Gå til innhold

Laptop - Hva kan jeg forvente av denne?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal skaffe laptop og lurer på hva jeg realistisk kan forvente hvis jeg kjøper noe slikt:

Multicom:

INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz

GeForce® 9600M GT 512MB

4GB DDR2 SO-Dimm 800MHz (2x2GB)

Er det verdt det å kjøpe en som er nesten 2000kr dyrere fra samme side fordi den har GeForce 9650M GT 1024MB? Virker ganske spesielt. Kanskje jeg ser feil?

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...5;c:100561;fl:0

vs

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....0;c:100561;fl:0

Skal brukes til spilling. Er ikke en grafikk junkie men vil kjøre det som er nå og det som kommer i nær fremtid på akseptable settings uten fps problemer.

Hvis noen har en annen laptop som kanskje vil gjøre jobben bedre i tankene kan man selvfølgelig komme med det :)

Endret av tt_rss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve maskinen ser ikke så dårlig ut. Du har nok RAM til å drive de fleste spill, og en ganske god prosessor til en laptop. Nå kommer jo nyere spill med støtte for flere kjerner, men det er ikke noe du trenger for øyeblikket. Grafikkkortet virker veldig greit selv om 1024 MB er bedre. Ellers en det så komme pcen til å funke veldig fint for spilling med høye instillinger på nærmest alt. Det finnes såklart bedre laptoper en dette. Men det er en temmelig god maskin til prisen :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at du får mye bærbar for pengene hos Multicom.

P8600 er en kurant prosessor og fire gigabyte minne bør holde greit en god stund til.

Du bær imidlertid ikke forvente deg all verdens av 9600GT. Jeg har testet flere bærbare med denne grafikkbrikken, og ingen av dem har vært noen racere.

Jeg jobber med en test av en MSI-modell med 9600GT nå, og den er relativt sløkk når det gjelder nyere spill. Med 1 024 x 768 oppløsning og medium innstillinger i Crysis ble resultatet stusselige 19 bilder i sekundet...

Det kommer selvsagt an på hvilke spill du vil spill, men ikke forvent deg all verdens av ytelse.

Jeg tviler på at det har noe for seg å betale så pass mye for å oppgradere til 9650 GT. Dobbel minnemengde har heller ikke noe å si i denne klassen, hvor du uansett gjerne jobber med kjipere teksturer og lavere oppløsning. :)

Et alternativ kan være Multicom Kunshan M860, om du har råd til å koste på deg tusenlappen ekstra, sammenlignet med Z97. Da får du samme cpu, men en ganske mye sprekere grafikkbrikke.

Endret av BoardkilL
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar. Hvordan vil dere si at laptopen ovenfor vil kjøre i forhold til den stasjonære jeg bruker nå?

Intel Core 2 CPU 6400@2,13ghz(2 CPU's)

2gb ram

GeForce 7900 GS

Jeg spør fordi jeg innbiller meg at "laptop specs" er naturlig dårligere enn "stasjonær specs" selv om det står nogenlunde det samme. Dette kan selvfølgelig være feil. Jeg merker også at disse laptopene ikke ser ut til å komme med operativsystem med mindre jeg betaler ekstra. Hvis jeg har en Windows XP og en Windows Vista cd fra den forrige stasjonære pc'en min, kan jeg bruke denne uten problemer på laptopen? Er det viktig å ha Vista 64-bit framover?(Står f.eks på multicom sin side at 4gb ram ikke har full utnyttelse uten vista 64bit)

Endret av tt_rss
Lenke til kommentar
Takk for kjapt svar. Hvordan vil dere si at laptopen ovenfor vil kjøre i forhold til den stasjonære jeg bruker nå?

Intel Core 2 CPU 6400@2,13ghz(2 CPU's)

2gb ram

GeForce 7900 GS

Vil tro laptopen vil yte bedre enn stasjonær pcen grunnet utdatert skjermkort(7900gs).

9600GT er bedre enn 8000 serien, som igjen er bedre enn 7000 serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...