Gå til innhold

"religion" og "politikk" er stengt.

Anbefalte innlegg

Ro deg litt ned, kebab-dude. Ro deg litt ned. Dette var ingen tabbe. En tabbe ville vært å slette begge kategoriene uten videre. Man setter pris på konstruktiv kritikk, og dette er IKKE konstruktivt:

måtte det virkelig 8 sider til for at dere skulle se at det var en tabbe?

Vi har en fin-fin regel i retningslinjene som kan brukes mot deg her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
It is done...

Flotte saker. Bra at forumstyret tok reaksjoner fra brukerne på alvor! En stor takk går til de som har bidratt positivt til å gjøre foumet bedre. Takk også til Yummy som holder hodet relativt kaldt selv om han får en del pepper.

Nå ser OT-delen av forumet mer oversiktlig ut, det ser ut som de forandringer som har blitt gjort har vært til det bedre. Bra at forumstyret og brukerne sammen kan finne ut hva som passer best, slik man har gjort her.

Mvh,

Kowalski

Lenke til kommentar

Kowalski: Det er slik vi håper å kunne gjøre det. Vi har våre prioriteringer som vil bli gjennomført uansett - men vi ønsker å gjøre dem så smooth for brukerne som mulig.

BTW: Blir det for mye pepper, kan jeg lett ta fram ban-lista og føre på noen brukere... 8)

Lenke til kommentar

jaså .. hvilken da?

Denne:

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse.

Punkt 10. Dessuten - du kommer alltid lengst ved å være en smule ydmyk.

Lenke til kommentar

...Du ville kanskje heller at forumschtyret skulle tatt beslutninger basert på hver enkelt bruker sine tilfeldige og lite gjennomtenkte innfall?

At én person skal poste én mening om hvordan akkurat HAN mener at ting skal gjøres, for så å utføre det og dagen etter følge en annen bruker sitt stikk motsatte innfall?

Nei du, her har det funnet sted en debatt, hvor ulike synpunkter har kommet frem og man har blitt enige om en løsning under rådføring med brukerne.

Det at hw.no tar brukernes meninger til overveielse er ikke noe som skal pisses på, snarere berømmes.

Lenke til kommentar

Er helt enig med DrDoogie her. At de tenkte nøye igjennom det er ikke noe negativt... Jeg er enormt takknemmelig for at de to ble åpnet, og dette motbeviser alt negativt jeg tenkte om yummy til å begynne med.

bjaa: Det tok ikke så mange dager, så unødvendig tid var det ikke.

However... Jeg synes det var litt rart at de ikke laget tråden FØR de faktisk stengte de to kategoriene...

Lenke til kommentar
Ro deg litt ned, kebab-dude. Ro deg litt ned. Dette var ingen tabbe. En tabbe ville vært å slette begge kategoriene uten videre. Man setter pris på konstruktiv kritikk, og dette er IKKE konstruktivt:

Nedstammer du fra Stalin?

Nei, han var vel ikke så nøye med reglene han.

Lenke til kommentar

Vi er ikke helt ferdig her... Ennå skal det serveres en liten pille off-topic, og det beklager jeg, men ting må sies ;)

Jeg kunne ikke unngå å legge merke til hvor mange som er så opptatt av postcounten. Som hvor den gjelder og ikke gjelder osv. Likevel påståes det fra samme personer at de overhodet ikke bryr seg om den! Hmm... Merkelig greier ikke sant?

En annen sak er at det er lettere og spamme seg til flere innlegg i on-topic delen, en det er i off-topic delen. Utrolig, men sant! Før var det nemmelig omvendt. Dette slo moderatorene hardt ned på, og off-topic delen blir godt bevoktet nå, og er clean. Brukere risikerer faktisk og få en smekk hvis de skulle poste 2 innlegg etter hverandre, siden brukerene også passer på seg selv. Men i den mye mer omfattende on-topic delen finner man ofte både 2-3 innlegg etter hverandre uten at noen bryr seg. Og man trenger jo ikke skrive mye heller. Den vanlige, og som regel helt unødvendige "enig" ser man ganske ofte.

Hvis noen skulle spamme postcounten sin opp utenom off-topic delen, så kunne de gå inn på hver av de 8 andre hovedkategoriene, finne ca 5 -15 underkategorier. Hver av disse underkategoriene har vel 50 tråder på hver side. De kunne uten noen som helst problem finne bare én(!) tråd på første side i alle disse underkategoriene, poste "enig" eller lignende, uten at noen kunne gjøre noe som helst! Det kunne blitt 50-100 helt lovlige innlegg på noen timer. Derimot kan man ikke gjøre denne operasjonen i én kategori, f-eks off-topic...

Lenke til kommentar

Jeg er nesten sikker på at du refererer til blandt annet meg. Vet ikke om jeg skal begynne å grine eller le. Det er flere som har spurt nesten det samme som det ang det med postcounten. Og jeg er lei av å svare på det. Det er ikke det at tallet i og for seg er et problem, men det er problemene som oppstår pga den.

Men nå er jeg drit lei av å krangle/argumentere/diskutere osv. Har kommet fram til noe viktig om meg selv. Enten er jeg forbanna unormal her, eller så er det bare jeg som tørr å si hva jeg mener. Virker som de fleste bare henger seg på de andre "respekterte" her omkring. Det er jo umulig å ha ulike meninger, en får jo bare "lol, haha, jeg har rett du tar feil." og andre usaklige kommentarer tilbake, uansett hvis en tørr å si noe annet enn "folkemassen". Men nå skal jeg finne senga :yes:

Lenke til kommentar
Ja hadde Yummy ment det så, men alle skjønte vel at det var en spøk? Eller gjorde du ikke det?

Jeg var innom tanken, men var ikke helt sikker faktisk. Uansett er det teit, om det er spøk eller alvor. :yes:

Det er både spøk og alvor i det. For det er så veldig enkelt at dersom en moderator utsettes for hets, blir den som hetser utestengt. Det er for å beskytte oss selv. Jobben vi har er nemlig utakknemlig nok allerede om ikke brukere skal kjefte oss ned. Vi er nødt til å ha en forsvarsmekanisme som kan tas i bruk når det blir for ille. Ellers forsøker vi å ignorere mest mulig.

PS: det at jeg "truer" med ban-lista her betyr ikke at vi moderatorer er noen nazier. Vi forsøker alltid å gjøre ting så smidig som mulig, men i visse tilfeller må vi sette en klar grense. Det er samme greia som gjelder mellom oss borgere og purken - men vi er som regel snillere enn Onkel blå. :)

Lenke til kommentar

Nedstammer du fra Stalin?

Nei, han var vel ikke så nøye med reglene han.

Muligens var han ikke det, men JEG er det. Du mottar herved en ukes utestengning for brudd på punkt nr. 10 i retningslinjene. Særlig siden jeg akkurat har minnet på om akkurat det punktet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...