Mosess Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvis noen sitter på en originalutgave av Transport Tycoon eller Transport Tycoon Deluxe, ta kontakt! Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Litt off-topic men fikk en artig fremdtidsvisjon jeg må dele. Om 100år på et finere auksjonshus: "1,3 millioner første gang! 1,3 millioner andre gang! 1,3 millioner 3 gang! Dette praktfulle eksemplaret av psx spillet Ico er solgt til herremannen på andre rad!" Tror noen at dette kan skje? At spill kan bli fremtidens antikviteter? Lenke til kommentar
MortenHE Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har en SNES (godt brukt selvfølgelig) og en del spill. Er noen interessert, send meg en PM. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hei.. Ser etter Call of duty 2 og 3 til Xbox 360. Finner vel kanskje disse hos en gamestop sjappe men gidder ikke kjøre i over en time bare for å se om de har de.. Om noen er interresert i å selge dem kontakt meg på PM. PM sendt ! Lenke til kommentar
MortenHE Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan også legge til at jeg leter etter Doom 3: Rescurrection of evil til Xbox. Ikke lett å få tak i utenom på amerikansk eBay.. Lenke til kommentar
.Winter Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Vel, får vel legge inn noe skikkelig retro her da siden det ser ut til å være mangelvare : C64 kasett original med cover : Supersprint James Bond : Live and Let Die Fairlight R-type Barbarian Quatro Cartoon (Wizard Willy, Little Puff, Frankenstein Jr, Olli & Lisa 3) Hoppingmad (Mener jeg skal ha Green Beret I original innpakning liggendes en eller annen plass) C64 Kasett original uten cover : Chinese Juggler Platoon Turbo Esprit Renegade Ace 2 Super G-man Vampire Infiltrator Silkworm The Goonies ATF Vegas Jackpot Deep Strike California Games R-type Ingen av disse er brukt på veldig veldig mange år, så tilstand er da selvsagt uviss. Så vidt jeg kan huske virket de alle den tiden de ble spilt iallefall, og de har blitt lagret i et skap siden. PC : Kings Quest 15th anniversary collectors Edition 1-6 Har en god haug PC spill fra tildlig 90 til nå, men er ikke sikker på tilstanden til mange av de eldre Ikke noe av dette må selges. Like mye for å lufte interessen som å selge. Endret 12. januar 2010 av Winten Lenke til kommentar
maatzu Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 vist noen har Snes spill å selge meg og Nintendo 64 konsoll så send PM. Lenke til kommentar
SpiritOfNorway_InnleggNO Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Litt off-topic men fikk en artig fremdtidsvisjon jeg må dele. Om 100år på et finere auksjonshus: "1,3 millioner første gang! 1,3 millioner andre gang! 1,3 millioner 3 gang! Dette praktfulle eksemplaret av psx spillet Ico er solgt til herremannen på andre rad!" Tror noen at dette kan skje? At spill kan bli fremtidens antikviteter? Godt mulig En kan jo se på prisen på lekebiler fra forrige århundreskifte. De går jo for nesten millionen de nå så Lenke til kommentar
HitmansBullet Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Noen veldig heldige her som har TES: Arena og TES 2: Daggerfall, i fin stand med cover? Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Noen veldig heldige her som har TES: Arena og TES 2: Daggerfall, i fin stand med cover? Som sagt tidligere i tråden så tror jeg at jeg har Daggerfall. Arena vet jeg at jeg har, men esken er en smule slitt. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg kunne tenkt meg GoldenEye og Conker's Bad Fur Day, samt et par kontroller med gode stikker til N64. Er villig å betale en grei sum eller bytte om jeg tilfedigvis har noe av interesse. Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Litt off-topic men fikk en artig fremdtidsvisjon jeg må dele. Om 100år på et finere auksjonshus: "1,3 millioner første gang! 1,3 millioner andre gang! 1,3 millioner 3 gang! Dette praktfulle eksemplaret av psx spillet Ico er solgt til herremannen på andre rad!" Tror noen at dette kan skje? At spill kan bli fremtidens antikviteter? Godt mulig En kan jo se på prisen på lekebiler fra forrige århundreskifte. De går jo for nesten millionen de nå så Dette vil jo trolig skje, men det er et par viktige faktorer å ta med inn i bildet: - Et spill er masseprodusert, og er i de fleste tilfeller solgt ut til 1000-vis av forskjellige personer - Folk er mer bevisste i dag, før tenkte ikke folk på å samle på ting som trolig kom til å bli verd noe i fremtiden, dette gjøres i større grad idag Altså tror jeg det vil ta lenger tid før et spill oppnår millionpris. Det dyreste spillet som er solgt var vel et n64 spill tror jeg, det gikk for 130 000 eler noe rundt der. Spil i esker er litt annerledes, eskene tok/tar mye plass og mange kastet disse eskene. På n64 og lignende ble eskene bare oppfattet som emballasje og kastet. Derfor tror jeg komplette spill som det er uvanlig å ha komplette... kommer til å bli verd en god del etterhvert. Mens spill som Ico er så vidt jeg vet kun et plastcover, ei plate og en manual ect. derfor har de fleste som har skaffa seg spillet det komplett. Selv om Ico er en liten sjeldenhet tror jeg det skal mye til før vi snakker millionbeløp for det Det du kunne gjort var jo å kjøpt opp alle verdens Ico i løpet av kort tid. Da folk fant ut det var komplett mulig å få tak i kunne du solgt det til skyhøy pris til f.eks. en fanatiker som hadde alle ps2 spillene untatt Ico ;P Enig? Lenke til kommentar
maynard_InnleggNO Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Er interessert i følgande: PSX -FF 8 -Silent Hill -MGS 1 - enten komplett eller muligens berre cover. Har discane. PS2 -Ico -Shadow of the colossus -Silent Hill titlar N64 -Zelda: Ocarina of time -Zelda: Majoras Mask -Golden Eye -Perfect dark -Controller Send PM viss nokon vil bli kvitt noko. Endret 12. januar 2010 av maynard Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Selges/byttes: PC Champions of Krynn Curse of the Azure Bonds Death Knights of Krynn Elderscrolls: Arena Solgt! Elderscrolls: Daggerfall Gateway to the Savage Frontier Lands of Lore Lands of Lore II Outcast Pool of Darkness Pool of Radiance Ravenloft: Strahd's Posession Ravenloft: Stone Prophet Secret of the Silver Blades The Dark Queen of Krynn Treasures of the Savage Frontier Alle kommer i eske med manual, noen også med guidebøker. Noen av spillene kommer på de gammeldagse 5 1/4-diskettene og krever spesiell diskettstasjon, som jeg har 1 stk av i funksjonell stand. PS1 (NTSC) Castlevania Symphony of the Night Chrono Quest Final Fantasy Anthology (FF5+FF6) Final Fantasy Chronology (FF4+Chrono Trigger) Final Fantasy Origins (FF1+FF2) Final Fantasy 7 Final Fantasy 8 Final Fantasy 9 The Legend of Dragoon Vagrant Story Ønskes Amiga-spill utgitt av Psygnosis i boks m/alt innhold Spill i Ultima-serien (PC/Amiga) i boks m/alt innhold Endret 18. januar 2010 av XE800 Lenke til kommentar
SpiritOfNorway_InnleggNO Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Litt off-topic men fikk en artig fremdtidsvisjon jeg må dele. Om 100år på et finere auksjonshus: "1,3 millioner første gang! 1,3 millioner andre gang! 1,3 millioner 3 gang! Dette praktfulle eksemplaret av psx spillet Ico er solgt til herremannen på andre rad!" Tror noen at dette kan skje? At spill kan bli fremtidens antikviteter? Godt mulig En kan jo se på prisen på lekebiler fra forrige århundreskifte. De går jo for nesten millionen de nå så Dette vil jo trolig skje, men det er et par viktige faktorer å ta med inn i bildet: - Et spill er masseprodusert, og er i de fleste tilfeller solgt ut til 1000-vis av forskjellige personer - Folk er mer bevisste i dag, før tenkte ikke folk på å samle på ting som trolig kom til å bli verd noe i fremtiden, dette gjøres i større grad idag Altså tror jeg det vil ta lenger tid før et spill oppnår millionpris. Det dyreste spillet som er solgt var vel et n64 spill tror jeg, det gikk for 130 000 eler noe rundt der. Spil i esker er litt annerledes, eskene tok/tar mye plass og mange kastet disse eskene. På n64 og lignende ble eskene bare oppfattet som emballasje og kastet. Derfor tror jeg komplette spill som det er uvanlig å ha komplette... kommer til å bli verd en god del etterhvert. Mens spill som Ico er så vidt jeg vet kun et plastcover, ei plate og en manual ect. derfor har de fleste som har skaffa seg spillet det komplett. Selv om Ico er en liten sjeldenhet tror jeg det skal mye til før vi snakker millionbeløp for det Det du kunne gjort var jo å kjøpt opp alle verdens Ico i løpet av kort tid. Da folk fant ut det var komplett mulig å få tak i kunne du solgt det til skyhøy pris til f.eks. en fanatiker som hadde alle ps2 spillene untatt Ico ;P Enig? Vel, ved forrige 1900 var det ca1,5mrd mennesker på hele jorda og forskjellen mellom rik og fattig var enorm. Mesteparten av verdens befolkning var så fattige at de knapt hadde til mat på bordet. De som da var rike nok til å kjøpe "dyre" leker til barna sine var derfor ikke så altfor mange. Og av de "få" lekene som ble kjøpt da, er det bare en liten brøkdel som har overlevd til i dag og det er derfor de er så dyre... Nå, i det 21.århundret, har mesteparten av verdensbefolkning, som har økt til respektable ca6,5mrd, faktisk råd til å kjøpe leker(les:spill) til barna sine eller barna kjøper dem selv så det er veldig mange som har spill. Men hvor mange er det som tar vare på eske, manual og klarer å holde cder ripefrie? Det er nesten ingen, med tanke på at de fleste som har spillene er av "bruk-og-kast-generasjonen" og gir egentlig total f**** i åssen de behandler spilla sine. De kan jo bare kjøpe nye... Hvis befolkningsveksten ikke avtar innen 2100 vil det være ca14-15mrd mennesker på jorden(grovt regnet) og dermed enda flere som vil samle på gamle ting. Og med "nesten ingen" spill som har overlevd "bruk-og-kast-generasjonen" så er det stor sjangs for at et eksemplar av Ico i "mint-condition" er verdt en pen sum gryn... Men for å holde seg litt on-topic: AquaNox ønskes kjøpt. Evt. Theme Hospital Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis noen sitter på en originalutgave av Transport Tycoon eller Transport Tycoon Deluxe, ta kontakt! Sjekk ebay.com fra tid til annen, er iallefall ein som selger orginalen av deluxe med boks og alt. Er alt etter kor mye du er villig til å betale for det selfølgeligt. Eg pleier å sjekke fra tid til annen, er alltid nokon som vil selge det billigt vist du kikker ofte nok. I går kjøpte eg orginal utgaven av Dune med eske, manual og disketter i god stand for rett under 100kr + frakt. Kjøpte og orginal utgavene til diablo 2 og expansion begge komplette med esker, manual osv for rett under 100kr. Har over dei siste månedene bestilt eit par gamle spill vist eg finner nokon som selger orginal versionen komplett til ein god pris. Ironisk nok har eg mange av dei fra før, men som mange andre har eg kastet eskene og manualene for lenge siden. Lenke til kommentar
Lord_Kremmerhus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Dersom noen skulle ha Zelda og/eller Chrono Trigger til SNES (PAL) til salgs, ta gjerne kontakt. Manual og boks er det ikke så farlig om er i orden så lenge spillet fungerer. Jeg har også noen få SNES-spill å bytte med dersom det er mer interessant. Lenke til kommentar
SpiritOfNorway_InnleggNO Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Sjekk ebay.com fra tid til annen, er iallefall ein som selger orginalen av deluxe med boks og alt. Er alt etter kor mye du er villig til å betale for det selfølgeligt. Eg pleier å sjekke fra tid til annen, er alltid nokon som vil selge det billigt vist du kikker ofte nok. I går kjøpte eg orginal utgaven av Dune med eske, manual og disketter i god stand for rett under 100kr + frakt. Kjøpte og orginal utgavene til diablo 2 og expansion begge komplette med esker, manual osv for rett under 100kr. Har over dei siste månedene bestilt eit par gamle spill vist eg finner nokon som selger orginal versionen komplett til ein god pris. Ironisk nok har eg mange av dei fra før, men som mange andre har eg kastet eskene og manualene for lenge siden. Ca hvor mye er det i frakt fra statene på et spill da? Lenke til kommentar
Lord_Kremmerhus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Pris på frakt kan variere noe, men 30-50 kroner er vel en ganske vanlig pris. For de som skal ha konsollspill og ønsker PAL-versjon er ebay.co.uk et godt tips, da England bruker PAL versjon. Ebay.com er som kjent amerikansk, så de opererer stort sett med NTSC (selv om .com også linker til ebay i andre land). Husk dog at tollfrigrensa til Norge er på latterlige 200 kroner (en sum som idiotisk nok har stått stille siden midten av 70-tallet), og porto regnes med. En vare som koster 175 kroner med frakt på 50 er altså i utgangspunktet ikke tollfritt da samlet sum er 225. Blir forsendelser verdt over 200 stoppet i tollen, legges det på 25 prosent av summen i tillegg til et fortollingsgebyr på ca 150 kroner. Lenke til kommentar
maynard_InnleggNO Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Husk dog at tollfrigrensa til Norge er på latterlige 200 kroner (en sum som idiotisk nok har stått stille siden midten av 70-tallet), og porto regnes med. En vare som koster 175 kroner med frakt på 50 er altså i utgangspunktet ikke tollfritt da samlet sum er 225. Feil. Vara kan kosta 199 og frakt komma på 4000kr og du slepper toll/moms. Er prisen på sjølve vara som teller. Dette føler eg meg ganske sikker på. Har også erfaring fra ein slik situasjon der eg trur vara kosta ein 195-200 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå