Gå til innhold

Pikmin til Wii

Anbefalte innlegg

Pikmin har kommet i en egen Wii versjon, og siden jeg ikke hadde pikmin til GC, så er det en genial måte å få prøvd det nå. Men er det kun Wii kontrollerne som vil fungere da, eller kan man spille Wii versjonen med GC kontrollere også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått det så funker Wii-kontrolleren perfekt til dette spillet. Nintendo-teamet til IGN har sagt at styringen i Pikmin 1 Wii har gjort at de gleder seg enda mer til Pikmin 3 enn de gjorde før.

For å svare på det egentlige spørsmålet ditt: Jeg vet ikke, men jeg har mine tvil om at det vil funke i og med at nettopp styremåten er salgspunktet til dette spillet.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Spillet fikk 8/10 i karakter hos IGN. Link

On GameCube, this was done (rather well, even then) with the GCN controller's analog sticks, but the New Play Control! version makes use of the Wii pointer for added speed and accuracy. This single enhancement really does improve the way the game handles, as you're suddenly able to simultaneously manipulate Olimar with the nunchuk's analog stick and separately give commends to Pikmin in all directions by pointing and deploying. It's more natural, it's tighter, faster, and it just feels altogether right -- the way it should've controlled from the beginning. The scheme works so well, in fact, that it really gives me hope for Pikmin 3, a ground-up Wii game confirmed last year.
Lenke til kommentar
Pikmin 2 kommer ut i neste måned. Vent heller på det.

Støtter den. Jeg visste ikke at det kom ut fort etter NPC Pikmin 1. Det virker som om det er et bedre spill ja. Tidsgrensen fra 1'ern er fjernet, det har 2 player co-op og det ser sikkert ikke så datert ut som det første spillet.

Lenke til kommentar

Så det er ikke nødvendigvis sånn at man MÅ spille det første spillet først? kan god bare like gjerne spiller oppfølgern?

Greit for meg om det er bedre osv..For de er vel mer eller mindre like? altså det samme som skjer i spillet osv? :p

Isåfall holder det vel med en bedre oppfølger ^^

Lenke til kommentar

Jeg vil si de er ganske ulike. Opplegget er det samme, men banene er jo helt ulike. Toern er også litt mer knotete, da man der har to nye typer Pikmin å drive med. De som har spilt spillene vet at det ofte er stressende nok å få orden på tre ulike typer Pikmin, og enda verre med fem. Begge er knall da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...