Gå til innhold

Vil kjøpe DS - DS Lite vs. DSi

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Fant ut at jeg måtte registrere meg på gamer.no etter at forumet har blitt flytta - så får de ha det så fint på tek sidene!

Anyway - jeg har funnet ut at jeg har lyst å skaffe meg en Nintendo DS. Spillbiblioteket er veldig, veldig bra, og har stor tro på at en DS kan bli brukt mer enn min PSP som for øyeblikket samler støv i hylla. Jeg orker bare ikke mer triksing med PSPen for å få til emulatorer som til syvende og sist ikke virker helt som de skal - jeg vil bare ha en håndholdt konsoll med gode spill, som fungerer uten noe pes.

Jeg har alltid vært en sucker for rollespill, og spill som Pokemon, Chrono Trigger og div Final Fantasy spill frister. Det er også svært mange bra GBA RPG titler, og jeg sliter derfor med valget mellom DS Lite og DSi.

DSi har ingen GBA slot, så jeg sliter med dette valget. Det er veldig flotte ports av FFIV, V og VI til GBA pluss mange andre GBA spill jeg kunne tenkt meg å spille.

Hva synes dere jeg bør gjøre? Jeg har ikke lyst å sitte med en DS Lite som det plutselig ikke produseres nye spill til, da det gjerne blir mange DSi eksklusive spill framover?

Jeg er ganske ny til DS, DS Lite og DSi, så jeg hadde satt pris på litt veiledning av dere opplyste gamere, hehe!

Ha en fin dag videre!

Tusen takk for svar!

Vh

Zorlee...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men antar at du etterhvert vil kunne laste ned mange gbaspill via dsiware. Samtidig, så har du kanskje ikke behov for større skjerm og kamera? På den andre siden, så kommer det kanskje endel dsiekslusive spill.

En ting er sikkert, at dersom du vil spille guitar hero, bør du kjøpe ds.hehe

Endret av niggle
Lenke til kommentar

Har selv DS Lite, og vil du spille GBA-spill, burde du gaa for den. Den er ogsaa billigere enn DSi, og hvem trenger vel kamera paa DS? "alle" har vel det paa mobilen uansett :p

DSi er litt mindre, men det er akuratt samme konsoll, og hva gjor da 1cm i forskjell? Som sagt, vil du spille GBA, gaa for DS Lite.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg kjøpte meg dsi det eneste jeg kan klage på er at batteriet varer litt kortere en på ds-lite ellers så er dsi kult...

fant denne på et annet forum det står hvor lenge batteriet varer på de forskelige lys instillingene.

ds lite har 4 innstillinger mens dsi har 5 forskelige.

DSi:

5) 3-4 hours

4) 4-6 hours

3) 6-9 hours

2) 8-12 hours

1) 9-14 hours

DS Lite:

4) 5-8 hours

3) 7-11 hours

2) 10-15 hours

1) 15-19 hours

håper DSIware kommer med noe kult ettervert det er et DSIprogram til og lage tegnefilmer som er gitt ut i japan det ser gøyt ut.

jeg ville ha kjøpt dsi selvom det er litt dårligere batteritid.

Endret av kaze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...