Nesumar Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Jeg leser mye aviser, og har sett at under filming av den nye Harry Potter og Halvblodsprinsen og forberedingen til Harry Potter og Dødstalismanene har det skjedd dødsfall og ulykker. Dødsfallet skjedde da ikke under filming. Dødsfallet: 18 år gamle Rob Knox, som har en mindre rolle i filmen, ble knivdrept utenfor en bar i Sidcup, England da han prøvde å beskytte sin bror i en krangel. Han spiller en Ravnklo-elev ved navn Marcus Belby (Markus Bellby). Ulykken: En 28 år gammel stuntmann ble skadet av en eksplosjon som gikk galt da det ble spilt inn en scene. Han ble etterpå sendt på sykehus med ryggskader. Stuntmannen (til Daniel Radcliffe) hang i en sele i lufta, da eksplosjonen sendte han rett i bakken. Etter fallet skal kilder ha sagt at han har i bevissthet men ikke kunne føle beina. I dag kom en ny artikkel om mannen, ved navn David Holmes, som har vært David Radcliffes stuntman siden Harry Potter og De Vises Stein. Så trist så det enn er, så er han nå lam, og har bare fem prosent sjanse for å gjenvinne følelsen i beina. Sannsynligheten er stor for at han aldri vil kunne gå igjen. Dette er veldig trist, spesielt for familien og David Radcliffe, som besøkte stuntmannen på sykehuset. De skal ha hatt et nært vennskap med hverandre. Artikkler: David Knox, Knivdrept Første artikkel om David Holmes Andre artikkel om David Holmes Så var det bare helt alminnelige ulykker som skjer? Eller er det noe svart magi på gang her? Endret 19. mars 2009 av Nesumar Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Nei. De er ikke forhekset. Lenke til kommentar
Anonymbruker321 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Den ene ulykken har ikke noe med filmen å gjøre når ham ble knivstukket på bar, selv om det unektelig er trist. Den andre sier vel mer at de er uforsiktige på sett, ikke at filmen er "forhekset". På tross av at det er bullshit fra ende til annet at noe i det hele tatt skal være forhekset, så tror jeg man trenger mer enn to ulykker før det kan kvalifiseres til det, selv av noen som er åndsvak nok til å tro på slikt. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Var egentlig bare en tråd jeg laget for å fortelle om det som hadde skjedd, og bare lage en liten twist om hva som kan være årsaken. Tror selv at dette er bare et forferdelig dødsfall, og en ulykke som kan ramme alle filmer... var egentlig bare gjort for å lage noe mystisk bak det. Men er faktisk noen som tror på andre makter enn de vi ser, og du kaller de åndssvak? Folk har rett til å tro på hva de vil har de ikke, uten å måtte bli sett på som galninger? Skal ikke gå på personangrep her, men synes du er respektløs over andre som kan ha slik tro... hva hvis noen plutselig begynner å snakke dritt om din? Tenk nå litt på hva du skriver... Lenke til kommentar
Anonymbruker321 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Men er faktisk noen som tror på andre makter enn de vi ser, og du kaller de åndssvak?Folk har rett til å tro på hva de vil har de ikke, uten å måtte bli sett på som galninger? Skal ikke gå på personangrep her, men synes du er respektløs over andre som kan ha slik tro... hva hvis noen plutselig begynner å snakke dritt om din? Tenk nå litt på hva du skriver... Spør du meg virkelig om jeg mener at folk som tror på ting som ikke finnes er åndsvak? Svaret er jo selvfølgelig ja. Om det er snakk om rosa elefanter, spøkelser, husalver som stjeler sokker eller andre ubeviselige ting, så er det passe utilgivelig å tro på slikt med mindre du er et barn. Rasjonelle voknse mennesker burde vite bedre. Klarer ikke å se at det skal være et personangrep heller, men det får så være. Men du har helt rett i en ting; folk har all verdens rett til å tro på hva de vil, men de har ikke rett til å forvente å bli respektert for det. Om du vil snakke dritt om min tro så er det bare å rakke ned på den vitenskapelige metode, men jeg tror ikke du kommer deg så langt med det. Jeg kritiserer uansett ikke tråden din på noe vis, men det betyr ikke at jeg trenger å være enig i den "mystiske vrien" din av den grunn. Endret 19. mars 2009 av Boheme Netter Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Boheme: Antar at sigen din er ironisk? Nesumar: Det må definitivt mer til for å kunne kalles påfallende mange ulykker. Det er ikke uvanlig at folk blir skadet/drept på sånne action filmer med masse stunts. Men sjekk ut Omen om du er hypp på å dyrke troen på at filmer kan være hjemsøkt av noe skummelt. http://www.unexplained-mysteries.com/forum...showtopic=53861 Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Skal innrømme at det er ting som skjer som ikke fult så mange har forklaring på. Mye blir, som Boheme Netter sier, forklart vet hjelp av vitenskap... som jeg støtter også. Men som sagt, er noe som ikke alltids er så lett å forklare, og jeg kan ikke si nei til at jeg ikke har en liten konspirasjon teoretiker inni meg. Forstår godt at det blir reagert å svart på slik som det gjør, for ja... det høres litt merkelig ut av mørk magi skal prøve å ødelegge for filmer, istedet for at det bare er naturlige ulykker. Hva jeg mente med posten var vel egentlig bare å ta Harry Potter-innholdet med magi, og prøve å forklare hvorfor det skjer i denne filmen. Ville bare høre på hva andre tror, og jeg forventet egentlig ikke at alle skulle tro på slik... og heller prøve å forklare imot. Som sagt lengre opp, så tror jeg heller egentlig ikke at dette skjedde av noe helst for magi eller noe lignende... var vel heller min mer fantasidel av hjernen som fikk et plutselig kick da jeg ventet på bussen hjem Har ikke vært ment for å støte noen som helst dette her, og bryter det på noen måte regler eller at noen føler seg utilpass er det mulig til å komme til enighet. Dette var min første tråd her på forumet, har alltid hvert den som svarte. Jeg tok et litt merkelig tema, som da gjør at jeg kanskje for svar tilbake med sterke meninger. Noen tråder blir suksesser med både negativ og positiv tilbakemelding, og hva denne blir vet jeg ikke. Får vel velge et mer diskutabelt tema neste gang. Lenke til kommentar
Anonymbruker321 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 skrev: Boheme: Antar at sigen din er ironisk? Jeg er en fast troende. http://www.penny-arcade.com/images/2009/20090202.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå