Gå til innhold

"religion" og "politikk" er stengt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er fullstendig klar over det. Men når hw.no nettverket er i så stor vekst som det er, og utvider hele tiden, kommer det folk som ikke bare er hardware interessert. Folk har felles interesser, og slike kategorier gjør at man føler seg mer komfortabel og "hjemme". Men skader det _deg_ at at disse kategoriene er der? har de noen gang gjort noen skade? kan du ikke bare poste der du normalt poster.. Det _er_ lov til å la andre få drive med ting som du ikke selv driver med eller er interessert i. Synes et ord som egoistme lyser noen ganger. Selv har jeg aldri postet der, men allikevel engasjerer jeg meg :shrug:

Jeg har ikke noe rent personlig i mot disse kategoriene og har selv stor interesse av begge emnene. Men når forumstyret har kommet frem til at de mener det er hensiktsmessig å gjøre noe med off-topic delen så har jeg en tiltro til at de gjør dette for brukernes beste, for å skape et forum som tar seg bedre av sine hovedemner. Hvis denne omorganiseringen kan lette moderatorenes arbeid vil vi alle få en bedre opplevelse av forumet. Derfor støtter jeg forumstyret i denne saken.

Lenke til kommentar
Tror det er mitt innlegg du sikter til. Det var ikke jimmy pop som skrev det, så du klandrer nok feil person.

Nope, du får en egen kommentar. Jeg siktet til dette :

Yummy:

Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt?

Jeg tolker det mer som et spørsmål enn et personangrep. Det blir litt 3.-klasse-aktig å skulle hyle: "Æda-Bæda! Du er kristen!

Yummy: Var det et spørsmål eller et personangrep?

Jeg skulle akkurat til å si det. Jeg også tolket det der som et vanlig, allminnelig og normalt spørsmål. Virker som om kristen og kristendommen er tabu. yummy er tros alt en administrator og ikke bare moderator, så det er vel naturlig å spørre om han står bak. Hvis han svarer på spørsmålet til G2Petter, håper jeg han svarer "spørsmål". For ellers virker det jo som om han skjemmes over å være kristen, hvis han er det da. Flere her som oppfattet det som personangrep, noe jeg ikke helt skjønner. Det er tross alt ikke et tabu ord enda, det er så vidt jeg vet normalt.

Edit: G2Petter: jeg tolket det at det var til yummu. Altså hva han oppfattet innlegget til Jimmy pop som.

Lenke til kommentar
Jeg synes at dere kan ta å legge ned "søppel" i samme slengen.

brenn :evil::evil::evil:

Torsteinen: Hvor gammel er du egentlig? Jeg tror ikke akkurat du får saken hørt ved å si slikt...

Yummy:

Vurderer dere kategoriene åpnet igjen, eller er det endelig bestemt? FOr om det er en ferdig beslutining, så ser ikke jeg noe grunn til å diskutere dette.

Da gir jeg meg for godt på dette forumet. Og alle søstersiden, for den saks skyld.

Lenke til kommentar
JimmyPop: Det der var direkte ufint. Hvordan kan du kreve plass til seriøse dikusjoner etter et fullstendig useriøst personangrep av dette slaget ?

Ehm.. Du virker som en som hører at en person er kristen for deretter å hysje ned alt som har med det å gjøre. Jeg spurte et vanlig spørsmål som du og han oppfattet litt feil. Når det er flere brukere her som har tolket det som et vanlig spørsmål, så står jeg fast ved spørsmålsstillingen min.

Syns du kanskje Yummy overreagerte i sitt svar ? Etter min oppfatning var du så langt over streken at jeg heller vil si han besinnet seg. Det er lov (les: påkrevet) å skille person og sak.

Jeg har for så vidt ikke kritisert Yummy for sitt svar, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. At han reagerte litt "hissig", det er hans beslutning, og han velger å skrive hva han vil.

Lenke til kommentar

Yummy:

Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt?

Jeg tolker det mer som et spørsmål enn et personangrep. Det blir litt 3.-klasse-aktig å skulle hyle: "Æda-Bæda! Du er kristen!

Yummy: Var det et spørsmål eller et personangrep?

Jeg skulle akkurat til å si det. Jeg også tolket det der som et vanlig, allminnelig og normalt spørsmål. Virker som om kristen og kristendommen er tabu. yummy er tros alt en administrator og ikke bare moderator, så det er vel naturlig å spørre om han står bak. Hvis han svarer på spørsmålet til G2Petter, håper jeg han svarer "spørsmål". For ellers virker det jo som om han skjemmes over å være kristen, hvis han er det da. Flere her som oppfattet det som personangrep, noe jeg ikke helt skjønner. Det er tross alt ikke et tabu ord enda, det er så vidt jeg vet normalt.

Problemet er jo ikke hvilken religion yummy eventuelt tilhører. Problemet er at hans tro brukes i mot ham i en sak som ikke er av religiøs karakter. Det stilles med andre ord spørsmål om han klarer å skille mellom sin personlige tro og avgjørelser han tar som administrator/moderator.

Lenke til kommentar

Hei, Tigerdip.

Det virker som om det gikk litt inn på deg, det der spørsmålet.

Hele saken, i mine øyne, kunne vært løst på at Yummy hadde svart følgende:

[*]Ja, dette er min avgjørelse, men det har ingenting med min tro å gjøre. Jeg har dessuten resten av styret på min side.

[*]Ja, jeg, som kristen, er blitt lei av blasfemiske poster og tråder, og har derfor besluttet å stenge kategorien.

[*]Nei, dette er verken min avgjørelse, eller har med min tro å gjøre. Dette var en beslutning tatt av resten av styret, og jeg fikk som oppgave å utføre ordren.

Men nei, Yummy lar det gå inn på seg. Istedenfor å gi et kort og greit svar, skaper han furore og får deg med seg.

Enten svarer Yummy på spørsmålet, ellers svarer han ikke. Det får vi vente å se.

Men jeg er mer spent på om avgjørelsen er endelig.

Lenke til kommentar
JimmyPop: Det der var direkte ufint. Hvordan kan du kreve plass til seriøse dikusjoner etter et fullstendig useriøst personangrep av dette slaget ?

Ehm.. Du virker som en som hører at en person er kristen for deretter å hysje ned alt som har med det å gjøre. Jeg spurte et vanlig spørsmål som du og han oppfattet litt feil. Når det er flere brukere her som har tolket det som et vanlig spørsmål, så står jeg fast ved spørsmålsstillingen min.

For det første: jeg beskytter aldri folk som fint kan ta vare på seg selv. Videre så er det godt å høre at intensjonene bak spørsmålet var mer harmløse enn forventet. Men spørsmålet likevel er utidig da en moderators personlige tro ikke skal være relevant. (det er mildt sagt off-topic)

Syns du kanskje Yummy overreagerte i sitt svar ? Etter min oppfatning var du så langt over streken at jeg heller vil si han besinnet seg. Det er lov (les: påkrevet) å skille person og sak.

Jeg har for så vidt ikke kritisert Yummy for sitt svar, og det kommer jeg heller ikke til å gjøre. At han reagerte litt "hissig", det er hans beslutning, og han velger å skrive hva han vil.

Du har rett i dette.Her har jeg nok gått litt for hardt ut og samtidig blandet inn andre innlegg som ikke var fra deg. :oops:

Lenke til kommentar

For det første: jeg beskytter aldri folk som fint kan ta vare på seg selv. Videre så er det godt å høre at intensjonene bak spørsmålet var mer harmløse enn forventet. Men spørsmålet likevel er utidig da en moderators personlige tro ikke skal være relevant. (det er mildt sagt off-topic)

Formålet med spørsmålet var å få frem hvor vidt beslutningen var gjort av styret, og om den derfor var endelig.

Du har rett i dette.Her har jeg nok gått litt for hardt ut og samtidig blandet inn andre innlegg som ikke var fra deg.

Det er greit. Jeg pleier som oftest å bli "litt" overivrig selv... :-)

Lenke til kommentar

Formålet med spørsmålet var å få frem hvor vidt beslutningen var gjort av styret, og om den derfor var endelig.

Da bør du kanskje heller skrive noe sånt som : "Har forumstyret besluttet dette og er det en endelig beslutning?"

Ellers kan jo første posten gi et lite hint. Spesielt helt nederst der det står: "På vegne av forumstyret" :wink:

Lenke til kommentar

Du har rett i dette.Her har jeg nok gått litt for hardt ut og samtidig blandet inn andre innlegg som ikke var fra deg. :oops:

På tide å bestemme seg? Etter det første innlegget til jimmy pop der han kom med spørsmålet sitt, og dette innlegget ditt:

"Syns du kanskje Yummy overreagerte i sitt svar ? Etter min oppfatning var du så langt over streken at jeg heller vil si han besinnet seg. Det er lov (les: påkrevet) å skille person og sak. "

Er det _bare_ jeg som har innlegg. Og jeg spurte deg jo i et eget innlegg rett etter ditt, om det var meg du siktet til. Nei svarte du ;)

Kanskje kverulert nok jeg nå :woot:

Lenke til kommentar
Yummy:

Dette er den verste beslutningen jeg har vært med på noensinne. Og det at dere ikke kommer til å åpne den tyder jo KUN på at dere ikke hører på oss brukere.

Meget svakt av dere. Jeg stemmer for at de åpnes.

Jeg må se meg enig med Yummy i denne saken. Om han er kristen eller

ikke har vel ingenting med det faktum at religion og politikkforumene blir stengt ned?

At det er et styre som har vedtatt denne saken går jo klart fram i trådens første post. Hvordan Yummy har tolket dette spørsmålet er en helt annen sak, men tror du virkelig styret har noe interresse av å revurdere saken etter en slik kommentar ?

Jeg synes at dere kan ta å legge ned "søppel" i samme slengen.

brenn :evil::evil::evil:

Lær deg nå i det minste å argumentere før du spammer i tilbakemeldnger. Personlig ser jeg ingen grunn til at Søppelforumet bør bestå fremfor mer seriøse forum som religion og politikk.

Ingen av delene i 'Off Topic' har noe med hw.no og nettverket å gjøre, men slik jeg ser det er det tydelig at styret ønsker mer søppel istedenfor saklig diskusjon på forumet.

Å kalle dette for en opprydding blir etter min mening helt feil, da dere (styret) prøver å samle mest mulig innenfor søppel og annet.

Slike foretak ligger tilbake i historien. Dere burde heller benytte dere av kildesortering :woot:

Lenke til kommentar

....

Og jeg spurte deg jo i et eget innlegg rett etter ditt, om det var meg du siktet til. Nei svarte du ;)

Kanskje kverulert nok jeg nå :woot:

Jepp nå kverulerer du nok litt. Den første posten min var todelt, så strengt tatt så kan man si at jeg siktet litt til deg, men hovedtemaet hadde ikke noe med deg å gjøre. Sortere, kategorisere, kverulere ....

Lenke til kommentar

hehe 8) Kan bli litt mye av det noen ganger :oops:

Men som sakt, det er vel ingen vits å fortsette å diskutere dette hvis gjengen har bestemt seg. Virker som de aldri kan skifte mening om noe de har bestemt. Hører jo ikke på oss uansett. :shrug: Men jeg håper inderlig at de vet hva dem gjør. Og kjører løpet helt ut hvis de skal gjøre noe...

Lenke til kommentar

Jattajatta kommer med gode argumenter over. Jeg skulle likt å se at en moderator (evt. også andre enn yummy) kunne komme med kommentarer/svar til de postene i denne tråden som faktisk er seriøse, og ikke henge seg opp i useriøse poster som "Jimmy Pop" sin. Det kommer det lite konstruktivt ut av.

Ellers skjer det jo som vanlig, yummy stenger posten og dermed er diskusjonen over...

Baq

Lenke til kommentar

Okay, dette her postet jeg i en annen tråd, som yummy så fint klarte å stenge pga at denne fantes. Repostes derfor her, uten at jeg har lest hva folk har skrevet eller svart...

Er enig med at grunnene for å stenge de to topicene var fullstendig borte i natta. HELE off-topic kategorien har jo ingenting med HW å gjøre, DEN ER JO OFF TOPIC! Det er jo akkurat dette den er der for!

Altså, forandringene på forumet i det siste er ganske ræva.

Først forsvant Linux-kategorien. Det gjorde at antall poster hver dag i den kategorien sank ned til 1/10 av hva den var. Så gikk Programvare over dit, og nå begynner det å sprette opp med off topic "programvare" spørsmål i "Annet om data"

Nå fjerner dere to, TO, av 10 kategorier som ikke hører hjemme på et HW-forum, når de i tillegg ikke ligger på HW forumet! De ligger faktisk på en egen del av forumet som 90% av brukerene aldri har prøvd pga en må lete seg fremtil Forum-hovedsiden og velge "Off topic", som er så utrolig mye mer tungvindt enn å bruke "Siste fra forumet" på hovedsiden!

Jeg er faktisk nå enig med at ALLE hovedkategoriene bør "Åpnes" på forumets hovedside, og at en ikke må trykke på "Off topic" for å få de frem. Så burde ALLE kategorier som ikke passer eller som er overflødige FJERNES, og ikke bare et par kategorier som moderatorene ikke bruker!

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Vel - "off topic" har null, nada og nix med hardware å gjøre. Men det er greit å ha et sted der folk kan plapre i vei om diverse annet - tross alt blir man jo "kjent" med en del personer

Skal du ha bank eller? :p

Vi blir ikke "kjent". Vi blir kjent. Jeg vil si at jeg kjenner endel av forumbrukerne selvom jeg ikke har sett dem eller snakket med dem. (Hvis vi tenker vekk ifra noen få da)

Er enig med deg der Blip. At man kan gå direkte til søppel og ikke innom Offtopic delen først. Er så mange dumme spørsmål at det ikke er noe morsomt og lese andre deler på forumet. Også er det 10personer som svarer noenlunde det samme svaret for og øke post counten sin.. Dette er en ting som store deler av forumet sliter av. Også av folk som kommer feil påstander som er direkte feil.

Lenke til kommentar

Der er jeg KRAFTIG uenig. Jeg er Enig i at Breal skriver lite i hver post ,men det er da ikke så farlig? Men jeg har vell omtrent 3000poster i søppel mener jeg ,men det er mange personer som ikke vet hvor bra søppel er.

Hvis vi skal forskjellsbehandle kategorier så er burde man nesten fjerne kategorier som Hovedkort,ram,cpu også. Det er så mye BS der at jeg blir syk når jeg ser det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...