EpicNerd Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Heisann.. Når jeg vokna i morrest skrudde jeg på skjermen min og tenkte jeg skulle surfe litt på nette... Men plutselig så blinket den, etter 5 sekunder blinket den enda en gang, dette fortsatte helt til den sto å blinka av og på vært sekund. Jeg hører en pipelyd når den starter, så ser jeg bildet og så skrur den seg av igjen. Sitter nå med en gammel skjerm og den fungerer. Får samme feilen når jeg bare har strømkabelen i også, skrur seg av og på. Står den av en stund, bruker den lengre tid på å blinke, men etter et par blink er den nede i 1 sekund igjen. MIN SKJERM: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Help pl0x, jeg vil ikke tilbake til 17" :( :( Problemet er tilbake.. Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16 Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM XFX GeForce 9800GX2 600M 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI, 600/2000Mhz Thermaltake Toughpower 850W, Modulær, 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning) Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1 Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM Saitek Cyborg Keyboard, High-End Gaming keyboard, USB Endret 28. mars 2009 av NerdRage Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Pipelyd sier du? Da høres det ut som en maskinvarefeil, sikkert grafikkkortet... Har ikke full ekspertise på slik her, men min oppfatning av ditt problem er nok at noe enten gåen eller galt. Kan være at grafikkkortet får for lite strøm også... Lenke til kommentar
EpicNerd Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Pipelyd sier du? Da høres det ut som en maskinvarefeil, sikkert grafikkkortet... Har ikke full ekspertise på slik her, men min oppfatning av ditt problem er nok at noe enten gåen eller galt. Kan være at grafikkkortet får for lite strøm også... Jamen den funka igår, og den oppfører seg sånn uansett om kabelen til grafikkkort står i eller ikke :/ Den skrur seg på, jeg får "no power bildet" og den skrr seg av igjen, og så på igjen uten at jeg trenger å gjøre noe... Edit: Og så funker det jo med 17" skjermen jeg bruker nå, så kan vel ikke være skjermkorte? Edit2: Den har nå stått for seg selv med strøm å blinket en stund.. nå ser det ut til at den fungerer, nå skal jeg prøve å koble den til en annen PC og se om jeg får samme feil. Edit3: Jeg prøvde den på en annen data og den fungerte... og nå er den på min data igjen, og fungerer som før.. Hva var galt? hæ hva når hvorfor?!? Skjer dette en gang til bærer det ut ruta, for dette var stress til ingen nytte Endret 17. mars 2009 av NerdRage Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hmm... beklager, trodde det var pcen som pipte? Men men, back to buisness; Klarer ikke å finne noe lignende problem på google, jeg anbefaler deg... hvis du ikke får bedre svar her... at du snakker med Samsung og forklarer problemet, og hvis det viser seg til å være en feil du ikke kan ordne, så er det vel ikke mye annet å gjøre enn å snakke med der du bestilte den ifra og enten få en ny eller ordne en annen avtale. Lenke til kommentar
EpicNerd Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Og nå er problemet tilbake... og nå ser det ikke ut til at den virker mere.. står bar eå skrur seg av og på.. Har kontaktet komplett så får vi se.. Endret 28. mars 2009 av NerdRage Lenke til kommentar
Schwing Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Er det slik at det står "no signal" eller "no power" ...... hvis det er no power så ville tro at det kanskje er en omformer, eller strømkabelen til skjermen som er problemet. Lenke til kommentar
EpicNerd Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Er det slik at det står "no signal" eller "no power" ...... hvis det er no power så ville tro at det kanskje er en omformer, eller strømkabelen til skjermen som er problemet. Nei, skjermen blir helt svart.. Har jeg bare strømkabel i så står det no signal i 2 sekunder, så skrur den seg helt av, så 2 sekunder senere står det no signal igjen osv osv. Men det står jo no signal fordi grafikkortkabelen ikke står i.. står den i får jeg skjermbildet 2 sekunder og så helt svart skjerm.. men andre ord, samme greia.. Så jeg er ganske sikker på at det er skjermen det er noe galt med Edit: Har prøvd annen kabel også Endret 28. mars 2009 av NerdRage Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hadde samme problemet på min BenQ. Den er enda ikke frisk :\ Lenke til kommentar
Stigern Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Pipelyd? Kan jo være switchmode strømforsyningen i skjermen. Hadde slikt problem på LGen min, men sendte inn til rep. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 eg trur eg har nåke lignede, slå du på skjermen eller pcn på fyst? eg må altid slå pcn på før skjermen eller får eg "No singal". vist du ikkje har prøvd så kan du slå på pcn før skjermen. eg tenke meg vell at du har lasermus sant? lyser musa når skjermen skrur seg av og pcn piper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå