Gå til innhold

"religion" og "politikk" er stengt.

Anbefalte innlegg

Som de sa under den franske revolusjon: La oss henge den siste konge i den siste prests tarmer. ( noen vil alltid være mot politikk og religion). Nei, men vrøvl til side: jeg kommer til å savne disse fargerike kategorier, all den gode underholdning.

Dem sa også at revolusjonen spiser sine egne barn. Som i dette tilllfelet kan brukes til å underbygge argumentet at hvis man bort-eliminerer-vekk det man ser på som dritt, så vil det nok tyte fram igjen en eller annen plass på en eller annen måte.

Eksempelvis kan det jå gå inflasjon i å dytte inn ytterligående politisk eller anna propaganda inn i signaturene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare slenge meg på og støtte stengingen av disse kategoriene. Skjønner godt at hwno ikke har lyst til å stå til rette for mye av det som skrives der. Det er en god del som er absolutt lavmål og går på kanten av både etikk, moral, folkeskikk, mennskerettigheter og norske lover....

Lenke til kommentar

Jeg for min del ser ikke problemet med at kategoriene politikk og religion stenges. Det samme gjelder for andre kategorier som ikke har noen naturlig sammenheng med hardware/software. Dersom forumstyret likevel skulle gi etter og la disse kategoriene bestå, vil jeg foreslå at det samtidig opprettes følgende nye kategorier:

- generell diskusjon om verdensrommet,

- alt om mat,

- artige bruktbiler,

- snåle små dyr,

- biologi,

- frimerkesamling, og

- hva har du på deg i dag.

Ovennevnte kategorier er sårt savnet. Særlig fordi jeg aldri kunne tenke meg å oppsøke andre og mer nærliggende forumer når slike temaer skal diskuteres.

Lenke til kommentar
Jo det blir feil, for hele poenget mitt er jo borte. Jo jeg har forståelse for at du ikke gidder å lese den, men når du først skal kommentere det, så er det vel kanskje ikke så mye forlangt.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...ca3e87c96345b3f

Er forøvrig linken.

Du har ikke sett noe av økningen til meningsløse poster nei. Men slik jeg har fått det med meg, så har vel postcounten bestandig vært her. Den har aldri vært borte. Men et av problemene, som hele tiden går om igjen og om igjen, er nemlig dette med spaming og drittposter rundt omkring. Mange som gjør ka som helst for å få flere poster. Dette ødelegger fine tråder, noe jeg er dritt lei av. Ja, jeg er vel ikke stort bedre selv nå, med denne offtopicposten. De som er seriøse og hjelpsomme her på forumet vil bli lakt merke til nettopp på grunn av at de er det, selv om ikke det høye tallet er der.

Jeg synes ikke du kan sammenligne de to helt vidt forskjellige sakene. Men det er nå min mening da.

Mitt mål var å kommentere posten din i denne topicen ikke den andre, men i alle tilfeller forslår jeg at vi lar det ligge, vi får heller enes om at vi er uenige ok?

Postcounten har forøvrig ikke vært der for alltid, ble lansert ganske nylig, jeg tror det er mindre enn ett år siden (sikkert noen som vet det som kan si om det stemmer eller ikke), jeg kunne ihvertfall ikke merke noen nevneverdig forskjell i mengden "dritt-poster", det er mer av det nå enn feks i delphi-tiden, men det har nok mer med medlemsmasse å gjøre enn noe annet slik jeg ser det.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har nå lest gjennom tråden i sin helhet. Mange gode poster her, til tross for en del dårlige og unyttige innspill (som vanlig).

Må si jeg ble litt overrasket da jeg så at nevnte diskusjonsfora var stengt. Begrunnelsen er sørgelig inkonsekvent, og jeg sliter litt med å forstå hva som ligger til grunn for denne.

Vi har valgt å legge ned "politikk" og "religion", da dette er to kategorier som er både lite brukt og irrelevant for vårt forum.

Som mange har skrevet før meg, hvor er logikken?

Det er vel og bra å rydde i forumet, men selv ville jeg prioritert andre endringer før denne. Om forumstyret ser seg helt nødt til å kutte ned på antall kategorier i OT-delen av forumet så virker det på meg litt pussig at kategoriene "politikk" og "religion" er valgt som to av de tre stengte kategoriene. Hva med de resterende, foruten "annet", "søppel" og "humor"? Faller ikke de under nettopp den argumentasjon forumstyret fremmer i sin avgjørelse?

Jeg postet ikke mye i politikk og religion, men leste gjennom mange av trådene der med stor interesse. Derfor håper jeg at nevnte kategorier gjenåpnes, slik at vi kan få flere gode tråder.

(av en eller annen grunn er jeg redd for at graden av seriøsitet i diskusjonene vil gå ned nå som alt skal samles i enten "annet" eller "søppel"... og jeg ser at jeg ikke er den eneste med denne bekymringen)

Så, hva sier representantene for forumstyret? Er dette virkelig en nødvendig opprydning? I så fall, hvorfor falt valget på akkurat nevnte kategorier? Hva vil forumet tjene på å stenge disse kategoriene, evt. hva vil det tape på å holde disse åpne?

Lenke til kommentar

Er det en løsning å slå sammen de to kategoriene? For øvrig skal noen flere kategorier under "off topic" fjernes eller slås sammen. F.eks. tror jeg nok "MP3, WMA mv." og "DIVX, Avi mv." vil bli slått sammen til "codecs" eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Men codecs er jo programmer! Eller, finnes jo hardware-enc/decodere også, men dere forstår hva jeg mener. Det er jo ikke off topic nå som vi har programmer-seksjonen.

Kategoriene ble opprettet lenge før "programvare" ble opprettet. Derfor tror jeg de vil bli slått sammen og flyttet til korrekt kategori.

Lenke til kommentar
Er det en løsning å slå sammen de to kategoriene? For øvrig skal noen flere kategorier under "off topic" fjernes eller slås sammen.

Om dere føler et behov for å kutte ned på antall kategorier: Ja, det går fint å slå sammen politikk og religion slik jeg ser det. Eller var du retorisk i det første spørsmålet ditt her..?

Som jeg har gitt uttrykk for; jeg kunne godt tenke meg en OT-del der man har plass til en egen kategori for politikk og religion. Kategoriene annet og søppel er vel ganske befestede bastioner, så de forblir. Humor er også bra å ha, og gullkornkategorien hadde vært fin om den bare kunne inneholdt flere ekte gullkorn.

Resten av kategoriene ser jeg liten nytte for, de kan med fordel integreres i andre kategorier slik andre har vært inne på.

Jeg ser forøvrig at flere har tatt opp innleggstelleren i denne tråden. Noen ser seg tydeligvis provosert av at andre har skyhøyt innleggstall som stammer fra OT, samtidig er de fleste påpasselige med å skrive at de ikke bryr seg om hvor mange poster de har.

Spørsmålet er da (og dette har dere sikkert svart på flere ganger før uten at jeg har fått det med meg) hvorfor man ikke kan implementere noen linjer med kode som vil gjøre slik at poster i OT-delen av forumet ikke påvirker innleggstelleren? Dette vil jo etter alt å dømme blidgjøre mange, eller hva? Beklager forøvrig at jeg tar opp dette, som egentlig er irrelevant, i denne tråden.

Lenke til kommentar

Er litt utenfor topic å kjører nå men.. Jeg driter mildt sakt i postcounten. . Problemet mitt, er ikke at de får mange flere poster ved å poste på offtopic, men at det er mange som poster pga postcounten. Uansett hvor det måtte være. For de ødelegger fine tråder med dritt innlegg. Ble fryktelig provosert en dag her tidligere, derfor jeg har engasjert meg så gæli i denne postcount saken. Men når man har "halve" forumet mot seg er det ikke greit :lol:

De som er aktiv, og seriøse, vil jo uansett bli lakt merke til!

Lenke til kommentar

Yummy:

Jeg er enig i at dere kan slå sammen politikk og religion til én kategori, hvis dere virkelig er ute etter å kutte ned på antall kategorier. Jeg håper også at seriøsiteten blir opprettholdt, og jeg tror det er større sjanse for det da, enn om de hadde blitt kastet inn under "annet"...

Kan dere prøve det, iallefall? En måneds tid, elns?

Og til dere med postcounten... Siden vi faktisk har en kategori som heter "Tilbakemeldinger", så kan dere jo alltids lage en tråd der...

Lenke til kommentar

Vi kan ikke prøve - gjør vi som jeg foreslo, blir det permanent siden alle innleggene i "politikk" og "religion" vil bli flyttet til samme underkategori.

Jeg skal få ordnet det i løpet av kvelden/morradagen.

Når det gjelder postcount vil jeg for min del stemme for at vi ikke bruker tid på det. De som tar hensyn til antall poster får bare gjøre det - men det er ikke et mål på seriøsiteten til en bruker. Kun et mål på hvor mye hver enkelt bruker poster, både seriøse og useriøse poster. Og det er nok av de som er useriøse i alle andre kategorier også - folk som f.eks. svarer på et spørsmål med:

Det vet jeg ikke, men du får sikkert svar.

Så vidt jeg kan forstå har jeg forumstyret og de fleste moderatorene med meg på dette.

Lenke til kommentar

Når det gjelder postcount vil jeg for min del stemme for at vi ikke bruker tid på det. De som tar hensyn til antall poster får bare gjøre det - men det er ikke et mål på seriøsiteten til en bruker. Kun et mål på hvor mye hver enkelt bruker poster, både seriøse og useriøse poster.

Joda, det er jo ikke noe problem (gjort det hele tiden). Problemet med postcount er jo at det genererer en del mer søppelpostinger fordi en eller annen fjortis skal få høyere postcount.

Baq

Lenke til kommentar
...blir det permanent siden alle innleggene i "politikk" og "religion" vil bli flyttet til samme underkategori.

Jeg skal få ordnet det i løpet av kvelden/morradagen.

Kjempebra. Jeg gleder meg til jobb i morgen og se at de to er åpnet igjen (vel og merke under en og samme kategori)!

Yummy: Til deg----> :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...