Gå til innhold

Bør "Telletråd"-regelen endres?

Bør telletråder tillates  

1. 1. Skal vi tillate telletråder på forumet?

• Ja - i "Småprat"-kategorien
      10
    • Ja - men kun i en egen Telletråd-kategori
      16
    • Nei - bør ikke tillate telletråder noensteder
      24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tråder som ikke maner til diskusjon rundt et emne eller et spørsmål er ikke tillatt. Telletråder, spamtråder og lignende er eksempler på slike tråder. Brukerene oppfordres til å tenke seg om før de oppretter tråder, og tenke igjennom hva målet med tråden er."

Hvorfor eksisterer det en telletråd når det går tydelig frem at telletråder ikke er tillatt her?

Lenke til kommentar

Så lenge det å ha en Telletråd ikke går ut over brukernes aktivitet, slik at all tid blir brukt der og ikke på meningsfylte tråder... så ser jeg egentlig ikke det store problemet å ha den der.

Kan være noen kjeder seg litt om kveldene og bare vil ha noe å gjøre, eller bare rett og slett liker å telle ned. For de som er så postcount-interessert så tells ikke de postene som postcounts, så det er heller ikke et problem.

Nei, la nå bare tråden ligge... så lenge det ikke oppstår noe tydelige problemer :)

Lenke til kommentar
"Helt andre ting" bør brukes til fornuftige emner. Det kan være språk, politikk, mat, utdanning og andre ting det er mulig å diskutere. Telletråder hører ikke hjemme der. Jeg støtter heller opprettelse av en off topic-kategori hvor alle usakligheter kan postes.

Helt andre ting kategorien ser jeg virkelig ikke hvorfor telletråder skulle bli flyttet til. For det første så får man postcount i den kategorien. For det andre så er Helt andre ting en litt mer seriøs kategori, hvor emner som mat, dans, musikk eller whatever kan diskuteres. I Småprat derimot er det mer fritt spillerom og ingen postcount.

Noe i den duren, ja.

Lenke til kommentar

Beklager min feil. Tenkte at det var Helt andre ting som ikke hadde postcount. Det skal selvfølgelig være småprat. Ser ut til at det er omtrent 50/50 om man skal tillate telletråder eller ikke. Men så er også en klart størst andel av de som ønsker å tillate telletråder kun for å tillate det i en eventuelt egen kategori. Jeg tror derfor det beste alternativet ville være å opprette en egen kategori for telletråder og andre mindre seriøse tråder. Denne kan hete noe slikt som "Tull og tøys" eller noe lignende, og dermed eksistere i harmoni med resten av forumet.

De som ikke liker telletråder slipper da å støte på telletråder i SMåprat-kategorien, som tross alt er det sosiale hjørnet av forumet. De som derimot liker telletråder vet akkurat hvor de kan finne dem med en slik kategori. En vinn-vinn-situasjon for brukerne. Jeg lar pollen få gå litt til samt se om det kommer flere innspill, før jeg eventuelt avslutter saken internt og ser om det er stemning for endringer av dette i moderator-teamet og blant admins. Dere brukere vil selvsagt spille en stor rolle i beslutningsprosessen, ellers hadde vi ikke tatt opp saken. Så vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn Rapport på Telletråden 50.000 når den kom, regnet med det var en soneklart brudd på retningslinjene til forumet, men , tydeligvis ikke..

Om telletråder er lov så fjern regelen, å la forumet flomme over...

6% av totale innlegg = sløsing av serverresurser...

IP.Bords blir trege når enkelttråder begynner å komme opp i mange tusener innlegg...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Ser heller ikke vitsen med telletråder. Men så lenge de ikke dukker opp over alt, så er det vel greit å ha de. Men 6% av totale innlegg er ganske mye, så hvis disse tulle.. øhm.. mente telletrådene senker hastigheten på forumet etter hvert, så syns jeg forumet burde "gjøre de ulovlige".

Lenke til kommentar

Et IP Board jeg er med på hadde en tråd som passerte 100.000 innlegg, med lange innlegg, quoter og bilder...

Etterhvert tok det rundt 30sekunder å få postet innlegg hvor som helst i forumet...

Og var mange inne i den samme tråden ble det ekstra sørpe-treigt...

Synd om Gamer.no må bruke 100.000kr på en super-server pga tulletråder...

Lenke til kommentar

Enig der, jeg synes ikke at dette skal bli et barneforum med bare telletråder og tull.

Hvis jeg hadde vært et nytt medlem, og sett alle de latterlige trådene som blir opprettet hadde jeg funnet meg et nytt forum.

Nå vet jeg heldigvis at det er mer i dette forumet, men ved første øyekast kan det ikke virke som det.

Lenke til kommentar
Telletråder er bortkastet tid, plass og serverkapasitet. Jeg stemmer for at man følger de reglene som er lagt opp og fjerner telletråder.

Må si meg uenig. Å si at det er bortkastet tid blir feil, da noen synes at telletråder er morsomt. At det tar plass er i så liten grad at det kun tar opp plass i småprat-kategorien, og der er det nesten bare spam uansett (hvis det var det du mente). Og jeg tviler sterkt på at noen har merket forskjell på serverkapasiteten.

Bryr meg ikke stort om telletråder, men om folk synes det er gøy, la dem få drive med det. Det er naturligvis unødvendig med en "Nedtelling fra 50 000"-tråd og en "Nedtelling fra 45 000" tråd og lignende. Jeg stemte på første punkt, at telletråder bør være i småprat-forumet.

EDIT: Eller om man lager en ny kategori unner "annet", som Snorre nevnte. "Lekeplassen" eller "Tull og tøys". Synes "Lekeplassen" høres best ut, og mens "Småprat" kan bli et sub-forum for små chatte-tråder, kan lekeplassen være for leker og telletråder.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...