AltF4 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hehe ser der ja, takk for tipset ^_^ Jeg har mista en genetonic! Kan ikke lengre reparere security botene mine. Har brukt den kun én gang (ser ikke helt behovet kontra andre tonics), så byttet jeg tilbake når jeg skulle fortsette. Og nå skulle jeg gjenta den suksessen, men nå finner jeg den ikke igjen! Nevermind, la oss si det slik at jeg har funnet pila. Endret 20. februar 2010 av AltF4 Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Jeg tørr ikke lese så mye lenger bak i tråden her for jeg syns jeg så litt spoiling her og der og jeg har ikke rundet spillet enda. Jeg er interessert i å høre hva som er deres favoritt "layouts" med tanke på kombinasjonen av våpen og plasmids. Har dere en favoritt? Veksler dere jevnt mellom to eller flere komboer? osv. Personlig, i beste Big Daddy stil, har jeg falt for drillen og driver å makser den for alt rapture er værd. Min favoritt kombo er Electric plasmid- Electroshock etterfulgt av en drill dash. Blir varm i hjertet hver gang Har selvsagt også frozen drill tonicen <3 Men noe ganger må man nesten skifte til ranged og da er weapons of choice som oftest flamme plasmid kombinert med machine gun, eller om jeg virkelig vil snipe; shock og speargun(?). Det er så alt for hærlig når de blir hengende på veggen etter et spyd igjennom panna Desverre så får jeg ikke utnytta alle plasmidene noe særlig da jeg syns byttinga er litt kronglette. F-knappene er litt "out of the way" for å si det slik. Så jeg skifter som regel nesten bare mellom tre forskjellige. Endret 20. februar 2010 av Terjee Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 jeg brukte mesteparten av spillet med bare drill og lightning plasmid. Fungerte jo fett. Ellers var shotgun veldig fet. Var veldig glad for at de ga den en ammo upgrade. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jepp, tastaturoppsettet er usedvanlig dårlig gjennomført, og jeg savner på mange måter det å måtte bytte mellom plasmider og våpen nettopp fordi det ikke finnes noen reell måte å kontrollere hvilken plasmide du bruker til en hver tid. Gudene vet hvor mange ganger jeg har trykket "Q" og høyre musetast i håp om at det er den jeg var ute etter som kom. Går an å memorere hvilke plasmider som er på hvilken F-tast, men de bytter plass når du oppgraderer dem og det er kjedelig å måtte gå til en genebank for å omorganisere til slik det var. Men alt er ikke bare håpløst - nå som jeg til enhver tid har tilgang bruker jeg også flere forskjellige. En av bakdelene ved BioShock var at plasmidene føltes mest som en gimmick, men slik er det ikke nå nettopp fordi det er mye lettere å bruke dem. Dessuten er oppgraderingene fine, fordi de gir en ny bruksmåte fremfor å bare være sterkere. Og det er utrolig herlig at det er en egen knapp for melee - da er ikke electrocute-slag-komboen lenger bare plagsom, men heller nyttig og effektiv når man står midt oppi en kamp. Jeg har ingen store preferanser hva våpen/plasmider angår, jeg bruker litt hipp som happ - men ikke så mye shotgun - den var en stor skuffelse, og ikke så mye drill da jeg ikke helt ser behovet for å sette meg selv i større fare enn nødvendig. Og det faktum at den eneste fienden jeg ikke har nådd forskningsnivå 4 på er Big Daddy kan vel ikke kalles noe annet enn ironi. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Eneste research jeg sleit med var Brute Splicer ingen grunn å sette mer i fare? Dude, charge var jo 1 hit på de fleste fiender, hvis ikke det var nok, så var det iallefall charge + punch in tah face. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Har fått spillt litt nå og har akkurat fått Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): flamme plasmiden. Men må innrømme at jeg har ikke fått den "Wow, dette er jo helt fantastisk" følelsen som jeg fikk med Bioshock. Men det har nok med at jeg vet mer hva jeg får her enn jeg gjorde med Bioshock. Men det er uansett et meget bra spill, har kost meg de få timene jeg har spillt og gleder meg til å få spillt mer. Lenke til kommentar
Gamez Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 rundet det igår,men har startet på nytt (som slem)på Hard som var noe mer utfordrende fant jeg fort ut:)Ble litt rørt av slutten.Likte godt spillet men har ikke testet MP enda. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 har også selv begynt på nytt igjen, på hard, slemming. Filmer alt jeg gjør denne gangen, så ikke se bort fra at jeg kanskje poster det på youtube Lenke til kommentar
abery Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Har noen her testet multiplayer? Jeg er litt fristet til å kjøpe spillet for MP, elsker Rapture! Lenke til kommentar
JayP Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Er kommet til level 19 på muliplayeren nå, og synest det var bedre en forventet. Er skikkelig morsomt av og til og et greit tidsfordriv. Men la oss si det sånn: Jeg spiller MPen bare på grunn av achievements. Og det hjelper ikke så mye at matchmaking systemet er helt på trynet av og til, eller at spillet bare plutselig kan fryse. Og det er så frustrerende at enten tar det lang tid å finne matcher, eller så når jeg endelig har funnet en match og spiller relativt bra at hosten bestemmer seg for å stikke. Å da blir vi alle sendt tilbake til lobbyen da der ikke er host migration. Og etter ett par matcher spilt så skal selfølgelig spillet fryse sånn jeg må slå av og på boksen. Så du kjøper ikke Bioshock 2 bare grunnet Multiplayeren. Selv om når alt funger som det skal er det faktisk ganske morsomt. Jeg kommer definetivt ikke til å spille MPen mer ivertifall etter jeg har har rundet level 40. Lenke til kommentar
NrNine Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Har nå gjennomført singleplayer og er strålende fornøyd. Dette spillet havner uten tvil på lista mi over personlige favoritter. Må gjennomføre igjen som ond for å få med hele pakka da. Multiplayer blir rimelig uaktuelt da det garantert ikke kan måle seg med de MP-spilla jeg spiller til vanlig uansett. Endret 22. februar 2010 av Terjee Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Ikke helt enig med deg der, prøvde nå og 5 skudd ga meg 838 poeng på en Big Daddy. Ikke en dårlig sum i og for seg, men over tusen er det jo ikke akkurat. Håper forøvrig jeg ikke har møtt min siste brute, jeg mangler ca 200 poeng på å nå level 4 i forskningen av de. Har makset resten foruten Big Sister, Big Daddy og Houdini splicers. Har hatt en lei tendens til å fikle det til når jeg gjør research, og har enkelte ganger endt opp med rundt 40 poeng. Ikke akkurat mye å skrive hjem om. En gang greide jeg å starte research av en Big Daddy like etter en kamp med en Big Sister og jeg hadde knapt helse og ingen førstehjelpsskrin igjen ^_^ Man må jo selvsagt kombinere med litt andre plasmids for å få max uttelling. Men skudd for skudd er det ingenting som matcher. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Rundet spillet nå nettopp. Godt fornøyd, men ikke like bra som eneren synes jeg. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 ingen grunn å sette mer i fare? Dude, charge var jo 1 hit på de fleste fiender, hvis ikke det var nok, så var det iallefall charge + punch in tah face. Jeg oppdaterte aldri drillen min nettopp fordi jeg fant den lite tilfredsstillende, og derfor brydde jeg meg ikke om drillgenetonicene heller. Jeg prioriterte annerledes. Om man velger å bruke drillen kan jeg fatte at den er ganske kraftig (og jeg storkoste meg når jeg kunne "drillrushe" fiende mine), men jeg ser ikke helt nytten av å legge det meste av styrken sitt på ett våpen når man har 5 andre som fungerer like godt og kanskje bedre mot enkelte fiender, særlig ved hjelp av research. Ikke helt enig med deg der, prøvde nå og 5 skudd ga meg 838 poeng på en Big Daddy. Ikke en dårlig sum i og for seg, men over tusen er det jo ikke akkurat. Håper forøvrig jeg ikke har møtt min siste brute, jeg mangler ca 200 poeng på å nå level 4 i forskningen av de. Har makset resten foruten Big Sister, Big Daddy og Houdini splicers. Har hatt en lei tendens til å fikle det til når jeg gjør research, og har enkelte ganger endt opp med rundt 40 poeng. Ikke akkurat mye å skrive hjem om. En gang greide jeg å starte research av en Big Daddy like etter en kamp med en Big Sister og jeg hadde knapt helse og ingen førstehjelpsskrin igjen ^_^ Man må jo selvsagt kombinere med litt andre plasmids for å få max uttelling. Men skudd for skudd er det ingenting som matcher. Ja da, jeg kombinerte mye rart når jeg forsket, men når jeg omsider hadde fullført spillet var Big Daddy (ironisk nok, får man vel si) den eneste fienden jeg ikke hadde full utforskning på. Noe som alltid var en vinner var å bruke electroshock på folk i vann. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Eneste gangene jeg brukte drillen var da jeg skulle ta knekken på big daddy og big sister. Med oppgradert damage funket den meget bra mot dem. I tillegg hadde jeg slik at den frøs fienden, så da gikk det enda fortere. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Sant nok altf4, shotgun og rivet gun er veldig bra. machine gun derimot, meh Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg har nå startet på Bioshock 2 og jeg er ikke like frelst som den første gangen jeg steg ned til Rapture. Det er rett og slett bare mer av det samme, men uten Andrew Ryan, Fontaine og muligheter til å kunne backtracke. Det hele er nå bare en rekke soner man drar igjennom via et tog. Temmelig rett frem og det er greit nok, det var det første også i bunn og grunn, men det første spillet føltes mye mer åpent takket være at det ikke var noe tog. Ellers kan jeg vel si at jeg ikke føler meg som noen Big Daddy (selv ikke en Alpha Series). Fiendene tåler mer enn i det første spillet til tider, man bruker fremdeles plasmids og våpen og man legegr rett og slett ikke noe merke til at man e en Big Daddy. Kunne like gjerne vært Jack fra det forrige spillet med en dykkerklokke på hodet. MEN! Spillet er likevel morsomt. Innen de første fem minuttene hadde gått hadde jeg allerede fått gåsehud til tusen og Rapture er like skjønn som alltid. Det er vel her saken ligger; Rapture er hovedpersonen og det er synd utviklerne ikke helt omfavner den. Winter-Blast er forresten latterlig overpowered. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Dessverre har jeg funnet ut at jeg ikke orker å spille like mye Bioshock 2 som mye annet. Jeg har ikke orket lengre økter enn to-tre timer, noe som er relativt lite for min del når det er helg og jeg sitter med et nytt spill. Problemene mine med spillet dukker vel opp i blant annet det at hovedhistorien på ett punkt rett og slett ber deg om å "ta deg av" alle Little Sisters i ett område, noe som er greit nok da jeg gjør det uansett, men det virker som en alt for enkel utvei for utviklerne. Kom igjen liksom. Finn på noe bedre enn å gi oss secondary-missions som main-missions. Spillet i seg selv er solid og fungerer bra, men jeg føler ikke at det helt lever opp til navnet sitt og jeg mener fremdeles at Bioshock (det første) lett kunne stått som det første og siste spillet i serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå