Gå til innhold

BioShock 2, Diskuter det kommende spillet her

Anbefalte innlegg

Thuggish splicers? Har ikke sett noen av de siden første bane eller noe slikt :/ Eneste det går i nå er Brute splicers, spider splicers(hat! hadde mareritt om de i natt) og ledhead splicers. Så den achievementen går sikkert jeg og glipp av.

Spider Splicers. :) Manglet rundt 150 research points når jeg oppdaget at jeg ikke kom til å møte på flere av dem. Mildt sagt frustrerende. Selv spiller jeg forresten Xbox 360-versjonen, men har også sett PS3-utgaven. Selv om den utvilsomt eksisterer, vil jeg ikke si den grafiske forskjellen mellom de to er veldig stor – spillet er veldig pent uansett konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke et kvitter når det gjelder forskningskameraet. Er det slik at jeg må få maksimal uttelling på ett bilde for å makse forskningspremien, eller bygger poengsummen seg opp etter hvert og jo mer film du får jo bedre resultater får du etter hvert slik det var i BioShock?

Når jeg setter i gang kameraet og bruker electroshock på en tuggish splicer i vannet får jeg A+, har gjort dette flere ganger (ja jeg vet man får mindre poeng jo fler ganger man gjør det) men har enda til gode å få noe igjen for det (untatt den første premien man får), og har heller ikke fått opp en melding om at jeg ikke kan forske noe mer på den type fiende. Nå vet jeg jo ikke om jeg får det, men det regner jeg nesten med.

Og å dualwielde har virkelig ikke gjort kontrollsystemet på et tastatur underverker. Skifte våpen med talltastene og plasmider med F-tastene er tungvinde saker midt i en kamp. Kan også bla gjennom plasmidene med Q-tasten, men det krever litt innsats å bla fra den ene enden til den andre idet en Big Sister er på vei til å kaste steiner på deg.

Lenke til kommentar

Når du ikke lengre kan forske videre på en fiendetype, vil fienden ikke lengre lyse opp når du ser på den gjennom kameraet. :) Du kan forøvrig undersøke hvor mye research du har gjort (og hvor mye du har igjen) ved å aktivere Info Menu (BACK-knappen for de som spiller med 360-håndkontroll), og deretter velge "research". Om jeg ikke husker helt feil, har hver fiendetype fire punkter på denne research-skjermen. Hver gang du når ett av punktene, får du en premie. :)

Lenke til kommentar

Har ingen problem med kontrollene i pc versjonen, men kan være enig i at våpen skifte og plasmid skifte funksjonen er litt rotete. Pleier altid å gjemme meg i ett hjørne med fullt av trapps og turrets når big sister kommer, har ikke feilet så langt.

Lenke til kommentar
Spider Splicers. :) Manglet rundt 150 research points når jeg oppdaget at jeg ikke kom til å møte på flere av dem.

ehh fiksa alt av research hittil, mangler 1 lite strek på brute splicer, og har kommet til Fontaine Futuristics, møter jeg på de etter det?, føler jeg trenger den tonicen de har å by på

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg kunne informere om at Platekompaniet selger Special Edition til pc til 499,- og konsoll til 699,-. Kansellerte min ordre hos cdon.com da det er hele 200,- å spare her :)

Få deg kundekort på Platekompaniet så blir det enda mer å spare.Annenhver gang jeg kjøper et spill der så får jeg hundre kr. i avslag.T.o.m de billigste spillene får du samme rabatten på.

Hvordan skaffer jeg et kundekort? Må jeg i butikken?

Lurer fortsatt på dette. ;)

Lenke til kommentar

Når du ikke lengre kan forske videre på en fiendetype, vil fienden ikke lengre lyse opp når du ser på den gjennom kameraet. :) Du kan forøvrig undersøke hvor mye research du har gjort (og hvor mye du har igjen) ved å aktivere Info Menu (BACK-knappen for de som spiller med 360-håndkontroll), og deretter velge "research". Om jeg ikke husker helt feil, har hver fiendetype fire punkter på denne research-skjermen. Hver gang du når ett av punktene, får du en premie. :)

Takk for tipset, skjønner litt mer nå, selv om jeg likte det gamle systemet bedre, særlig hvis det er slik som du beskrev før i tråden at man slutter å møte enkelte typer av fiender.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg har et tips for dere som sliter med å fylle opp research pointsene deres. Noe som jeg fant ut helt tilfeldig:

Bruk Shotgun sin Phosphorous buck på research targetet ditt. Dette mangedobler poengsummen din ganske raskt. Spesielt mot sterke fiender som big daddy og brutes får du lett over 1000 research poeng uten noen særlige anstrengelser. Exploit? Kanskje det.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med deg der, prøvde nå og 5 skudd ga meg 838 poeng på en Big Daddy. Ikke en dårlig sum i og for seg, men over tusen er det jo ikke akkurat.

Håper forøvrig jeg ikke har møtt min siste brute, jeg mangler ca 200 poeng på å nå level 4 i forskningen av de. Har makset resten foruten Big Sister, Big Daddy og Houdini splicers. Har hatt en lei tendens til å fikle det til når jeg gjør research, og har enkelte ganger endt opp med rundt 40 poeng. Ikke akkurat mye å skrive hjem om. En gang greide jeg å starte research av en Big Daddy like etter en kamp med en Big Sister og jeg hadde knapt helse og ingen førstehjelpsskrin igjen ^_^

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i det du skriver, research er nokså knotete i dette spillet, men litt utfordring er jo ikke å forakte. Et annet tips jeg kan gi deg, er å kaste Cyclone Trap på fiendene gjentatte ganger, slik at de svever rundt oppe i lufta mens du filmer dem. Om du klarer å blande andre plasmidangrep inn i dette, blir det ekstra bra. Høstet noen høyst respektable poengsummer på denne måten.

Lenke til kommentar

Der, endelig fikk jeg startet spillet. Tok meg nesten 40 min. Første gang jeg er borti games for windows. Så måtte laste ned profil, så skulle spillet oppdatere seg, så måtte jeg lagre spillet før oppdateringen funket, men fikk ikke begynt på ny save da jeg ikke fikk logget inn med profilen. Etter restart av maskinen og mye om og men fikk jeg det endelig til. Unødvendig kronglete.

Lenke til kommentar

Der, endelig fikk jeg startet spillet. Tok meg nesten 40 min. Første gang jeg er borti games for windows. Så måtte laste ned profil, så skulle spillet oppdatere seg, så måtte jeg lagre spillet før oppdateringen funket, men fikk ikke begynt på ny save da jeg ikke fikk logget inn med profilen. Etter restart av maskinen og mye om og men fikk jeg det endelig til. Unødvendig kronglete.

Jepp, Games for Windows Live er stress på PC første gangen, men etter det fungerer det tilfredsstillende nok. Litt håpløst at lagrede spill ligger tilknyttet profilen din, og hvis det er problemer med pålogging (on- eller offline) får du ikke fortsette spillet ditt.

I gang med det jeg antar er siste kapittel nå, og jeg må gledelig innrømme at BioShock 2 på mange måter faktisk er bedre enn originalen. Mangler jo denne berømte faktoren det første spillet hadde i bøtter og spann av, men historien er god (på mange måter nesten bedre) og den er fortalt på en mye bedre måte også. Dessuten er spillbarheten på topp, og jeg storkoser meg.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

I gang med det jeg antar er siste kapittel nå, og jeg må gledelig innrømme at BioShock 2 på mange måter faktisk er bedre enn oppfølgeren.

Er bedre enn oppfølgeren? Er ikke Bioshock 2 oppfølgeren eller er det noe jeg har misforstått?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...