Harlem_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Halla Jeg trenger noen guidelines på hvordan jeg skal få til en litt innviklet tilkobling.. det er et par vegger og på toppen av det en svær armert betongvegg mellom kjellerstua (hvor routeren befinner seg) og soverommet mitt, noe som omtrent utelukker muligheten for trådløs tilkobling på rommet. Jeg planlegger derfor å legge en lang TP-kabel (LAN) inn til rommet mitt, men istedenfor å kjøre den direkte inn i PCen lurer jeg på om det er noen mulighet for å få splittet den slik at jeg har min egen lille sentral i enden av den lange skjøten ved hjelp av en switch eller noe. Konkret, ser jeg etter en mulighet for å koble til xbox live og PCen til internet uten å måtte bruke mer enn én lang LAN kabel inn til rommet mitt, vil helst slippe å borre så mye som mulig! For å være helt ærlig er jeg et naut på alt som har med nettverkstilkoblinger å gjøre, og aner ikke hva en switch/splitter er, men hvis noen skjønner problemstillingen og kan noe om dette hadde det vært veldig fint om dere kunne hjelpe. (beklager på forhånd om det ikke var et passende sted å poste om dette, er litt desp) Thanx Endret 22. mars 2009 av Harlem Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) En switch vil gjøre jobben veldig fint EDIT: SKulle du lure på noe mer er det bare å spørre Men en switch vil kunne gjøre akkurat det du ber om. Endret 17. mars 2009 av sfRoyal Lenke til kommentar
Harlem_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Takk skal du ha! Var det jeg tenkte, var bare ikke sikker. På en annen side, noen som kan anbefale en bra switch? Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316901 Dette er en switch jeg har brukt i et par år nå. Og har ikke hatt noe problem med den. Kjekt med Gigabit nett. Husk å kjøp med noen kabler da. Du trenger en fra router til switch og en til hver enhet du skal ha på nettet. Det er faktisk bare plug and play for å få dette til å virke. Lenke til kommentar
Konamixx_InnleggNO Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Dette må være tidenes mest beskrivende topic Måtte bare inn i tråden å lese hva dette var fornoe. Endret 17. mars 2009 av Konamixx Lenke til kommentar
ttt_InnleggNO Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Emnetittelen er ikke beskrivende nok Bruken av emnefeltet følger ikke våre retningslinjer for oppretting av emner. Vennligst gjør emnetittelen mer beskrivende for posten, slik at brukerne forstår hva emnet handler om før man klikker på den. En moderator vil måtte stenge tråden om dette ikke blir endret. Rapporter tråden når dette er gjort slik at en moderator kan fjerne denne meldingen. Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå