Gå til innhold

Halo 3: ODST - Generell diskusjon og kjattprat


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok satt å spillte Halo ODST i en halvtime så klarte eg ikke meir! Det er jo så kjedelig! Alt er så mørkt og det er forvirrende hvor eg skal gå. Skal spillet virkelig vere så mørkt? Må jo gå med det visiret på hele tiden.

 

Eg hadde virkeligt lyst å like dette spillet! Kan dere gi meg noen tips her? Burde eg våre mer tålmodig? Blir det lysere senere?

 

Nå det er sakt så har eg aldri vert noe fan av halo men har hørt så mye om det i det siste at eg og ville vermed på moroa! Fillen altså dette irittere meg at eg ikke klarer å like det!!

Lenke til kommentar

Bra, men Skjul-tagene fungerer ikke.

Vel, takket være forumoppgraderingen står det ikke mye som er særlig tydelig der lenger uansett:

 

[b]Deja Vù[/b]<div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="smallfont" style="margin-bottom:2px">[b]Skjul[/b] <input type="button" value="Vis" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onClick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Skjul'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Vis'; }"></div><div class="alt2" style="margin: 0px; padding: 6px; border: 1px inset;"><div style="display: none;"><object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mICdpQ3jFiw&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DjOVpwA0qKU" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object></div></div></div>
[b]Classic[/b]<div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="smallfont" style="margin-bottom:2px">[b]Skjul[/b] <input type="button" value="Vis" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onClick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Skjul'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Vis'; }"></div><div class="alt2" style="margin: 0px; padding: 6px; border: 1px inset;"><div style="display: none;"><object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mICdpQ3jFiw&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/TCA01pF2bFM" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object></div></div></div>
[b]Endure[/b]<div style="margin:20px; margin-top:5px"><div class="smallfont" style="margin-bottom:2px">[b]Skjul[/b] <input type="button" value="Vis" style="width:45px;font-size:10px;margin:0px;padding:0px;" onClick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Skjul'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Vis'; }"></div><div class="alt2" style="margin: 0px; padding: 6px; border: 1px inset;"><div style="display: none;"><object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mICdpQ3jFiw&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iNzTkOwKkis" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object></div></div></div>

Lenke til kommentar

Skrudde på Xboxen min i dag etter at den har vært slått av i 2 måneder, siden at jeg hadde lyst å prøve ODST. Etter at jeg nå har spilt spillet i 2 timer, så er dette det dårligste spillet jeg har spilt til nå i år! Hele spillet lukter oppgulp og fan-service lang vei. Grafikken er blass og kjedelig, og det er jo også så forbanna mørkt! Ser jo ikke hvor jeg skal og byen man utforsker er helt livløs og døll.

 

Lyden er ekstremt puslete og de som gir stemmene til figurene er totalt uengasjerte. Gameplayet har vi sett så mange ganger før, og det er ingen store øyeblikk eller adrealin-kick noen plasser til nå! Dette er et makkverk, og det skal legges ut på qxl så fort som overhode mulig. Går heller tilbake til Batman: AA eller Killzone 2, det er kremspill det!

Endret av SirKenneth89
Lenke til kommentar

Det er jo ment til å være fan-service. Det kalles DLC (selv om det ikke endte opp som DLC). Og jeg må nesten spørre deg om hvor mye lys og liv du forventer at det skal være i en ødelagt og forlatt by midt på natta? Det er selvfølgelig din mening alt du sier, men jeg må si at det er rimelig teit å gi opp et spill som ODST uten å engang ha gitt det mer enn en time eller to og uten å spille det i Coop.

Lenke til kommentar

Det er jo ment til å være fan-service. Det kalles DLC (selv om det ikke endte opp som DLC). Og jeg må nesten spørre deg om hvor mye lys og liv du forventer at det skal være i en ødelagt og forlatt by midt på natta? Det er selvfølgelig din mening alt du sier, men jeg må si at det er rimelig teit å gi opp et spill som ODST uten å engang ha gitt det mer enn en time eller to og uten å spille det i Coop.

 

Trenger ikke være så mørkt at du ikke ser hvor du skal gå. Fornyer ikke Gold-medlemsskapet kun for å spille Coop, men ville tro at det er bedre sammen med andre. Når jeg kjører Warthogen så skyter jo den datastyrte vennen min på alt annet enn fiendene... Tragisk! Spillet er forresten også frustrerende vanskelig!

Lenke til kommentar

Du er den første jeg har hørt si at spillet er vanskelig. Helt ærlig. Jeg kan jo skjønne at du ikke liker spillet, men jeg synes du kommer med litt rare utspill som jeg ikke engang har lagt merke til selv, utenom det at spillet til tider kan være litt for mørkt, men det er som regel i perioder når man bare trasker rundt likevel så det ødelegger iallefall ikke noe aim.

 

Men jeg må bare spørre om du bruker VISR?

Lenke til kommentar

Du er den første jeg har hørt si at spillet er vanskelig. Helt ærlig. Jeg kan jo skjønne at du ikke liker spillet, men jeg synes du kommer med litt rare utspill som jeg ikke engang har lagt merke til selv, utenom det at spillet til tider kan være litt for mørkt, men det er som regel i perioder når man bare trasker rundt likevel så det ødelegger iallefall ikke noe aim.

 

Men jeg må bare spørre om du bruker VISR?

 

Det er vanskelig, finner ikke mange livpakker heller. Bruker VISR og det hjelper jo på, men uansett så falt ikke spillet i smak. Har aldri vært noen stor Halo-fan, og det ble jeg heller ikke etter ODST.

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk positivt overrasket over spillet. Greit nok, Grafikken er utdatert, gameplayet er ikke særlig originalt og "utforskingen" av byen føles veldig lineær ut.

 

Jeg storkoste meg alikevel med spillet. Atmosfæren i New Mombassa er upåklagelig. Til tross for at jeg spilte co-op, så føltes det virkelig som om jeg var alene i byen. Firefight er det andre store lyspunktet. Jeg hadde aldri trodd at modusen ville være så artig som den var.

 

Alt i alt er det et absolutt godkjent spill. Jeg tror ikke at jeg ville ha betalt full pris for ODST, men det er en flott mellometappe mens vi venter på Halo Reach.

Lenke til kommentar

Ok satt å spillte Halo ODST i en halvtime så klarte eg ikke meir! Det er jo så kjedelig! Alt er så mørkt og det er forvirrende hvor eg skal gå. Skal spillet virkelig vere så mørkt? Må jo gå med det visiret på hele tiden.

 

Eg hadde virkeligt lyst å like dette spillet! Kan dere gi meg noen tips her? Burde eg våre mer tålmodig? Blir det lysere senere?

 

Nå det er sakt så har eg aldri vert noe fan av halo men har hørt så mye om det i det siste at eg og ville vermed på moroa! Fillen altså dette irittere meg at eg ikke klarer å like det!!

Har du bare gått rundt i byen eller? du vet vell at du skal gjøre oppdrag også. Gjennom helse spillet brukte jeg kansje 45min i frn mørke myen til sammen,

Lenke til kommentar

Synes selv at ODST var et friskt pust i Halo serien. Jeg er ikke akkurat blodseriøs fan av serien, men jeg har lest alle bøkene og spilt igjennom alle spillene, utenom Halo Wars for det likte jeg ikke (Hater RTS :p )

 

Når du traver rundt i New Mombasa på natta der så er det ganske ensformig og kjedelig, men styrken ligger i (som Lakus prøver gir inntrykk for) flashbacks. Du får litt sett historien og utførelsen gjennom flere perspektiver og det er faktisk en ganske så artig historie implementert i spillet. Firefight er også veldig artig, med fullt lag og god kommunikasjon.

 

Er nok rimelig ferdig med spillet selv nå, og får se hva Bungie finner på for noe artig med Halo: Reach.....

 

PS:Flere enn meg som synes det hadde vært morsomt med et Halo spill hvor vi følger John (Masterchief) fra barndommen og treningen til å bli en Spartan og utover? Synes det var en utrolig kul bok hvor vi fikk finne ut av fortiden til Masterchief og ikke minst hvordan de trente og deres første oppdrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...