Gå til innhold

BioShock 2, Diskuter det kommende spillet her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thomas, er det til konsoll eller PC du skal ha det? GameStop selger PC-utgaven for 399,-.

Kjøpte selv spillet i dag, og når jeg kom til kassa fikk jeg spørsmål om jeg ville ha den vanlige versjonen, den utvidede versjonen eller den store samlerutgaven til 599,- med Little Sister-figur. Har på forhånd egentlig bestemt meg for at jeg ikke trenger hverken LP, plakater (som jeg forøvrig syns var forholdsvis kjedelige) eller bok med fortellinger om design. Men jeg har i løpet av ettermiddagen (godt hjulpet av denne videoen) byttet mening, og akter å ta turen innom butikken for å forandre kjøpet mitt. Har dessverre ingen Big Daddy-figur, så da skal jeg i hvert fall ha en Little Sister!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Gleder meg til å sette i gang, dog jeg har andre spill som står foran i køen. Har åpnet (og siklet på) spesialversjonen av spillet nå. Håndavtrykksommerfuglen på utsiden er stilig, og alt innholdet er veldig forseggjort.

Kan vel si det slik at det ga mersmak!

Lenke til kommentar

Spiller dette på ps3, kommet meg til siren alley, gjorde alt jeg overhodet kunne gjøre, samla haugevis med ting og traff på han "bossen" på slutten der...banka fyren, skulle save...og møkkaspillet klikka.

Greit nok småforbanna starta jeg på nytt (forrige autosave siden save'en ble sletta), samla masse, banka alt og alle, gjorde meg ferdig, rett før jeg skulle dra til han "bossen" så sava jeg, og samma forbanna driten, dritspillet klarer faen meg å klikke igjen.

Kjenner på meg at jeg gleder meg til å bruke timesvis nok engang på samma kjipe plassen

noen ideer til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Lenke til kommentar

Spiller dette på ps3, kommet meg til siren alley, gjorde alt jeg overhodet kunne gjøre, samla haugevis med ting og traff på han "bossen" på slutten der...banka fyren, skulle save...og møkkaspillet klikka.

Greit nok småforbanna starta jeg på nytt (forrige autosave siden save'en ble sletta), samla masse, banka alt og alle, gjorde meg ferdig, rett før jeg skulle dra til han "bossen" så sava jeg, og samma forbanna driten, dritspillet klarer faen meg å klikke igjen.

Kjenner på meg at jeg gleder meg til å bruke timesvis nok engang på samma kjipe plassen

Har ingen tips til hvordan du skal ordne opp i problemet, men vil du skal vite du ikke er den eneste som har frustrert seg over visse elementer i dette spillet.

Jeg, for min del, startet et helt nytt savegame for å ta "Research Master"-achievementet, hvor man må være flittlig med kameraet og filme fiender mens man dreper dem på kreative måter. Spilte helt til jeg nådde det siste brettet, og oppdaget til min store forferdelse at jeg faktisk manglet full research på en av de få fiendetypene som ikke dukker opp på dette brettet. Siden jeg fra begynnelsen hadde spilt uten å lagre manuelt, endte det hele opp med at jeg måtte starte helt på nytt igjen, og gjenta hele prossessen. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Jeg elsker måten de har omgjort grunnpremisset fra BioShock fra å gå fra utforskning av byen og historien bak den til en actionorientert overlevelse.

Det kler spillet utrolig godt at det er som det er nå, fordi de har gjort mye veldig riktig, tatt de riktige grepene for å distansere oppfølgeren fra det første spillet og alikevel beholde detaljene som gjorde BioShock så bra. Rett og slett en perfekt oppfølger fordi den ikke forholder seg til den samme historien, men ivaretar originalmaterialet på en god måte.

Enkelte ting er svakt utført (i BioShock blir man grundig forklart at en Big Daddy ikke kan ta av seg drakta, allikevel er det første som skjer i BioShock 2 at en Daddy tar av seg hjelmen). Man kan ikke returnere til tidligere steder, noe som legger vel mye press på hvert område og ødelegger for noe av gleden ved å gå på oppdagelsesferd. Før var det av glede, nå er det av nødvendighet - jeg kan ikke lenger gå tilbake for å se under hver eneste stol, sten og døde splicer etter lyddagbøker eller tonics, så jeg må være ekstra nøye når jeg er der jeg er - og da forsvinner noe av sjarmen.

Men én opplevelse kan ingen ta i fra meg - første gangen jeg så min egen skygge i spillet. For der så jeg skyggen av en Big Daddy, og jeg ble mest lei meg av å måtte være en slik koloss ingen liker eller vil ha i nærheten av seg foruten Little Sisters som jo er en trist skapning i seg selv.

Lenke til kommentar

Har ingen tips til hvordan du skal ordne opp i problemet, men vil du skal vite du ikke er den eneste som har frustrert seg over visse elementer i dette spillet.

Jeg, for min del, startet et helt nytt savegame for å ta "Research Master"-achievementet, hvor man må være flittlig med kameraet og filme fiender mens man dreper dem på kreative måter. Spilte helt til jeg nådde det siste brettet, og oppdaget til min store forferdelse at jeg faktisk manglet full research på en av de få fiendetypene som ikke dukker opp på dette brettet. Siden jeg fra begynnelsen hadde spilt uten å lagre manuelt, endte det hele opp med at jeg måtte starte helt på nytt igjen, og gjenta hele prossessen. :rolleyes:

Thuggish splicers? Har ikke sett noen av de siden første bane eller noe slikt :/ Eneste det går i nå er Brute splicers, spider splicers(hat! hadde mareritt om de i natt) og ledhead splicers. Så den achievementen går sikkert jeg og glipp av.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd både PS3 versjonen og Xbox 360 versjonen?

Ser det på enkelte forum er noen som påstår at det er gedigen forskjell på grafikken når det kommer til vann og teksturer, hvor Xbox 360 skal være best. Men har selv mest lyst på PS3 utgaven :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...