Gå til innhold

Feature: To uker med Eve Online

Anbefalte innlegg

Alle som spiller burde virkelig sette seg inn i hvilken effekt learning skills og implants har. Samt sørge for å kjenne noen som kan låne dem penger til implants og skill bøker. Tren cybernetics, plug inn +4implants tren learning skills.

Ellers så er det lov å gjøre litt research før man starter å spille MMO og når det kommer til EVE online så er det vel ikke akkurat en mangelvare på informasjon der ute for nybegynnere. Forum er for eks en flott plass å ta en titt innom når man er på jakt etter rask og nyttig informasjon. Det er dessuten ikke meningen at man skal trene level 5 drone skills tidlig i karrieren slik som artikkelforfatter. Er ellers litt synd at han går glipp av T2 drones, han hadde nok likt dem :p

Er også utrolig at man her klarer å gi et bilde av at man "lever farlig" i EVE. Å miste et romskip utenfor 0.0 er virkelig et kunststykke om noen ikke kjører suicide run på deg, og det gjør man sjelden om du ikke flyr rundt i et ubrukelig skip og har milliarder av verdier om bord. Saken er selvsagt en helt annen for noobs, men dette er noe man lærer fort. Om man ønsker å være carebear og kun gjøre missions, ja så får man gjøre det i fred i egne soner.

Man får ikke engang en smakebit av hva spillet har å by på etter to uker, så om man virkelig vil se hva det har å by på må man nesten ha en aktiv konto i to-tre måneder hvor man fokuserer skill på å mestre en gitt type skip og ikke bruke tid på å trene deg selv til å bli jack of all trades.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God lesning! :-)

Laster ned klienten nå, skal prøve det ut de neste 2 ukene og se om det er verdt å spille videre. Liker spesielt muligheten til å ikke spille på 2-4 uker og så returnere igjen.

Bare sørg for å ha en langvarende skill gående mens du ikke spiller, for å ikke kaste bort så mye tid, for det er skilling som tar mest tid.

Lenke til kommentar

Med ny tilleggspakke (som forøvrig ikke koster noe ekstra) så kan man sette skilltrening i kø. Det finnes flere tutorials og man har gjort en del grafiske forbedringer.

Har spillt EVE i 3 uker nå og liker det godt. Er blitt medlem av EVE University som er et corporation som har spesialisert seg på opplæring av nye spillere. De kjører klasseromsundervisning på TS og har utflukter for å trene.

Jeg jobber for å få opp mine skills slik at jeg kan fly med mining barges og kontinuerlig hente inn diverse mineraler.

Lenke til kommentar
God lesning! :-)

Laster ned klienten nå, skal prøve det ut de neste 2 ukene og se om det er verdt å spille videre. Liker spesielt muligheten til å ikke spille på 2-4 uker og så returnere igjen.

Gjorde dette selv jeg, satt å spillte 3-4 timer i går, jeg likte det jeg :D lærte noen skills som bare brukte 40min - 2timer å lære... Men det er masse jeg ikke skjønner å :p Blir spennende å se etter 2 uker om jeg fortsetter.. for jeg har både tid og penger hvis jeg vil :lol:

typo*

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Til å begynne med vil jeg si at 2 uker er ingenting i Eve Online..Da har du opplevd en liten % av hva spillet har å by på..

Anmelder har for eksempel ikke engang prøvd PVP som er Eve`s hovedfokus, han har ikke sittet på teamspeak sammen med 20 andre i en fleet fight og hans opplevelser av EVE er forsåvidt ubrukelig for en anmeldelse..Anmeldelsen er utmerket skrevet og han forklarer bra men har opplevd null og niks av det som virkelig fenger med spillet..

Neste gang Gamer.No vil lage en ameldelse av Eve Online så kan de kontakte meg i spillet..Heter Ugluuk som på forumet her..Jeg har spilt siden 2004, opplevd det meste og er CEO i ett av de mest kjente Pvp corpene i spillet.

Anmelder kan da få låne en 2 år gammel pvp character av meg og bli med corpet mitt ut i fleet battles og oppleve spillet fra dets beste side..Som pirat i low security systems..

Ingen spill framkaller glede på samme måte som Eve når 2 corporations møter hverandre i alt fra 30 mot 30 til 2-300 mot 300..

En sånn fight i Eve kan vare i alt fra 3-4 minutter til opp mot 1 time..Da hopper hjertet mellom haka og ræva på deg når det braker løs og fleet commander sier GO GO GO!!!!!!

Alle som har lest denne artikkelen og prøver ut Eve er hjertelig velkommen til å kontakte meg i spillet og få hjelp..

En annen ting jeg vil ta opp fra hans anmeldelse er at en level 5 skill som han ville trene IKKE er noe du MÅ gjøre..Den kunne han gjerne latt være på level 4 imens og trent opp andre viktige skills..Level 5 skills trener du når de fleste skills er til level 4..

Se her for å se min siste video som viser PVP i både solo og fleet fights..

EveTube

Lenke til kommentar

Som gammel eve-spiller (begynte i mai 2004, da var tutorialen ikke akkurat noe å skryte over :) må jeg si at jeg likte featuren veldig godt. Den beskriver mye av de problemene jeg selv hadde innledningsvis (må man slå PÅ hardeners? åhja..). Til de av dere som mener at 14 dager er for kort tid til å anmelde spillet, selvsagt er det for kort tid, men les overskriften en gang til. Det står tross alt "Feature: To uker med Eve Online, Inntrykk fra prøveperioden".

Til de som ikke har prøvd Eve, gi spillet en måned eller to, og sørg for å finne deg et corp tidlig. Eve University eller NorCorp kan være greit, de er begge flinke til å lære opp nye spillere. Det er for mye å sette seg inn i innledningsvis, og det viktigste er å huske på at selv om spillet nå er inne i sitt sjette år snart (i mai), og det er spillere som har vært med siden launch og du aldri kan ta dem igjen mtp skillpoints, så kan du fremdeles ha de morsomt. Og i motsetning til andre spill der gear er alfa og omega, så kommer du langt i Eve med litt annerledes tenkning og spesialisering.

Tips? Ikke fly ditt første battlehsip inn i 0.0 uten scout :)

Lenke til kommentar

3-4 månders EVE karakter her....

Grei anmeldelse, men det savner litt mer action sammen med andre spillere.

Og som dere her synes det er lang tid å vente 7 dager på Drones lvl 5, da kan dere prøve å skaffe dere capital ships lvl 5 som tar 2-3 månder å fullføre. Og en trenger ikke å ha alle skills i lvl 5, normalt sett holder det med lvl 4 i de fleste tilfeller.

Og en liten ting som alle nye spillere går inn i: "Størst er best" metalitet

Så mitt tips: i EVE så er ikke størst alltid best, for å gå ifra fregat til krysser må en oppgradere våpen og skjold skills til krysser størrelse. selv om en kan bruke fregat våpen på en krysser så har du best av å holde deg til din fregat inntil du kan bruke passe store våpen for dine større skip.

Og i pvp har størrelse kun EN ting å si: Jo større skip, jo flere pirater kommer etter deg...

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar
3-4 månders EVE karakter her....

Grei anmeldelse, men det savner litt mer action sammen med andre spillere.

Og som dere her synes det er lang tid å vente 7 dager på Drones lvl 5, da kan dere prøve å skaffe dere capital ships lvl 5 som tar 2-3 månder å fullføre. Og en trenger ikke å ha alle skills i lvl 5, normalt sett holder det med lvl 4 i de fleste tilfeller.

Og en liten ting som alle nye spillere går inn i: "Størst er best" metalitet

Så mitt tips: i EVE så er ikke størst alltid best, for å gå ifra fregat til krysser må en oppgradere våpen og skjold skills til krysser størrelse. selv om en kan bruke fregat våpen på en krysser så har du best av å holde deg til din fregat inntil du kan bruke passe store våpen for dine større skip.

Og i pvp har størrelse kun EN ting å si: Jo større skip, jo flere pirater kommer etter deg...

Dette stemmer i aller høyeste grad. "Alle" nye spillere vil gjerne ha et battleship, og det kan du få relativt raskt. Imidlertid er du mye mer effektiv i et mindre skip, fordi skillene dine ikke er der de bør være for å kunne bruke et battleship bra. Og da tenker jeg vel så mye på "vite-hvordan-ting-fungerer-i-pvp"-skills som faktiske skills for å bruke våpen og utstyr. PVE er det greit, da kan hvem som helst sitte i en Raven og fyre løs cruise missiles eller torpedos, men PvP med Battleships er noe litt annet. Anbefaler folk å drive med litt PvP i Frigates og Cruisers med T1 / named utstyr inntil du får litt mer innsikt, før du drar ut på tokt i ditt nye Battleship med full T2-utstyr eller faction utstyr.

Sjekk ellers ut de offisielle forumene for guider og lignende ift PvP og setups, det finnes mye bra.

Lenke til kommentar

Du heter det samme in-game du også antar jeg morph?

I såfall så trur jeg at vi har utvekslet ord et par ganger før...

Så for dere som har lyst på et corp for å lære dere stuff: gå for Norcorp, er ikke medlem men er i Norcorp rekrutterings kannalen for en prat i nyogne.... hyggelige folk...

( heter forresten det samme in-game som forums nicket og... )

Lenke til kommentar

Det er problemet med de fleste "reviews"

Ikke så mange som har tested spillet utover trial perioden.

For EVE vil det ta 2-3 måneder før du lærer generelt hvordan du spiller.

Aldri møtt på en spill med like intens PvP, og for den som er slade fro.

Finner du heller ingen andre spill som gir deg fornøyelsen i den graden til å ødlegge for andre :mellow:

btw!

Selv om du starter som ny og det finns gamle spillere.

Så er ikke differansen så enorm. Vi er bare spesialisert på å fly FLERE skip.

Hvis du setter en 5mnd spiller mot en på 35år i feks en Thorax, så er de rimelig like is skills.

Den store faktoren er spiller ferdigheter.

Har en i corp, som har vært i 0.0 ifra første uke han startet i EVE.

Garantert en av mine beste fighters.

Endret av Varrakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...