Gå til innhold

"Glory Days" - Arkade/MAME-kabinett


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig blitt ferdig med å bygge mitt første arkadekabinett folkens:

 

GDFINAL.JPG

 

Kabinettet har fått navnet "Glory Days" og er basert på UAII Bartop kit'et til Mameroom ( www.mameroom.com ). Dette er et single-player upright kabinett og er derfor endel mindre/lavere enn et standard JAMMA-kab o.l.

 

På innsiden har jeg montert et ASUS mATX S775 hovedkort med en Intel C2D E7400 @ 2.8GHz, 4GB DDR2 PC6400 RAM (Future Pinball krever mye minne), en 160GB SATA2 3.5" HDD og et XFX GeForce 8800GTS 384MB skjermkort.

 

Systemet kjører en minimalistisk versjon av WinXP Pro SP3 (brukt nLite for å fjerne alt bortsett fra det ytterst nødvendige) og booter direkte inn i Maximus Arcade. Alle funksjonene styres kun med joystick/knapper og arcade-trackball, så det er ingen nødvendighet med tastatur/mus. Man merker mao. ikke at systemet kjører Windows XP i det hele tatt faktisk.

 

Av arcade-hardware kan jeg nevne Happ pushbuttons, Sanwa J-stik og Ultimarc trackball fra www.ultimarc.com . Jeg bruker et Mini-Pac interface fra Ultimarc for å overføre signaler fra kontrollene til USB/PC. Mini-Pac har en egen USB-chip som sørger for null delay/lag, så det fungerer ypperlig å kjøre signalene via USB (istedet for PS/2).

 

Foreløpig har jeg installert emulatorer for MAME (fullt romset), NES (fullt romset), SNES (fullt romset) og Sega Mega Drive/Genesis (fullt romset). Jeg har også Future Pinball installert med en ca. 50 forskjellige pinball tables (legger inn nye etterhvert som jeg finner noen interessante).

 

Jeg har satt sammen en liten snutt som viser kabinettet "in action". Merk at klippet har veldig dårlig kvalitet (dårlig lysforhold osv.), så jeg skal prøve å lage en bedre video om ikke alt for lenge:

 

 

Hele byggeprosessen kan sees på ArcadeForum.com her!

 

Feedback settes stor pris på! :)

Endret av Dekar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker deg lykke til med det :) Ser ut som et skikkelig kult prosjekt, og håper du får det til!

Kan ikke være bare bare, men går man inn for det, klarer man det meste!

Skal holde et lite øye med den bloggen din.

 

Så kanskje når du er ferdig inviterer du Gamer.no til en spillkveld? ;)

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar
Ønsker deg lykke til med det :) Ser ut som et skikkelig kult prosjekt, og håper du får det til!

Kan ikke være bare bare, men går man inn for det, klarer man det meste!

Skal holde et lite øye med den bloggen din.

 

Så kanskje når du er ferdig inviterer du Gamer.no til en spillkveld? ;)

 

Hehe klart jeg gjør. :) Ta én bruker av gangen så burde det gå greit. Takk!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Takk for tilbakemelding. Det settes pris på! :)

 

Maskinen kostet meg et sted mellom 10k og 15k, men jeg skulle klart å lage den endel billigere idag vil jeg tro.

 

Jeg skal bygge en ny og større nå til høsten for 2 spillere med light guns, spinners, større trackball, mye større skjerm og mye større lydsystem. Skal poste så snart jeg begynner. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...