventa mer. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du kan vel forsåvidt nesten kjøpe en 60gb 360 samt en standalone Blu Ray spiller og likevel ha penger til overs i forhold til å kjøpe en ps3 i disse dager.Vanlige blu ray spillere blir bare bedre og billigere hele tiden nå. Ps3 var et superb valg når den kom ut. Det at PS3 er så himla dyr er en "sannhet" med modifikasjoner. Joda, PS3 koster mer enn både 360 og Wii, men du får mye mer med på kjøpet. Tar for meg Elkjøp nå: PS3 til 3295,-. Her får du gratis online (som er dårligere enn Live - rett skal være rett), trådløst netttilkobling, Blu-ray-avspiller og mulighet for å oppgradere harddisk billig. 360 Elite m/ Resi 5 til 2995,- ( 360 Premium til 2195,-.) 300,- billigere og du får med et spill, trådløst headset og én mnd gratis online. Skal du ha trådløst nett, koster det 595,- til. Skal du spille online, koster det deg 249,- for 3 mnd (996,- for et år). Skal du ha en Blu-ray-spiller i tillegg, kan du legge på 1495,-. Og plutselig var ikke 360 så billig lenger. Joda, er klar over at det finnes mange forskjellige pakker av 360 til en billigere penge, at man sikkert kan kjøpe Live-medlemskap mye billigere andre plasser og at man kanskje ikke har behov for trådløst nett. For alt jeg vet, kan Elite-versjonen ha trådløst nett rett ut av boksen. Dersom du klarer deg med den billigste 360 til 1600,- uten harddisk, trådløst nett, ingen onlinespilling og uten HD-avspilling, er det jo perfekt for deg. Men bestemmer du deg for at du trenger en harddisk, trådløst nett, du vil spille online og du vil ha HD-avspilling, er ikke prisen så liten lenger. MS gir deg muligheten til å velge. Klarer du deg med lite, blir den soleklart billigst. Men skal du ha "alt", blir prisen ganske stor etterhvert. Ikke minst med å betale for å spille online. Mens Sony tilbyr en engangsinvestering. Det koster mye en gang, men du slipper dyrt tilbehør som burde vært der fra starten av. Det er det som er forskjellen. Og forresten så har PS3 også fått sine Achievements, Trophies, noe som er minst like avhengighetsskapende som Achievements - snakker av erfaring Tar forbehold om feil ang info om 360 da jeg ikke er så veldig inne i den konsollen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Skal du spille online, koster det deg 249,- for 3 mnd (996,- for et år). Dette er aktuelle priser både på norske nettbutikker og i fysiske butikker: 459kr for 12 måneder. 199kr for 3 måneder. Om man kan bruke VISA: 275kr for 13 måneder. 128kr for 3 måneder. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Bra du rettet opp i prisene for LIVE.. Vis folk virkelig tror at det koster i underkant av 1000kr i året kan jeg forstå at mangen bruker det som et argument i den evige diskusjonen om ps3 vs 360. Mens det i virkeligheten egentlig er en ubetydelig sum for de aller fleste.. Jeg kjente meg litt igjen i artikkelen. Jeg er en av dem som gikk fra ps2 til 360, av den enkle grunn at ps3 ble så forsinket som den ble. Har ikke angret noe på det enda hvertfall. Pris kan diskuteres opp og ned, men de aller fleste er vell enige at det er spillutvalget som avgjør konsollvalget for de fleste nå i dag.. Det er litt "gammelt" å diskutere pris og hva du blir tilbudt. Nå som det er sagt, kan jeg si at det er først etter du har investert i en konsoll det blir dyrt uansett.. Kunne sikkert kjøpt et par xboxer for pengene jeg har brukt på spill siden november 2006 til og med i dag.. Der tror jeg neppe jeg er alene om, enten det er snakk om ps3 eller xbox.. Edit: november 2006 eller 2007, ble litt usikker nå.. rett før gears of war 1 kom ut hvertfall.. Endret 20. mars 2009 av DarkerGlow Lenke til kommentar
Matriac_ Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du skal ta meg på et område, jeg trodde at ps3 fortsatt lå på rundt 4k. Har ikke sett de under det på lenge. Men har nå sett brukbare blu ray spillere til under tusenlappen.. Og xbox kjører også et tilbud for tiden hvor du får tilbakebetalt 450kr om du kjøper ny maskin nå med spill eller ekstra kontroller. Trådløs adapteret er skitdyrt, helt enig. Men har aldri hatt behov for det. Og eneste grunn til at jeg bruker trådløs på ps3 er fordi det er der, hadde jeg fått ps3 500kr billigere uten så hadde jeg gladelig valgt det og strukket en ekstra kabel. Lakus har allerede svart for xbox live delen. Jeg glemte meg forsåvidt selv, medlemskapet mitt ble renewet nå for noen dager siden, jeg hadde planer om å bestille fra en lignende side som den Lakus linket til, det førte til at jeg nå har betalt dobbelt så mye for det året, men jeg er ikke altfor grinete, jeg synes faktisk det er verdt det også. Den er såpass mye bedre enn ps3 sin. Eneste jeg har spilt online der er mgs online og det var dritkjedelig synes jeg. Svært sjelden jeg fant ting i ps3 store'n så jeg sjekker den knapt mer.. og Home ble lovet så lenge at jeg ikke har orket å sjekke den ut enda en gang. Trophies er jeg fullt klar over, men det var too little too late, jeg har allerede en konto for achievements som gjelder på 360 og nå mer og mer på pc i tillegg. Og slik jeg har blitt forklart det så er det ikke fullt så bra heller i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå