Gå til innhold

BioShock 2, Diskuter det kommende spillet her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy f*** for en diggbar video. Plasmids og våpen samtidig kommer til å ta av.

Grafikken er det ingenting å si på, det ser fantastisk ut. Og de har holdt seg tro til eneren med tanke på design og stemning generelt. Dette blir genialt.

Hva multiplayer angår så håper jeg at de tar seg god tid med det, for det kan bli bra. Men hvis singleplayer delen mister kvalitet til fordel for multiplayer, så setter jeg meg i bilen og kjører til utviklerne med en knyttet neve.

Nå skal jeg se videoen igjen, og igjen og igjen.

Lenke til kommentar

Interessant å se på en av splicerne ved 1:20 i videoen. Han går inn i flammen på gulvet og, såvidt jeg kan forstå, suger til seg flammene og hopper opp i lufta. Dette var litt spennende med tanke på hva annet vi kan forvente oss. F. eks. splicers som tar til seg elektrisitet fra de løse ledningene som henger rundt omkring i Rapture. Splicers med plasmid power. Spennende :)

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som fortsatt er skeptisk? er meget vanskelig å lage en "oppfølger" til et spill som slutter seg av ganske så godt. Dog det finnes en del år av historie i rapture, som man kan gjennoppsøke. Men hallo big sister, noe så corny, håper virkelig det her spillet beviser seg. Jeg står fortsatt i skeptisk boksen, gleder meg dog til å se mer gameplay og få vite mer om historien.

Lenke til kommentar

Det jeg er redd er at spillet ligger foe nært BioShock i rein utførelse. Å gå rundt et annet sted som er likt ut som forgjengeren kan fort bli repeterende.

En annen ting jeg håper de har gått vekk fra er BioShocks store gameplaysvakhet - skinnegangen. Få steder å utforske, ingen ting å leke seg med og aldri noen tvil om at man skal gå fra A til B. Ett problem ligger i spillets natur - undervannsbyer som har gått nedenom og hjem har selvfølgelig få mennesker man kan ha noen interaksjon med.

Plasmidene håper jeg også har fått seg en overhaling, og at det har blitt mulig å kombinere de - kan for eksempel gjøre noe så enkelt som at en splicer ikke blir hengende i løse lufta når du fryser den, og når han ligger på bakken kan du gi den en skikkelig heisatur i en tornado. Plasmidene var mest en halvt gjennomført gimmick i mine øyne, og ved enden av spillet var det bare 3-4 stykker jeg hadde brukt om og om igjen - fordi de var bedre og sterkere.

Jeg skal spille BioShock 2, men jeg er ikke av dem som higer etter å få prøve det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere bilder: http://www.eurogamer.pt/gallery.php?game_id=9919#anchor

Spørsmål angående siste del av Bioshock (spoiler!):

Skjul
Noen som husker om man fortsatt kunne bruke plasmids når man har blitt en Big Daddy i Bioshock 1? Er en stund siden jeg spilte og jeg kan ikke huske det, enn hvor hardt jeg prøver. Hvis man kan det skal jeg bli en Big Daddy og så gå tilbake i Rapture for å være definisjonen på overpowered.
Lenke til kommentar

For å si det sånn så tror jeg ikke du burde ta drakten om du ikke har alle opptakene fra før du får den. Hukommelsen min er ikke alltid like solid, men jeg mener å huske at det ikke er særlig med veier tilbake etter å ha fått drakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...