JoaJoa Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg synes at dere kan ta å legge ned "søppel" i samme slengen. Hva tror du skjer hvis den stenges da? Er det ikke nok drittsnakk i de hardware relaterte trådene fra før av.. Da kommer hele "bølgen" av søppelpostere over på den "ordentlige delen", og jeg synes det er nok som det er. Som en sa, at post counten kunne fjernes fra søppel delen. Men hvorfor ialle dager kan man ikke fjerne _all_ post count dritten? Skrev en post igår var det vel om nettopp det, på tilbakemeldinger. Spurte om svar fra en moderator men har enda ikke fått svar der "Kan noen i Hw.no nettverket gi meg et par _gode_ grunner for at post counten _må_ være her?" Men ingen ansvarlig svarte på den gitt litt offtopic det siste men. Jeg synes det kanskje blir litt feil å fjerne de 2/3 kategoriene. Til tross for at jeg aldri har postet en post der. Synes det er bedre det er plasser hvor de kan snakke dritt, en at man kommer til den "seriøse" delen og poster dritt der. Ikke ta meg bokstavelig når jeg sier "dritt", sikkert mye fornuftig der Men uansett, hva med å fjerene post counten, da er det sikkert flere kategorier som har dødd ut av seg selv. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Men uansett, hva med å fjerene post counten, da er det sikkert flere kategorier som har dødd ut av seg selv.Tviler. Jeg har postet noen innlegg under både "Religion" og "Politikk", men det er så absolutt ikke på grunn av post-counten... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Nå har kanskje ikke jeg undersøkt grundig nok, men jeg klarer ihvertfall ikke å finne mulighet til å deaktivere post-count under 'generell konfigurasjon' av phpbb. Forøvrig tror jeg neppe forumet vil bli spammet av søppelposter om 'søppel' fjernes. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 hvorfor skulle søppel fjærnes da .. hvis søppel fjærnes så vill ikke forumet være over 1mill poster lenger Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Ble faktisk litt skuffet nå. Vurderer å gi meg her på dette forumet. Det blir mer og mer "fjortisprat" og vanskeligere å finne gode diskusjoner både innen hardware-delen og Off-topic delen. Politikk og Religion har kanskje vært de to områdene der diskusjonen har vært minst preget av -off-topic snakk (off topic generelt ikke Off-topic som kategori), -useriøs posting, -feilposting -Trolling/"Flaimbaiting" Begrunnelsen er altså at områdene er lite brukt og irrellevante for hw.no nettverket. Greit nok dersom dere mener det. Det er deres forum og deres som bestemmer hva skal diskuteres. Fett nok. Problemet er at dette vedtaket er så uhyre innkonskvent. -Argumentet med mindre brukt er dårlig. Det du gjør når du sier det er at fordi Annet of Off-topic har flere poster og postere så er dette bedre enn et annet område (politikk og religion) som har mindre poster(i antall). Selv om de fleste postene i Religion og Politikk er bedre (fra et rent objektivt synspunkt) enn all den postingen i Annet og Off-topic så veler derre altså å nedprioritere disse områdene ved å legge dem ned/legge inn under Annet. Så indirekte velger man å bortimot fjerne et noenlunde seriøst område som er lite brukt men beholder et område som er mye brukt og inneholder mye posting. -Irrellevant: Sevffølgelig må man ha et område som Off-topic, ikke fordi, man trenger det, men fordi man må ha et sted der folk kan poste drit. Men logikken er altså at selv om man velger å bruke båndbredde og CPU på dette så skal man ikke gjøre det på Politikk og Religion. Det største problemet for hw.no nettverket er ikke at man mister disse områdene. Det størtse problemet er at mange av de som er/var aktive i dette område(ene) og hadde en høy andel av sine poster i dette området var samtig poster som tilførte de andre delene av forumet en viss del gode* poster. Når dre gjør et vedtak som mange "seriøse" forumbrukere er uenig i burde det ringe en bjelle. Menigen med å ha et forumstyre må vel være et de skal fatte vedtak som er noenlunde konskvente med hva hw.no ønsker å være. Så altså; dere har fattet et vedtakk der dere ønsker å fjerne tildels "seriøs" diskusjon om to irrellevante** emne med mange seriøse forumdeltakere mens dere samtidg beholder to andre irrerelevante emner som inneholder til dels mindre "seriøs" diskusjon? Jeg bøyer meg i støvet.... Dersom dere skal være konskvent i det dere oppgir som begrunnelse for å stenge Politikk og Religion, og det som tidligere har vært sagt i Tilbakemeldinger om hvordan man ønsker å ha dette forumet får dere samtig fjerne: -Annet -Humor -MP3, WMA -DivX, AVi -Modding av DVD, konsoller mv. -Gullkorn -Gledesutbrud -For ikke å snakke om en funksjon som Postcount på brukere, ja for det er jo relevant for hw.no. Ja, det er i det minste mye brukt.. Ja, dere kan ligså godt fjerne Tilbakemeldinger også. Ja for det har jo vært sååå mange i Tilbakemeldinger som tidligere(før dette ble bestemt) som har skrevet inn å klagd på hvor dårlig og usaklig Politikk og Religion er.... Som sagt; Gjør hva dere vil, men ikke klag dersom forumet totalt blir dårligere. *Gode poster er selvfølgelig relativt, men en del moderatorer er vel enige i at det er noen poster som er bedre en andre.... **Både Politikk, Religion, Annet og off-topic er vel ganske irrelevant i forhold til det tradisjonelle hardware, software, spill og nettverk område som hw.no alltid har hatt stoff om. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Skjønner ikke helt hvorfor de to forumene kvalifiserer mer til å bli stengt enn de andre off-topic forumene... Angående diskusjon, som faktisk ligger i navnet ("Diskusjonsforum"), det er vel i disse to kategoriene det foregår mest diskusjon? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Yummy: Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt? Dette er den verste beslutningen jeg har vært med på noensinne. Og det at dere ikke kommer til å åpne den tyder jo KUN på at dere ikke hører på oss brukere. Meget svakt av dere. Jeg stemmer for at de åpnes. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 ...Hva er begrunnelsen, igjen? Lite plass på server? Spekulerer i om noen så seg lei på propaganda-faktoren (uten å hinte til noen bestemte, sies det jo at to ting man ikke bør diskutere er nettopp...), og bestemte seg for å ta en liten eksorsisme (som er det eneste som hjelper på enkelte, hinter her _sterkt_ til én enkeltperson ). Lenke til kommentar
EC Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Yummy: Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt? Dette er den verste beslutningen jeg har vært med på noensinne. Og det at dere ikke kommer til å åpne den tyder jo KUN på at dere ikke hører på oss brukere. Meget svakt av dere. Jeg stemmer for at de åpnes. Hva i svarte 34%¤% har dette med saken å gjøre? Du er lovlig frekk som slenger ut en slik påstand! Slikt skal jeg ha meg frabedt - i motsatt fall er det på hue og rævva ut av forumet! Hørt om den regelen som sier "respekter dine moderatorer"? Jeg ser ikke problemet med å flytte diskusjoner rundt politikk og religion til "annet". Dersom det blir mer tull i slike tråder pga. at brukere ikke kan la være å ødelegge, skal moderator kontaktes. Da blir det en brutal slutt på spammingen. Hvorfor må enkelte av dere brukere være så inn i hampen paranoid? Og hvorfor må enkelte alltid se ting fra den verste siden? Jimmy Pop - dette innlegget anser jeg som et av dine dårligste. Ellers oppfatter jeg deg som en seriøs person, men dette var på grensen til imbesilitet. -moderator yummy- Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hva i svarte har dette med saken å gjøre? Du er lovlig frekk som slenger ut en slik påstand! Det det har med saken å gjøre er at jeg er ute etter en rimelig grunn til å stenge de to beste diskusjonsforumene i Off Topic. For det er det der er, uten tvil, og det kan du ikke annet enn å være enig i. Slikt skal jeg ha meg frabedt - i motsatt fall er det på hue og rævva ut av forumet! Hørt om den regelen som sier "respekter dine moderatorer"? Jeg respekterer alle som fortjener det. Jeg setter ikke forskjell på om vedkomne er moderator eller vanlig bruker når det gjelder respekt. Jeg ser ikke problemet med å flytte diskusjoner rundt politikk og religion til "annet". Dersom det blir mer tull i slike tråder pga. at brukere ikke kan la være å ødelegge, skal moderator kontaktes. Da blir det en brutal slutt på spammingen. Det som kommer til å skje da er at de trådene kommer til å bli ødelagt. Slik det har vært til nå, så har det vært en god del "faste" brukere av "Politikk" og "Religion", og de som ikke har vært interessert i de kategoriene har holdt seg vekke. Det du/dere gjør er å tvinge disse partene sammen, og da kommer de som vanligvis hadde holdt seg vekke fra "politikk" og "religion" til å begynne å poste der. Og det er som oftest en god grunn til at folk holder seg unna. Hvorfor må enkelte av dere brukere være så inn i hampen paranoid? Og hvorfor må enkelte alltid se ting fra den verste siden? Jimmy Pop - dette innlegget anser jeg som et av dine dårligste... Dette var på grensen til imbesilitet. -moderator yummy- Jeg er ikke paranoid, jeg vil bare gjøre mitt for at dere kan ta tilbake en avgjørelse etter å ha sett brukernes reaksjoner. Dere vet jo at uten brukerne, så hadde ikke hw.no vært særlig stort. Jeg er ute etter en grunn til å stenge de to mest seriøse ikke-pc-relaterte kategoriene og hvorfor dere vil beholde humor, søppel og annet. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg bare må. Les dette: Yummy: Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt? Dette er den verste beslutningen jeg har vært med på noensinne. Og det at dere ikke kommer til å åpne den tyder jo KUN på at dere ikke hører på oss brukere. Meget svakt av dere. Jeg stemmer for at de åpnes. Hva i svarte 34%¤% har dette med saken å gjøre? Du er lovlig frekk som slenger ut en slik påstand! Slikt skal jeg ha meg frabedt - i motsatt fall er det på hue og rævva ut av forumet! Hørt om den regelen som sier "respekter dine moderatorer"? -moderator yummy- Senere: Hvorfor må enkelte av dere brukere være så inn i hampen paranoid? Og hvorfor må enkelte alltid se ting fra den verste siden? Jimmy Pop - dette innlegget anser jeg som et av dine dårligste. Ellers oppfatter jeg deg som en seriøs person, men dette var på grensen til imbesilitet. Fyren klikker jo nærmest talt, "uten grunn". Det var et seriøst spørsmål som kunne så ha vært grunnen, men svarer useriøst, og senere kommer han med en påstand som ikke kan klandres for å være 100% stabil selv heller. Kanskje tøyer jeg strikken litt vel langt nå, men synes det blir feil når noen med "høyere makt" misbruker den. Eller briefer med den. Kan true meg så mye du vil, men respekt vil jeg aldri få av det der iallefall.' Kan dere komme med den _egentlige_ grunnen for nedleggelse? Alle skjønner det ikke er fordi det er så "lite" ibruk. Helt plutselig skal dere legge dem ned.. ?? Har dere blitt truet av krf, Den norske kirke eller et eller annet som gjør at dere nå gjør noe veldig dumt? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 JimmyPop: Det der var direkte ufint. Hvordan kan du kreve plass til seriøse dikusjoner etter et fullstendig useriøst personangrep av dette slaget ? Syns du kanskje Yummy overreagerte i sitt svar ? Etter min oppfatning var du så langt over streken at jeg heller vil si han besinnet seg. Det er lov (les: påkrevet) å skille person og sak. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Tror det er mitt innlegg du sikter til. Det var ikke jimmy pop som skrev det, så du klandrer nok feil person. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Blei litt mye jallajalla her etterhvert... For all del moderatorer; Ikke misforstå meg, jeg synes det er flott at dere driver dette forumet for oss. Men i og med at dere driver dette forumet for brukerne (håper jeg da inderlig...), så savner jeg litt at dere spør før dere handler. Dette forumet skal vel drives sånn at det kommer flest brukere. Og det er jo ingen som vet bedre enn oss brukerne hvordan vi vil ha det. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Kan dere komme med den _egentlige_ grunnen for nedleggelse? Alle skjønner det ikke er fordi det er så "lite" ibruk. Helt plutselig skal dere legge dem ned.. ?? Har dere blitt truet av krf, Den norske kirke eller et eller annet som gjør at dere nå gjør noe veldig dumt? Har du sett på adressefeltet i nettleseren din i det siste ? Tror kanskje det er en ledetråd til hvorfor de vil omorganisere forumet på denne måten. Det er tross alt hardware.no, ikke verden.no. Hver ting på sin plass. Så vil noen kanskje si "hva med "søppel osv.", ja hva med det ? Noen off-topic områder bør man ha for å kunne lette litt på trykket når fristelsene til å snakke off-topic blir for stor. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Tror det er mitt innlegg du sikter til. Det var ikke jimmy pop som skrev det, så du klandrer nok feil person. Nope, du får en egen kommentar. Jeg siktet til dette : Yummy: Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg siktet til dette : Yummy: Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt? Jeg er forsåvidt også enig i at Jimmy Pop hoppa godt over streken med dette...Tviler heller på at det er bare Yummy som bestemmer at Linux-kategorien skal flyttes, og at "religion"- og "politikk"-emnene skal stenges. De har vel noe forumstyre eller noe sånt... Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Kan dere komme med den _egentlige_ grunnen for nedleggelse? Alle skjønner det ikke er fordi det er så "lite" ibruk. Helt plutselig skal dere legge dem ned.. ?? Har dere blitt truet av krf, Den norske kirke eller et eller annet som gjør at dere nå gjør noe veldig dumt? Har du sett på adressefeltet i nettleseren din i det siste ? Tror kanskje det er en ledetråd til hvorfor de vil omorganisere forumet på denne måten. Det er tross alt hardware.no, ikke verden.no. Hver ting på sin plass. Så vil noen kanskje si "hva med "søppel osv.", ja hva med det ? Noen off-topic områder bør man ha for å kunne lette litt på trykket når fristelsene til å snakke off-topic blir for stor. Jeg er fullstendig klar over det. Men når hw.no nettverket er i så stor vekst som det er, og utvider hele tiden, kommer det folk som ikke bare er hardware interessert. Folk har felles interesser, og slike kategorier gjør at man føler seg mer komfortabel og "hjemme". Men skader det _deg_ at at disse kategoriene er der? har de noen gang gjort noen skade? kan du ikke bare poste der du normalt poster.. Det _er_ lov til å la andre få drive med ting som du ikke selv driver med eller er interessert i. Synes et ord som egoistme lyser noen ganger. Selv har jeg aldri postet der, men allikevel engasjerer jeg meg Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Tror det er mitt innlegg du sikter til. Det var ikke jimmy pop som skrev det, så du klandrer nok feil person. Nope, du får en egen kommentar. Jeg siktet til dette : Yummy: Er det du som har bestemt at religion skal stenges? Du er jo en kristen person, er du ikke? Er det noen av diskusjonene der som har gått inn på deg, eller noe slikt? Jeg tolker det mer som et spørsmål enn et personangrep. Det blir litt 3.-klasse-aktig å skulle hyle: "Æda-Bæda! Du er kristen! Yummy: Var det et spørsmål eller et personangrep? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Toolsheed, Jimmy Pop med fler... Dere har min fulle støtte... At moderatorene tydeligvis aksepterer poster som "Hvorfor klør vi menn på testikklene" fremfor "Kommer han til Himmelen" er meg totalt uforståelig samt enormt skuffende. Yummy snakker om repsekt for moderatorer, greit nok, men er det ikke dog et krav at moderatorene også respekterer brukerne? Når alt kommer til alt, så er det dere som har opprettet forumet, men det er vi, brukerne, som har gjort forumet til det det er i dag, at dere nå kan skilte med over 1 mill. poster er kun og utelukkende takket være oss. Respekter derfor brukerne, og gi oss i dag vårt daglige brød! des,OUT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg