Aerow Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Velkommen til Far Cry 2 Tråden! Bilder/Screenshots: Skjul Format: PS3, Xbox 360 og PC Sjanger: Action Utvikler: Ubisoft Montreal Distributør: Ubisoft Utgiver: Ubisoft Antall spillere: 1 Antall spillere online: 1-16 Aldersgrense: 16+ Utgitt: 23. Oktober 2008 Historie (Story Mode): Skjul Du kommer til et krigsherjet land i Afrika som leiesoldat for å drepe «The Jackal» som er våpenhandleren til begge sider av den blodige konflikten. Men dessverre blir du dødssyk av malaria, og klarer ikke å få tatt ham der du visste han skulle være – og normalt sett er det ingen som vet hvor han befinner seg.Frilans leiesoldat Så for å finne ut hvor sjakalen befinner seg, begynner du å jobbe frilans for begge sider av konflikten, venner som du får gjennom spillet og andre anonyme oppdragsgivere som gir deg diamanter som du kan kjøpe våpen og annet utstyr for. Alt dette gjør du for å finne ut hvor sjakalen befinner seg. Samtidig må du ta en god del sideoppdrag for prester og andre suspekte mennesker for å få tilgang til malariamedisin, samt for lokale våpenhandlere for å få tilgang til å kjøpe nye våpen. Ekstrem frihet Alt dette skjer i et helt åpent, gigantisk landskap der du som i «Grand Theft Auto» på eget initiativ kan gå rundt og bare utforske, og ta oppdrag i den rekkefølgen det passer deg. Siden landskapet er helt åpent for å gjøre nøyaktig hva du vil, og bruke de våpnene du selv vil, bestemmer du også helt selv hvilken taktikk du ønsker å benytte. Om du vil brase inn på områder og skyte vilt rundt deg med maskingeværet på bilen din, eller om du vil snike deg rundt med lyddempet pistol og kniv – eller kanskje plassere bomber på strategiske steder er helt opp til deg. Dette gir spillet en helt unik mulighet til å kunne være gøy å spille gang etter gang, fordi du ikke trenger å oppleve spillet likt to ganger. Dette danner grunnlaget for det en skulle tro er tidenes beste skytespill, spikeren i kista – og ingen kommer noen gang til å kunne gjøre noe bedre. Tilfeldig gla'vold På veien møter du alltid på veisperringer eller militærbaser med folk som av totalt ukjente årsaker forsøker å skyte deg så fort de ser deg, og som du må forsøke å kjøre forbi uskadet eller ta livet av uten at det egentlig betyr noe. Gale mennesker med jeeps dukker også opp av og til og forsøker å drepe deg, uten at du egentlig helt forstår hvorfor – for du er tilsynelatende god venn med lederne i alle organisasjonene i området. Samle diamanter På veien vil du sannsynligvis også stoppe en del ganger når GPS-en din indikerer at det er en koffert med diamanter i nærheten, for å forsøke å finne den tidvis meget godt skjulte diamanten. Diamanter trenger du for å kjøpe nye og bedre våpen, oppgradere de du har, samt skaffe deg bedre biler, større ammobelte og lignende. Sannsynligheten er gigantisk for at bilen din vil begynne å bryte sammen på veien av all skuddvekslingen, men dette ordner du enkelt ved å skru på en bolt på radiatoren under panseret. Jo mer skadet bilen er, jo mer må du skru på denne bolten. Skulle bilen din eksplodere sliter du derimot noe hemningsløst, for da må du begynne å gå – og det er laaaangt å gå ... Gode oppdrag - når du kommer så langt Så kommer en til slutt endelig fram til selve oppdraget, og disse er til dels meget varierte. Det kan være alt fra å sprenge en lastebil i lufta for å stoppe en våpentransport, over til å ødelegge utstyr, drepe din oppdragsgivers fiender, finne skjult gull og mye annet. Når du har gjort ferdig oppdraget må du igjen kjøre og kjøre for å finne en ny oppdragsgiver, for så å kjøre og kjøre fram til stedet oppdraget er – som alltid er langt unna. For mye transport Ryktene skal ha det til at årsaken til at spillet ble utsatt med over et halvt år var at Ubisoft slet med å gjøre spillet morsomt, og det tror jeg på. For det er ikke det at tanken bak spillet er dårlig, eller at oppdragene er dårlige, eller at kontrollene er dårlige, eller at grafikken er dårlig eller noe slik – det er bare det at de enorme åpne områdene du kan bevege deg i gjør at det er altfor lenge mellom hver gang du gjør noe du føler er meningsfullt. Det er rett og slett ikke moro å kjøre langs en jernbanelinje i hele lengden av kartet i 3-5 minutter uten at det skjer noe. Glimrende grafikk og nytenking Enkelte ting ødelegger den ellers glimrende grafikken i spillet, der en særlig må trekke fram den fantastiske emuleringen av brann som bokstavelig talt sprer seg som ild i tørt gress, og som kan være et stort taktisk element. Hvor er livet? Ikke for å virke brutal, men hvorfor er det ikke personer langs veien som jeg kan skyte eller kjøre over? Hvorfor er det ingen biler og motorsykler som kan kapres? Eller sagt på en annen måte: Hvorfor må alle jeg ser være fiender som vil drepe meg? På toppen av dette har PC-versjonen noen merkelige bugs i forhold til tilpassing av knappene. Ved å sette opp knappene slik jeg egentlig ville ha det var det for eksempel umulig for meg å slippe fastmonterte våpen i spillet uten å sette en sprøyte i armen, uten at det var noen konflikter på knappene. Tatt fra Spillmagasinet Spill moduser: Map Community: Dette er en modus der du lager dine helt egne baner som du bruker i online. Videoer: Far Cry 2 Map Editor Far Cry 2 - The Map Editor Far Cry 2 Map Editor Tutorial Far Cry 2 Map Editor - Creating a Quick Map Story Mode: Dette er historie modusen da du skal ta oppdrag fra to Grillja grupper med navn UFLL og APR som kriger i landet. Du kan dra fra nord til syd med bil, båt, Paraglider eller rett og slett bare gå. Multiplayer: Her kan du spille med folk online og vinne nye våpen og få rank. Her kan du bruke banene dine og få andre til å spille på dem. Videoer: Far Cry 2 "Comparison" Trailer (HD) Far Cry 2 Gameplay Montage Far Cry 2 Trailer Far Cry 2 Gameplay Far Cry 2- Under the Cover of Night Linker: GameSpot Far Cry 2 | Ubisoft Kilder: GameSpot Far Cry 2 | Ubisoft Spillmagasinet Noe du lurer på eller noe jeg burde ha i førsteposten er det bare å si ifra! Endret 22. april 2009 av Aerow Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Areow, siden jeg vet du har PS3, hva er bra med spillet? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Hm? Jah, hva skal jeg si. Du kan gå rundt i et stort område og lage dine egne baner (Se videoer i førsteposten). Pluss at du kan spille multiplayer. Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Er spillet langt offline? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Ja, veldig langt Pluss at du kan dra rundt i afrika med bil, båt, paraglider eller gå Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Bra gjennomført førsteinnlegg! Liker dette spillet veldig godt, men har ikke spilt det så mye online desverre, leker meg for det meste i SP Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Les første post. Men jaja, det er 16+ Bra gjennomført førsteinnlegg! Liker dette spillet veldig godt, men har ikke spilt det så mye online desverre, leker meg for det meste i SP Takk, takk Endret 11. mars 2009 av Aerow Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har hatt det mye moro med dette spillet, brukte rundt 30 timer på å fullføre storymode. Ble en del repetetivt til tider, og storyen er litt svak, men bortsett fra det var det et knakende godt spill. JEg likte veldig godt friheten til å dra overalt i verden og lete oppdager, finne diamanter osv. Og herlig grafikk da. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Har noen lyst til å spille online så er det bare å legge meg til så kan vi ta en match senere PSN: Aerow09 Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har du fake alder? Det har ikke jeg Må bruke broren min sin PSN hvis jeg skal spille online. Hardt å være ung gamer Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Huh? Tror jeg skrev at jeg er 10 på PSN Lenke til kommentar
Ter0nd Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har du fake alder? Det har ikke jeg Må bruke broren min sin PSN hvis jeg skal spille online. Hardt å være ung gamer Jeg er 14, men skrev at jeg ble født i 1988 eller no, for jeg regna med at det var sånn. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Er det sånn? Jeg var merkelig sikker på at jeg skrev at jeg er født i 1999 =/ Men jaja, jeg kan ha skrevet noe annet Lenke til kommentar
Martin163 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Hei hei, bra tråd dette her, men skriv litt mer om hva du syntes om spillet. Hva som er bra og hva som eventuelt ikke er bra. Ellers er det mye informasjon. Fortsett og jobb så blir det ekstremt bra :rolleyes: Endret 11. mars 2009 av Martin163 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Takk, men hvordan skal jeg skrive det? Altså hvor i emne? Skal prøve å få gjort det Lenke til kommentar
Laland Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Bra med en ordentlig Far Cry 2 tråd! Har spilt det veldig lite i år, men kommer til å ta det opp igjen iløpet av våren; skal begynne å hamstre litt penger. Båtførerprøva og mopedlappen må bestemme. (Forøvrig veldig imponert, Aerow! En god og detaljert førstepost sammen med alderen din.. Veldig bra, fortsett sånn! ) Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (Forøvrig veldig imponert, Aerow! En god og detaljert førstepost sammen med alderen din.. Veldig bra, fortsett sånn! ) Nå ble jeg sjalu ^^ Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Bra med en ordentlig Far Cry 2 tråd! Har spilt det veldig lite i år, men kommer til å ta det opp igjen iløpet av våren; skal begynne å hamstre litt penger. Båtførerprøva og mopedlappen må bestemme. (Forøvrig veldig imponert, Aerow! En god og detaljert førstepost sammen med alderen din.. Veldig bra, fortsett sånn! ) Takk, takk Laland Er det noe jeg skal ha i førsteposten så er det bare å si ifra! Nå ble jeg sjalu ^^ Hoho. Endret 12. mars 2009 av Aerow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå