Gå til innhold

Distansert router [problemstilling løst]

Anbefalte innlegg

Halla :lol:

Jeg trenger noen guidelines på hvordan jeg skal få til en litt innviklet tilkobling.. det er et par vegger og på toppen av det en svær armert betongvegg mellom kjellerstua (hvor routeren befinner seg) og soverommet mitt, noe som omtrent utelukker muligheten for trådløs tilkobling på rommet. Jeg planlegger derfor å legge en lang TP-kabel (LAN) inn til rommet mitt, men istedenfor å kjøre den direkte inn i PCen lurer jeg på om det er noen mulighet for å få splittet den slik at jeg har min egen lille sentral i enden av den lange skjøten ved hjelp av en switch eller noe.

Konkret, ser jeg etter en mulighet for å koble til xbox live og PCen til internet uten å måtte bruke mer enn én lang LAN kabel inn til rommet mitt, vil helst slippe å borre så mye som mulig!

For å være helt ærlig er jeg et naut på alt som har med nettverkstilkoblinger å gjøre, og aner ikke hva en switch/splitter er, men hvis noen skjønner problemstillingen og kan noe om dette hadde det vært veldig fint om dere kunne hjelpe. ;)

(beklager på forhånd om det ikke var et passende sted å poste om dette, er litt desp)

Thanx

Endret av Harlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen er ikke beskrivende nok

Bruken av emnefeltet følger ikke våre retningslinjer for oppretting av emner. Vennligst gjør emnetittelen mer beskrivende for posten, slik at brukerne forstår hva emnet handler om før man klikker på den. En moderator vil måtte stenge tråden om dette ikke blir endret.

Rapporter tråden når dette er gjort slik at en moderator kan fjerne denne meldingen.

Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...