nander Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg har Mandrake 9.1 på maskinene, og sitter i hjemmenettverk. Er det noen måte jeg kan endre "Workgroupen" til Linux Maskinen, fra MDKGROUP, til noe annet? Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 jada, det er en måte å gjøre det på. mest sannsynlig ligger filen du skal editere under /etc/samba/ og heter smb.conf linjen du skal editere, begynner med "WORKGROUP" eller "WorkGroup" deretter starter du samba på nytt. Du kan og ta windows-varianten, og reboote dersom denne filen ikke ligger på dette stedet, så har kanskje mandrake noen flotte verktøy for å editere samba oppsett? (hjelp, aldri brukt mandrake) forøvrig, det er mange linux distribusjoner som legger fra seg litt dokumentasjon under /usr/share/doc etterhvert som du installerer programmer. Kanskje det er stedet å lete? http://www.samba.org er og god, men er kanskje litt stor og fryktinngytende til å begynne med. Dersom dette alvorlig skremte deg, kan du og bruke "swat" som er en web-basert samba-konfigureringsmotor. -- Dozer Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Tenket du Windows workgroup for utveksling med Win maskiner eller Linux? Lenke til kommentar
nander Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Tenket du Windows workgroup for utveksling med Win maskiner eller Linux? hva mener du? Jeg har 4-5 maskiner i netverk her... de fleste med Windows, og vil ha dem i samme workgroup... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Tenket du Windows workgroup for utveksling med Win maskiner eller Linux? hva mener du? Jeg har 4-5 maskiner i netverk her... de fleste med Windows, og vil ha dem i samme workgroup... Det er ingenting i linux som heter "workgroup". Du tenker nok på workgroups i samba, og det er bare, som folk har nevnt, å forandre i /etc/samba/smb.conf, eller hvor enn din distro legger samba-konfigurasjonsfilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå