Gå til innhold

"religion" og "politikk" er stengt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en slags teori på hvorfor religion og politikk ble stengt - i alle fall medvirkende årsak.

Jeg hadde inntrykk at begge kategoriene var et mareritt for enhver moderator, og at de som nevnt, ikke hadde noe som helst å gjøre i dette miljøet.

Begge to hadde tråder som var smekkfulle av hetsing, latterliggjøring og utskjelling av motdebantanter. At så brukere av disse to kategoriene kommer hit og antyder de var så mye mer "seriøse" en andre brukere fordi de postet i "religion og "politikk" må vite, er ganske frekt spør du meg. Det antydes så at andre kategorier i off-topic også bør fjernes fordi de er så useriøse.. ja mulig brukere i f-eks "søppel" er useriøse der, men de har i det minste folkeskikk :-?

Hadde egentlig tenkt å forholde meg taus, men..

Seriøsiteten på enkeltbrukerne i religion/politikk, kan helt sikkert diskuteres. At posterne i "søppel" har så mye folkeskikk, kan vel saktens også diskuteres. :roll:

Det er nå heller ikke hovedårsaken til at stengingen har blitt en varm potet.

Det som er mest irriterende, er følelsen av at man her ikke har vært helt oppriktig med oss (brukerene) når det gjelder hvorfor ting ble gjort som de gjorde.

Stengingen er (i lys av den opprinnelige begrunnelsen) mildt sagt selvmotsigende. Det henger rett og slett ikke på greip. Hvorfor den ikke harmonerer, er gjentatt til det kjedsommelige allerede.

Lenke til kommentar

- Yummy -

Du har fremdeles ikke kommet med en god grunn. Nei, les første post i denne tråden er pokker ingen god grunn!

Å påstå at Religion og Politikk ikke ble brukt er fullstendig meningsløst og noe du ikke har dekning for å si. (sjekk dine tall, se også interessen for denne posten)

Du har rett når du sier at det ikke har noe med hardware å gjøre, men det har da heller ikke søppel. Å forsvare kategorien søppel med at brukerne må jo ha en plass å "snakke" sammen viser bare hvor lavpanna og lite gjennomtenkt dette egentlig er.

Det er mange kategorier som ikke har noe her å gjøre, fjernes de? Ikke bare kategorier, men søstersider også...

Dere som er så heldige å være med på hw.no burde pokker meg vise brukerne deres større respekt og ydmykhet... :grumpy:

Personangrep? Nei, nå får du gi deg! Du er en frontfigur, du kan ikke gjemme deg bak en tittel eller trussler om utestengelse, i håp om at du slipper unna som budbringer for lamme og dårlig begrunnet avgjørelser gjort av forumstyret.

des,OUT!

Lenke til kommentar

Yummy:

Kan du si meg hva som er hensikten med å stenge de? Hva vil dere oppnå? Er det å luke ut brukere som kun er her for å diskutere politikk eller religion? Er det for å fjerne flere og flere av Off Topic-kategoriene så dere kun sitter igjen med en "Off Topic" igjen? Jeg prøver å tenke fremover, men klarer ikke å se hva brukerne (for det er vel de som er viktigst) skal tjene på at de forumene ikke eksisterer.

Jeg skjønner at du mener at de er irrelevant og lite brukt, men da det er så mange kategorier som er minst like irrelevant, og mye, mye mindre brukt, så skjønner jeg bare ikke hvorfor akkurat de to er valgt.

Og kan dere ikke lage en poll? Jeg synes det er det mest rettferdige. Dere har jo absolutt ingenting å tape!

Jeg vil bare si at grunnen til at jeg skriver til deg her, er at det kun er du av alle moderatorene som svarer. Det virker som om det er du som kjører løpet, så ikke ta dette som noe personangrep...

Lenke til kommentar
Men hvorfor ialle dager kan man ikke fjerne _all_ post count dritten? Skrev en post igår var det vel om nettopp det, på tilbakemeldinger. Spurte om svar fra en moderator men har enda ikke fått svar der :grumpy:

"Kan noen i Hw.no nettverket gi meg et par _gode_ grunner for at post counten _må_ være her?"

Her synes jeg du skal ta dine egne vise ord til etterretning, er det et stort problem for deg at postcounten er der? Den tar tross alt rimlig minimalt med skjermplass, og den plassen blir vel neppe brukt til noe annet, hvis du ikke liker postcounten, så ikke se på den.

Men skader det _deg_ at at disse kategoriene er der? har de noen gang gjort noen skade? kan du ikke bare poste der du normalt poster.. Det _er_ lov til å la andre få drive med ting som du ikke selv driver med eller er interessert i. Synes et ord som egoistme lyser noen ganger.

Bare ta denne quoten og overfør den til postcount.

AtW

Lenke til kommentar
Er det for å fjerne flere og flere av Off Topic-kategoriene så dere kun sitter igjen med en "Off Topic" igjen? Jeg prøver å tenke fremover, men klarer ikke å se hva brukerne (for det er vel de som er viktigst) skal tjene på at de forumene ikke eksisterer.

Jeg ser ihvertfall på det som det mest nærliggende svaret, de vil sannsynligvis ha færre kategorier i off-topic (forståelig nok, for mange kategorier blir stort sett bare rot, men det er jo en smakssak hva som er for mange da). Og religion og politikk ble sett på som en klar kandidat for underkategorier som kunne fjernes. Som poengtert før så er det kanskje andre underkategorier i off-topic som bedre hadde fortjent det (det vet jeg ikke så kjempemye om), men kan jo hende de også planlegges stengt.

Forøvrig vil jeg be om moderasjon (moderasjon i ordets generelle forstand, ikke at moderatoren skal stenge noen ute eller noe slikt) av noen forumbrukere her, engasjement er jo vel og bra, men det er jo ikke akkurat en voldsom omlegging av forumet, det går fint ann å diskutere ting i off-topic fortsatt, jeg synes kruttet skal spares til litt større saker, sånn som det er nå kommer det jo en voldsomt høylytt klagestorm for hver eneste bagatell, og hvis moderatorene virkelig driter seg ut en dag, så vil de jo ikke høre på den klagestormen som kommer da, siden de er vant til det fra absolutt alle forandringer som blir gjort her på forumet.

AtW

edit: spesifiserte at jeg mente moderasjon i generell forstand

Lenke til kommentar

Respekter dine moderatorer. De her er for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges det en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stengingen av tråden, ta det opp med moderatoren som stengte den via e-post eller private meldinger. Hatposter og uthenging av moderatorer fører til utestengelse. <--husk!

Lenke til kommentar
Respekter dine moderatorer.

Burde egentlig være helt unødvendig. Alle skal respekteres enten de er moderatorer eller ikke. Det hører til alminnelig folkeskikk, og det burde alle vise seg voksne nok til å utvise.

Bruk utestengelse/advarsler i de tilfeller det er på sin plass. Generelle trusler om utestengelse virker mot sin hensikt.

Og igjen: Opprydding er vel og bra. Hvis HW-no har en målrettet strategi for å rydde opp, og stengingen av Religion/Politikk er en del av denne, så er jeg sikker på at dette vil respekteres.

Hvis det derimot viser seg at mixen av annet/søppel/religion og politikk, viser seg å bli uholdbar, så håper jeg HW-no styret viser seg voksne nok til å ihvertfall ta stilling til det å gjenåpne trådene.

Hvis det overhodet ikke blir aktuelt, bør HW-no IMO komme med en avklaring/utalelse på det.

Litt OT:

Jeg ser ikke noe stort problem akkurat i forhold til Religion/Politikk, men jeg spår et kjempeproblem i forhold Sourcecode.no.

Sourcecode.no har pr idag felles forum med Hardware.no.

Risikerer vi da at enkelttråder under Programmering kan bli offer for blind/ulogisk/partisk sakse-mentalitet? Satt litt på spissen: risikerer vi at VB-tråden under programmering fjernes fordi de som sitter i styret har mer sansen for Java?

Lenke til kommentar
- Yummy -

Du har fremdeles ikke kommet med en god grunn. Nei, les første post i denne tråden er pokker ingen god grunn!

Det er din mening. Jeg synes ikke det er noe problem at brukere av de nevnte forumkategoriene flytter til "annet" i stedet. Og er dere redde for at det skal bli mer useriøsitet i politiske / religiøse diskusjoner - det er faktisk det vi moderatorer skal gjøre noe med. En PM er alt som trengs.

Men saken er at det er to kategorier som er blandt de minst brukte i forumet, og det eksisterer en fullgod erstatning for dem. For å gjøre forumet mer oversiktlig, valgte vi derfor å stenge de to kategoriene og henstiller brukerne om å benytte "annet" i stedet.

Å påstå at Religion og Politikk ikke ble brukt er fullstendig meningsløst og noe du ikke har dekning for å si. (sjekk dine tall, se også interessen for denne posten)

Det blir å veie for og imot - kategoriene er ikke brukt så veldig mye i forhold til andre. Det vil ikke gavne forumet å ha kategorier for alt mulig, så da blir det logiske valget å redusere antall kategorier og i stedet be brukerne om å benytte en annen kategori - i dette tilfellet "annet".

Du har rett når du sier at det ikke har noe med hardware å gjøre, men det har da heller ikke søppel. Å forsvare kategorien søppel med at brukerne må jo ha en plass å "snakke" sammen viser bare hvor lavpanna og lite gjennomtenkt dette egentlig er.

Du bør absolutt være litt mer forsiktig med dine uttalelser! Dette er hverken lavpannet eller lite gjennomtenkt - det er et valg som er fattet. Og du mister ikke muligheten til å diskutere stort sett hva du vil - du må bare bruke en annen kategori. Det kan jeg ikke se på som noe problem.

Det er mange kategorier som ikke har noe her å gjøre, fjernes de? Ikke bare kategorier, men søstersider også...

Vi er ikke ferdige med å evaluere en del andre kategorier. Hva søstersider angår, er det ingen som tvinger deg til å benytte deg av dem - og å dra det argumentet inn i denne diskusjonen er ikke seriøst.

Dere som er så heldige å være med på hw.no burde pokker meg vise brukerne deres større respekt og ydmykhet... :grumpy:

What comes around, goes around. Det frister ikke å være omgjengelig når folk tar fullstendig tørning. Det ser du klart av min reaksjon i denne tråden - jeg ble fly forbanna, noe som normalt sett ikke forekommer.

Personangrep? Nei, nå får du gi deg! Du er en frontfigur, du kan ikke gjemme deg bak en tittel eller trussler om utestengelse, i håp om at du slipper unna som budbringer for lamme og dårlig begrunnet avgjørelser gjort av forumstyret.

Så dersom forumstyret foretar en upopulær avgjørelse, skal den som sier i fra "tas"? Det var slik Stalin gjorde med de som kom med dårlige nyheter - et skudd mellom øya, og det var det. Men du synes kanskje det var en grei politikk? Tviler på det...

Det er viktig å skille mellom sak og person. Dersom dette er takken for at vi gir dere brukere beskjed om hva som skjer, tror jeg vi i stedet holder kjeft, gjør som vi vil og slutter å høre på brukerne. Det er tross alt grenser for hva vi akter å finne oss i, og det er noe flere brukere burde tenke litt over.

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

heisann..

Jeg synes det er synd at disse kategoriene blir lagt ned.. I og med at dette tydlighvis var katogorier som er del av forumets brukere trivdes i.. og brukte..

Når dere fra forumsstyret ser denne diskusjonen og ser hvor mange som ikke liker deres avgjørelse om å legge ned 2 gode katogorier. Er det lov å forandre mening og gjenåpne katogoriene. Forumet fungerte utrolig bra inntil dette etter min mening.. det eneste forumstyret gjør med dette er å lage uro og uorden i et fungerende forum.. De som ikke likte katogoriene kunne jo bare holdt seg borte fra dem..

Lenke til kommentar
En hel bråte med vettuge argumenter.

Veldig enig.

Skjønner ikke at det skal være å vanskelig å forstå at vi ikke trenger underforum til alt mulig krimskrams. Skulle vi hatt religion og politikk, kunne vi like gjerne hatt film, media, kjærlighet, fiske, rørlegging, what ever. Annet og Søppel er alt som trengs. Annet til alt som ikke er søppel og off-topic, og søppel til all dritt (som jeg liker å komme med). Uten off-topic ville forumet vært fylt til randen av dritt i on-topic delen.

Lenke til kommentar

- Yummy -

Stalin a du... :o

Det er ikke rettet mot deg som person, men forumstyret. Du er tross alt den eneste av forumstyret som har kommentert denne saken. Derfor er det naturlig å henvende seg til deg. At du kanksje oppfatter noe av dette som personangrep er høyst beklagelig, tror nok ikke det var meningen... :-?

Uansett, det skader ikke å hindre en brann i å oppstå, noe du kunne gjort ved å forklare grunnen til stenging noe bedre enn det du gjorde...

des,OUT!

Lenke til kommentar
Jeg sendte en Pm til Yummy. Den fikk jeg jo svar på, men det jeg lurte aller mest på føler jeg at det ikke har kommet noe skikkelig svar på ennå.

Vil de eksisterende postene bli flyttet til Annet, eller slettet?

Sorry - trodde den var besvart, jeg.

Dersom stengningen av kategoriene blir opprettholdt, vil trådene bli flyttet til "annet".

Lenke til kommentar
Men hvorfor ialle dager kan man ikke fjerne _all_ post count dritten? Skrev en post igår var det vel om nettopp det, på tilbakemeldinger. Spurte om svar fra en moderator men har enda ikke fått svar der :grumpy:

"Kan noen i Hw.no nettverket gi meg et par _gode_ grunner for at post counten _må_ være her?"

Her synes jeg du skal ta dine egne vise ord til etterretning, er det et stort problem for deg at postcounten er der? Den tar tross alt rimlig minimalt med skjermplass, og den plassen blir vel neppe brukt til noe annet, hvis du ikke liker postcounten, så ikke se på den.

Men skader det _deg_ at at disse kategoriene er der? har de noen gang gjort noen skade? kan du ikke bare poste der du normalt poster.. Det _er_ lov til å la andre få drive med ting som du ikke selv driver med eller er interessert i. Synes et ord som egoistme lyser noen ganger.

Bare ta denne quoten og overfør den til postcount.

AtW

Kjære ATWindsor:

Med litt sunn fornuft kan du kanskje tenke deg hvorfor jeg foreslår det?

Et lite tips som vil hjelpe deg til å bli bedre forstått: Det er ikke særlig gjennomført å ta ting ut av sammenheng for deretter å sette dem sammen med noe de ikke er ment eller passer sammen med.

For hvis du har lest hele posten min, så ser du jeg refererer til en annen post, der det står hvorfor jeg vil ha dette vekk. Så les nøye gjennom den først du. Der er det i det minste en begrunnelse på hvorfor jeg forslår det, noe noen ikke greier å skrive her på forumet, en _begrunnelse_ for valg og meninger.

Lenke til kommentar
Tar den der til etterretning, Desdichado.

For øvrig vil jeg gjerne spørre de som er mot at kategoriene stenges: Hvorfor kan dere ikke bruke "annet" i stedet? Håper på saklige svar... ;)

Ikke at det plager meg men jeg vil anta at hovedgrunnen er at folk som ikke var interresert i Politikk/Religion ungikk disse kategoriene. Om trådene ligger i annet er muligheten større for at folk som ikke bryr seg om politikk/religion blander seg inn med mindre seriøse svar. (Type "Bush suger" selv om disse også forekom før :smile: )

Lenke til kommentar

For min egen del så syntes jeg det blir for mye rot hvis alt skal inn i Annet kategorien. det er greit å ha delte "avdelinger". Er vel også redd for at det vil bli for mye spam. Men som du sier Yummy, det er derfor man har moderatorer... Og PM er vel kanskje noe man kunne brukt i større grad fremfor å besvare tåpelige innlegg med enda tåpeligere svar... :oops:

yummy skrev:

Tar den der til etterretning, Desdichado.

Den står det respekt av Yummy... :woot:

des,OUT!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...