Gå til innhold

Spill krever mer og mer, kan noen hjelpe meg?

asad

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg netopp Gothic 2.Spillet er fantastisk, men det krever også en del av systemet. Derfor gjør jeg alt jeg kan for å forbedre ytelsen. Jeg har Radeon 9500, og vil overklokke den til radeon 9700. Jeg har søkt mye på forumet, men finner ikke ordentlig svar ( mest på grunn av at maxdownloads er lagt ned). Hvor kan jeg få tak i en guide og en modda driver? Jeg har innstallert catalyst 3.6 driver`n, vil modden funke med den eller må jeg gå tilbake til den forrige versjonen?Og i såfall, hvor kan jeg få tak i catalyst 3.4? Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker catalyst 3.6. FOrresten, hovedkortet mitt er asus a7V-133, vil en Athlon Xp 2500 passe til det?

Ser ut til at du bør oppgradere både HK og CPU. Tror du kan bruke xp 2500 på det HK, men du vil ikke få full nytte av den, siden den i utgangspunktet har FSB 166, mens HK ikke støtter mer enn 133.

Vel, lykke til!

Lenke til kommentar

Begynner sterkt å vurdere en oppgradering..hehe, da jeg kjøpte PC`en for, hmm ca 2 år siden, trodde jeg den skulle holde i 4-5 år eller noe, der tok jeg feil! Ting forandrer seg så utrolig fort... Hvilket hovedkort burde jeg kjøpe til Athlon xp 2500? Hvilket chipset? Så billig som mulig helst.. og en ting til, må jeg kjøpe DDR minne da? Eller kan jeg fortsette å bruke Sdram?

Lenke til kommentar

Aopen kabinett HQ

IBM 120 GB

IBM 40 GB

Radeon 9500

512 SDRAM

Asus A7V133

+brenner, og alt annet utstyr.

Nytt hovedkort, prosessor og ram er vel noe å satse på?

Jeg tenkte en Athlon xp 2600, og så vet jeg ikke helt hvilket hovedkort...Hva slags ram skal jeg kjøpe?333Mhz? forslag?

Lenke til kommentar
Aopen kabinett HQ

IBM 120 GB

IBM 40 GB

Radeon 9500

512 SDRAM

Asus A7V133

+brenner, og alt annet utstyr.

Nytt hovedkort, prosessor og ram er vel noe å satse på?

Jeg tenkte en Athlon xp 2600, og så vet jeg ikke helt hvilket hovedkort...Hva slags ram skal jeg kjøpe?333Mhz? forslag?

Vel, om du er fornøyd med ASUS, kan du kjøpe samme HK som jeg har, det har meget god surround lyd. (jeg solgte mitt surround lydkort når jeg fikk nye HK) Tror ikke xp 2600 er Barton kjerne, så jeg tror nok at XP 2500 er det beste og rimeligste kjøpet for tiden. Ram kan du velge å kjøpe noname eller merkeram. Selv valgte jeg Twinmos fordi de var rimeligst på tidspunktet, men jeg tror Corsair nå har omtrent samme pris og er ihvertfall like bra, om ikke bedre!

Resten ser greit nok ut

trenger ikke bli så dyrt dette :)

Lenke til kommentar

Dette ser vel bra ut?Hvertfall til en pris av 2275 kr. Eller? ( blir så glad når jeg tenker på en oppgradering, digg å kjøpe datautstyr! hvis dere skjønner..hehe :lol::woot: )

-Abit NF7-S Hovedkort Socket A, S-AT

nForce2-SPP/MCP-T,ATX,1394,SATA -Demo1

-DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

-AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

Socket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED

Lenke til kommentar
Fint. Men tenk sommervarme når du sjekker om den gamle kjøleribba takler Barton.

BTW: du får flere hundre for det gamle utst. på bruktmarked

Javvist søren!Jeg kan jo selge det gamle utstyret!Takk for tipset.VIfte følger med på kjøpet av prossesoren. Tusen takk alle sammen.

Lenke til kommentar
Fint. Men tenk sommervarme når du sjekker om den gamle kjøleribba takler Barton.

BTW: du får flere hundre for det gamle utst. på bruktmarked

Kjøleren som følger med Boxed versjonen er god nok i massevis. Tror den tåler litt klokking også :)

Overklokking, nytt chipsett, ferie, et bra spill,... får nesten en svak ereksjon:=) :lol:

Lenke til kommentar

skal du ikkje kjøre dual channel på rammen? da må du ha 2 brikker..

eller støtter ikke hk dette?

det er egentlig best å kjøre ram på samme mhz som fsb, det vil si at PC2700 er nok når du kjører 333 mhz fsb, skal du klokke er det jo greit med mere, sats heller på cl2 ram, du får mer for det enn for å kjøre rammen på raskere mhz enn fsb

Lenke til kommentar
skal du ikkje kjøre dual channel på rammen? da må du ha 2 brikker..

eller støtter ikke hk dette?

Hva mener du med dual channel? Fungerer det ikke med 1 brikke? blir ytelsen bedre med 2 brikker?

What this means is that for the best performance out of, let's say, your nForce2, you are better off with two 256MB sticks of ram, rather than going with one stick of 512MB. DualDDR is effectively a 128-bit interface with two 64-bit controllers working together. Latency is lowered as well by this method. Think of this scenario: The first controller can be gathering information, while the second controller is publishing it. Basically, both hands are working independently of one another, while still working towards the same end result. Therefore, latency is effectively cut in half.

fant ikke no bedre kilde i sekundet...

denne kanskje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...