oerhört Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvor pen grafikken er handler ikke så mye om hvilken motor man velger som hva man gjør med den. De fleste av dagens grafikkmotorer matcher de fleste av effektene som er i bruk i Crysis. Det er ikke tekniske detaljer som virkelig skiller spillene i dag rent grafisk, men gjennomføringsevne. Spill som Gears of War 2 og Metal Gear Solid 4 er for eksempel ikke lenger først og fremst teknisk gode, men kunstregien er så god, og detaljene så polerte, at de fortsatt skiller seg ut i mengden av spill hvor de fleste bruker akkurat de samme teknikkene og effektene. HDR, høyoppløste teksturer, postprosessering og detaljert fysikksimulasjon er ikke lenger like imponerende, eller spesielt vanskelig å få til, for erfarne utviklere. Derfor er grafikkmotor-racet i ferd med å bli ganske uvesentlig, og det er helt andre ting som selger spillmotorer enn bare tekniske muligheter. Unreal 3 selger for eksempel garantert en hel del på Epics erfaring som mellomvareleverandør. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har Crytek mye penger eller? Hører i hytt og pine at utviklere må legges ned pga denne finanskrisa osv, mens Crytek kan lage en god motor og bruke den til hvor mange spill? Crysis med exp: pack er minst to, men selve spillene var i mine øyne veldig slappe og ga ikke så veldig mye lyst til å investere i Warhead (eller hva den heter). Så nå har de laget en ny en, på et år eller noe? Og har tenkt til å tenke på neste generasjon igjen? Med den kvaliteten motoren holder, så kan de jo tjene fett på å få til et ganske bra moddemiljø på samme måte som Source-motoren, som også er en god motor. Huff, CryEngine 3 gjør vel at jeg må investere i nytt gfx-kort . Kanskje et hovedkort som støtter SLI også, eller så må jeg gå over til ATI . Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 EA eier(?) Crytek, og da får de spenn i kassa. Crysis solgte veldig på grafikken, det samme med Crysis Warhead, og når EA vet at polygoner og høyoppløste teksturer selger godt til grafikkhorer og folk som bencher/klokker, da investerer de i grafikk! Lenke til kommentar
ttt_InnleggNO Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Crytek har berre ein samarbeidsavtale med EA. Men det i seg sjølv kan nok vere med på å gi ein viss økonomisk tryggleik. Dei har utvida selskapet ein god del dei siste åra, med fleire nye avdelinger. Så det er heilt klart at dei er villige til å satse. Når det gjeld fokus, har spelteknologi i form av spelmotoren CryEngine alltid vore sentralt. Far Cry starta som ein tech-demo (X-isle), før det vart eit spel (som for så vidt fungerte som ein tech-demo i seg sjølv). Ved lanseringa av CryEngine 2 vart det og sagt at Crytek ønskja å satse større på på sal av lisens til motoren, og andre tenester relatert til dette. Dette heng nok saman med dei store kostnadane det er å utvikle ein sånn motor. Prisen for ein lisens er ikkje kjent, men det er nok snakk om ein milion+ US dollar, avhengig av lisensform. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Håper Crytek får lisensiert den tilstrekkelig nok til å fortsette utvikling (noe det forsåvidt ser ut til at de gjør). Håper de kan prioritere optimalisering denne gangen. Warhead senket teksturer på ting utenfor synsbildet kraftig, og er veldig synlig om du snur deg 180 grader veldig fort. Det er èn av tingene de må fortsette med! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Crytek har berre ein samarbeidsavtale med EA. Men det i seg sjølv kan nok vere med på å gi ein viss økonomisk tryggleik. Dei har utvida selskapet ein god del dei siste åra, med fleire nye avdelinger. Så det er heilt klart at dei er villige til å satse. Når det gjeld fokus, har spelteknologi i form av spelmotoren CryEngine alltid vore sentralt. Far Cry starta som ein tech-demo (X-isle), før det vart eit spel (som for så vidt fungerte som ein tech-demo i seg sjølv). Ved lanseringa av CryEngine 2 vart det og sagt at Crytek ønskja å satse større på på sal av lisens til motoren, og andre tenester relatert til dette. Dette heng nok saman med dei store kostnadane det er å utvikle ein sånn motor. Prisen for ein lisens er ikkje kjent, men det er nok snakk om ein milion+ US dollar, avhengig av lisensform. Tjener de noe særlig på det? Eller gjør de det hovedsaklig for spenningen rundt det? De sier at de takker ja til folk så de kan ikke ha dårlig råd. Og EA vil vel tjene sin andel av fortjenesten, som jeg ikke tror Crysis ga kjempemye av? Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Jeg syns Crysis spillene hadde veldig oppskrytt grafikk. Trærne så jo helt rare ut. Endret 24. mars 2009 av iharal3 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg er spent på å se hva de kan få ut av CryEngine på konsoll. Og iharal3, "mongo" er et oppbrukt nedsettende ord om funksjonshemmede. Det har lite med CryEngine å gjøre. Lenke til kommentar
Meggern Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Er litt enig med iharal3 uten å beskrive det som "mongo". I Crysis ble dett litt mye grafikk selv om dem tok det langt for å få det til å se ut så realistisk som mulig. Skal lure på om dem klarer å skape en grafikk denne gangen som er så realistisk at du virkelig føler at du ikke er i et spill For min del er grafikk og gameplay like viktig. Jeg kjøpte Crysis fordi det er et FPS spill og på grunn av grafikken og jeg fikk det jeg ville ha (stort sett). Så det blir naturlig for min del å ha enda større forventninger til CryEngine 3 når det kommer til grafikk. Jeg har personlig ikke noe mot at et spill er nyskapende når det kommer til grafikken og jeg liker å se at et selskap som Crytek viser oss hva som er oppnåelig med dagens teknologi og for å gi oss en smak av framtiden uten at det da nødvendigvis skal bety at gameplayet er like bra som grafikken. Det blir interessant å følge utviklingen til Crytek. Dette er et selskap som helst vil imponere på teknologi enn gameplay (tror jeg) men som etter hvert trolig vil imponere på begge deler. Crytek er et selskap som er villig til å bryte grenser og dem har allerede gjort det. Men de får konkurranse som alle andre selskaper og konkurranse er bra for oss gamere for det betyr at vi kan få bedre spill med tiden. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 http://www.youtube.com/watch?v=2syZ1JrtP5c Hvis dere går til selve YouTube siden finner dere den i HD også. Ser bra ut, særlig hvis det er på konsoll. En god del framedrops her og der, men det er vel et kompromiss som ethvert spill som ser så pent ut må igjennom. Lenke til kommentar
NN1000 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hvis 360'n slår til med noe sånt... Ja, da blir glad Spektakulært! Takk for videoen! Lenke til kommentar
Snåsamannen_InnleggNO Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Ikke lett å lage mer realisme, når annen teknologi ikke følger med. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Motoren så latterlig mye bedre ut i skogen enn i et tropisk miljø. Håper de får litt dybde og et akseptabelt plott i spillene . Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Tenk hvis Crytek engang klarer å styre unna mutanter og romvesener! Det er jo lov å drømme (sånn, om vi nekter å forholde oss til at de insisterer på å gjøre trilogi av den begredelige Crysis-historien). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå