Gå til innhold

Grafikksnadder fra Crytek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aldri sett noen vits i å lage dyre grafikkmotorer når Zelda, Tycoon, Tetris o'l o.l lignende er like kult.

Uten dette ville ikke maskinvaren utvikle seg i like stor grad som den gjør nå. Utvikling av grafikkmotorer er en veldig viktig brikke innenfor dette.

Blir spennende å se hvordan CryEngine 3 blir. Håper den blir enda bedre optimalisert enn Warhead var for CryEngine 2. Som da var et veldig stort skritt i riktig retning. Regner med at de lærte en god del av den. Lyrer på om Crysis 2 vil bruke denne nye motoren. Spørs hvor langt på vei den er.

Lenke til kommentar
Aldri sett noen vits i å lage dyre grafikkmotorer når Zelda, Tycoon, Tetris o'l o.l lignende er like kult.

Uten noen forbedringer i grafikkmotorer ville du aldri sett f.eks Zelda ;)

Ettersom jeg er en konsollperson ser jeg mest frem til å se på hva slags resultater de kan få ut av Playstaion 3 og Xbox 360. PC interesserer meg ikke like mye lengre, utenom noen RTS titler, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å bruke penger på en maskin som kan kjøre disse nye spillene. Men nok om det. Dette er strålende nyheter og jeg gleder meg til å se på hva Crytek skal presentere fremover. Ingen tvil om at fremskritt i grafikkmotorer også drar med seg hardwareprodusentene, som igjen gir oss bedre hardware.

Lenke til kommentar

Postet nettopp denne i "Best grafikk. CS: S elle GeOW2?" tråden.

Crysis er forut for sin tid, ingen tvil om det. Med enkelte modifikasjoner og en vannvittig kraftig maskin ser det så godt som ekte ut, ihvertfall på par med litt eldre animerte filmer! :)

comgu0.jpg

Noen andre som er enige? Det bildet er nærmere halvannet år gammelt, og med patcher/oppdateringer har ikke spillet blitt styggere! :)

Lenke til kommentar

Synes å huske at det bildet der ble lagt ut i sammenheng med Crytek sine forhåndsvisninger av sin CryEngine 2(tror det var nr2) og er ikke i aktuelt gameplay. Det er selvfølgelig mulig å få mer eller mindre samme resultat med en ekstrem PC og gode mods, men tror ikke det bildet der er fra in-game, heller in-engine som sagt.

Når det kommer til om vi trenger bedre grafikk i slike motorer eller ikke så tror jeg at man må huske på at det ikke kun er teksturer og polygoner disse motorene pusher. De har en hel haug med avansert fysikk og lysregulatorer, noe som er med på å drive industrien mer fremover enn bare grafikk.

Lenke til kommentar

Ganske enig. Men nå var jo noe av det fasinerende med crysis den supre grafikken da(ikke det at spillet i seg selv ikke var bra) ;) Grafikken kommer aldri til å utvikle seg hvis ingen lager nye grafikk-motorer.

Det som beskymrer meg er spill hvor de bare har fokusert på eye-candy og ikke på gameplayet. <_<

Lenke til kommentar
Er det noen spill utover Crysis som benytter seg av CryEngine2?

Her er ei liste: http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine_2#G..._the_CryEngine2

Spennande og sjå kva Crytek har og by på denne gongen. Kanskje særleg med tanke på kva dei får ut av konsollane.

Hvorfor er det så få utviklere som benytter seg av CryEngine 2 egentlig? Skulle tro at flere skulle bruke den med tanke på hvor pen grafikk den er i stand til å presentere. :huh:
Lenke til kommentar

Det koster sikkert flesk å kjøpe en lisens av CryEngine, selv for en indie developer (eh...selvstendig spillutvikler).

Vet ikke prisen, men tipper 50 000 kr kanskje..haha ^_^.

Ellers så er det mange kreative skjeler der ute som lager mye flott (http://www.crymod.com/portal.php).

I framtiden skaper vi kanskje våre egne spill når disse redigerings verktøyene blir enklere ;)

Endret av Meggern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...