dekar24k Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Da har jeg endelig blitt ferdig med å bygge mitt første arkadekabinett folkens: Kabinettet har fått navnet "Glory Days" og er basert på UAII Bartop kit'et til Mameroom ( www.mameroom.com ). Dette er et single-player upright kabinett og er derfor endel mindre/lavere enn et standard JAMMA-kab o.l. På innsiden har jeg montert et ASUS mATX S775 hovedkort med en Intel C2D E7400 @ 2.8GHz, 4GB DDR2 PC6400 RAM (Future Pinball krever mye minne), en 160GB SATA2 3.5" HDD og et XFX GeForce 8800GTS 384MB skjermkort. Systemet kjører en minimalistisk versjon av WinXP Pro SP3 (brukt nLite for å fjerne alt bortsett fra det ytterst nødvendige) og booter direkte inn i Maximus Arcade. Alle funksjonene styres kun med joystick/knapper og arcade-trackball, så det er ingen nødvendighet med tastatur/mus. Man merker mao. ikke at systemet kjører Windows XP i det hele tatt faktisk. Av arcade-hardware kan jeg nevne Happ pushbuttons, Sanwa J-stik og Ultimarc trackball fra www.ultimarc.com . Jeg bruker et Mini-Pac interface fra Ultimarc for å overføre signaler fra kontrollene til USB/PC. Mini-Pac har en egen USB-chip som sørger for null delay/lag, så det fungerer ypperlig å kjøre signalene via USB (istedet for PS/2). Foreløpig har jeg installert emulatorer for MAME (fullt romset), NES (fullt romset), SNES (fullt romset) og Sega Mega Drive/Genesis (fullt romset). Jeg har også Future Pinball installert med en ca. 50 forskjellige pinball tables (legger inn nye etterhvert som jeg finner noen interessante). Jeg har satt sammen en liten snutt som viser kabinettet "in action". Merk at klippet har veldig dårlig kvalitet (dårlig lysforhold osv.), så jeg skal prøve å lage en bedre video om ikke alt for lenge: Hele byggeprosessen kan sees på ArcadeForum.com her! Feedback settes stor pris på! Endret 5. august 2009 av Dekar Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Ønsker deg lykke til med det Ser ut som et skikkelig kult prosjekt, og håper du får det til! Kan ikke være bare bare, men går man inn for det, klarer man det meste! Skal holde et lite øye med den bloggen din. Så kanskje når du er ferdig inviterer du Gamer.no til en spillkveld? Endret 13. mars 2009 av Nesumar Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Ønsker deg lykke til med det Ser ut som et skikkelig kult prosjekt, og håper du får det til! Kan ikke være bare bare, men går man inn for det, klarer man det meste! Skal holde et lite øye med den bloggen din. Så kanskje når du er ferdig inviterer du Gamer.no til en spillkveld? Hehe klart jeg gjør. Ta én bruker av gangen så burde det gå greit. Takk! Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Da er jeg ferdig med prosjektet og førsteposten er oppdatert. Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Stilig! Hvordan oppløsning kjører forresten skjermen på? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Stilig! Hvordan oppløsning kjører forresten skjermen på? Maximus Arcade kjøres i 1280x1024 mens alle spillene kjører native oppløsning som varierer ut ifra hvilket spill/emulator du kjører. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 5. august 2009 Forfatter Del Skrevet 5. august 2009 Da ligger hele worklogen ute på ArcadeForum.com! Lenke til kommentar
Bertelsen_InnleggNO Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hei! Jeg kunne tenkt meg å starte et slikt prosjekt som dette. Jeg har ikke gjort så mye research enda, da jeg nettopp har begynt å leke med tanken. Men jeg har et spørsmål, vil du gi et lite prisoverslag på hvor mye penger du brukte? Jeg er redd for at det koster litt mer enn hva som vil bli godkjent i hjemmet her. Lenke til kommentar
worthy Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Mektig imponert! Har ekstremt lyst på en SF2/SF4 arcade-maskin. Men det blir jo en del penger, får vel kjøpe meg en når jeg vinner i lotto Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Fytti grisen! Bra jobba mann! Musikken når du fyrte opp var fuckings konge Lenke til kommentar
Zing! Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Meget bra, må si jeg er imponert. Har gått med tanker om å gjøre noe slik en stund. Men litt forlite penger og tid har det bare blitt med det. Ikke er jeg noe god på bygging og slikt heller. Hvor mye sånn ca måtte du ut med for settet der? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Takk for tilbakemelding. Det settes pris på! Maskinen kostet meg et sted mellom 10k og 15k, men jeg skulle klart å lage den endel billigere idag vil jeg tro. Jeg skal bygge en ny og større nå til høsten for 2 spillere med light guns, spinners, større trackball, mye større skjerm og mye større lydsystem. Skal poste så snart jeg begynner. Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nice, har du internet tilkobling på mame caben din? Muligheter for kaillera er alltid kjekt vet du. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Nice, har du internet tilkobling på mame caben din? Muligheter for kaillera er alltid kjekt vet du. Nå har jeg solgt det, da jeg skal bygge et større og fetere et snart, men ja, kabbet hadde nettverkskort. Kaillera hadde jeg ikke satt opp da, men jeg tenkte å teste det på neste kab. Lenke til kommentar
Steve Vice Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Dekar: Hvis du har tenkt å bygge/selge flere slike må du gi meg beskjed. Utrolig fett det du har fått til der Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Woooooooooooooow.... :o Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 Dekar: Hvis du har tenkt å bygge/selge flere slike må du gi meg beskjed. Utrolig fett det du har fått til der Takk. Kult å høre! Jeg skal selvsagt poste så snart jeg begynner på neste prosjekt. Lenke til kommentar
Jon_InnleggNO Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Utrolig kul arbeidslogg og flott automat med flipperspillknapper på sidene og greier! -Har du begynt på det nye prosjektet nå? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Utrolig kul arbeidslogg og flott automat med flipperspillknapper på sidene og greier! -Har du begynt på det nye prosjektet nå? Takk! Har ikke begynt enda, men begynner så snart jeg vet jeg har nok tid til overs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå