Gå til innhold

Remakes og "nye" versjoner av gammle spill

Anbefalte innlegg

Det er noen fan baserte grupper der ute som pusser opp gamle klassikere, spesielt innenfor adventure sjangeren. Kommer til å linke til sider hvor du/dere kan laste ned fra her slik.

EDIT: Planen var å ha kun remakes av orginale spill, men det er endel bra "nye" versjoner der ute så vi tar dem med også. Jeg markerer spill som er 100% remakes med RM og "nye" versjoner med NY.

RMKing Quest 1 : Quest for the crown

NYBroken Sword 2.5

RMQuest for Glory 2 : Trial by Fire

RMManic Mansion Deluxe

RMLeisure Suit Larry 2

RMStar Control 2, the Ur Quan Masters

Ved feil ang RM og bidrag til nye spill post så oppdateres tråden!

Liste oppdateres etterhvert.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supert, jeg visste ikke at Broken Sword 2.5 var ferdig! Men det er vel en uoffisiell oppfølger laget av fans, og ikke en remake? I så fall kan du kanskje legge til Zak McKracken: Between Time and Space, som er litt i samme gaten, selvb om de kanskje går for ett litt mer moderne uttrykk. Jeg har ikke prøvd det selv, så jeg kan ikke garantere for det eller noe, men de har gjort ferdig en tysk versjon så det går jo an å teste det. Forhåpentligvis klarer de å oversette det til engelsk en gang...

Lenke til kommentar
Supert, jeg visste ikke at Broken Sword 2.5 var ferdig! Men det er vel en uoffisiell oppfølger laget av fans, og ikke en remake? I så fall kan du kanskje legge til Zak McKracken: Between Time and Space, som er litt i samme gaten, selvb om de kanskje går for ett litt mer moderne uttrykk. Jeg har ikke prøvd det selv, så jeg kan ikke garantere for det eller noe, men de har gjort ferdig en tysk versjon så det går jo an å teste det. Forhåpentligvis klarer de å oversette det til engelsk en gang...

Vi venter litt med å legge den til i lista da den kun er ute på tysk, vært det en stund nå så jeg håper den engelske versjonen kommer snart.

Lenke til kommentar
Ultima V - Lazarus er en fabelaktig remake av Ultima V, og kom for et par år siden. Spillet krever Dungeon Siege, men om du ikke eier det er det vel verdt å betale et par hundrelapper for selv om du ikke spiller noe DS. Lazarus er en svært gjennomført mod, og et helt annerledes spill enn Dungeon Siege. Kanskje det beste rollespillet jeg har spilt.
Lenke til kommentar
Ultima V - Lazarus er en fabelaktig remake av Ultima V, og kom for et par år siden. Spillet krever Dungeon Siege, men om du ikke eier det er det vel verdt å betale et par hundrelapper for selv om du ikke spiller noe DS. Lazarus er en svært gjennomført mod, og et helt annerledes spill enn Dungeon Siege. Kanskje det beste rollespillet jeg har spilt.

Høres ikke dumt ut med dette går nok mer under Modifikasjons tråden til forumet, lag en tråd der så andre finner det lett. Er sikkert mange som har gått glipp av denne, deriblant meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...