Gå til innhold

RPG hjelp til å velge spill


Armas

Anbefalte innlegg

Hei!

 

har nettopp kjøpt meg xbox 360 og vil gjerne ha ett godt rollespill. Har sett på både oblivion, fallout3, mass effect og fable 2. Det finnes sikkert flere, så andre anbefalinger er velkommne.

 

Hva jeg liker: Bygge opp characteren min, en god og engasjerende historie, ikke for lange dialoger eller cutscenes, litt puzzle.

 

Spill jeg har likt før: Diablo 1 (pc), Might and magic 6 (pc), WoW (spillte mest alene), Myst 3 (pc/ mac), baldurs gate (pc), Dungeon siege (ok, men ble kjedelig mot slutten)

 

ellers så var jeg ikke så begeistret for final fantasy 7 (det var veldig gøy til tider, men alt for lange dialoger og cutscenes og ikke helt tilfredsstillende måte å bygge opp characterene på)

Fable 1 var ok, men likte heller ikke her måten man bygget opp characteren dessuten ble historien nokså kjedelig etterhvert.

 

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fallout 3, Oblivion og Mass Effect er all fantastikse spill, så hvis du er glad i rpg så burde du prøve ut dem alle. Fable 2 er også bra, men når ikke like høyt opp som de andre som er nevnt.

Når det gjeller andre spill så er det to JRPG spill som er ferdt å nevne; The Last Remnant og Lost Odyssey, men disse to spillene har mange cutsceens, men historiene er veldig bra så syns de er verdt å nevne. Når det gjeller dialog så har alle de tre som er nevt først mye av det, men igjen så er det dialogene i et RPG som gjør RPGene så spessielle så du får nesten bare komme deg igjenom det.

Endret av Merath
Lenke til kommentar

Takk for kjappe svar.

 

 

Har ikke noe imot dialoger og en god historie, men det er mange måter å gjøre det på og noen spill appellerer ikke til meg (eks final fantasy som hadde ekstremt mye) mens f.eks myst 3 (som ikke er et rpg men...) glør dette mye bedre.

 

Kan forresten legge til at jeg liker å nå forskjellige mål. F.eks fullføre ett quest, gå opp en level, bli sterk nok til å bruke ett nytt sverd osv. så dette må være en viktig del i tillegg til en god historie. Mange små mål man kan nå i løpet av spillet.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er ett av de du skal kjøpe, så vil jeg på det sterkeste anbefale Oblivion.

 

Timer på timer med moro, både med hovedquester, sidequester og annen underholdning :)

Karakteren bygger du opp selv, til hva enn du vil... og går du etter kriger er det ikke noe problem å senere kunne trene han opp til også å være en magiker eller jeger.

Historien er gripende, både med originalen og ekspansjonene. Grafikken og omgivelsene er vakre, og det AI systemet som Bethesda har gitt det er veldig bra.

 

Vil tro at hvis du skaffer deg dette vil du kose deg i flere timer, og du vil ikke angre på kjøpet.

 

Og gjør som djing0 sier, kjøp Game Of The Year Edition, så får du med The Shivering Isle og Knights of the Nine... som også har sine egne quester med gripende historie!

Lenke til kommentar

Ok, da ser det ut som om det heller mot oblivion. Jeg har en tendens til å bli lei av spill etter en stund og er ikke sikker på om jeg trenger expansion packs for å gjøre spillet enda lenger.

 

Gjør ekstrapakkene spillet rikere (morsommere fra 1 lvl) eller bare lengre?

Lenke til kommentar

Hvis du går for Oblivion så anbefaler jeg deg å kjøpe noen av moddene fra Live.

Den ene gir deg et "gammelt tårn" som har masse nice features. (husker ikke alle)

Enormt god lagringsplass. Bibliotek, Uendelig tilgang til planter og sånt for å holde på med Alchemy samt en seng du alltid kan sove når du når et nytt lvl. Koster vel en 40 kroner eller noe sånt, men helt klart verdt det.

Husker jeg ofte brukte å avslutte en økt oppe i tårnet på utsiden og nøyt utsikten derifra.

 

Du kan lese om den her, men som sagt så finner du 360-versjonen på live

 

http://obliviondownloads.com/StoreCatalog_...spx?ProductId=4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...