ShampooMacTavish Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Enig, elsker Drømmefall, men gåtene er altfor enkle. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Det har vært en periode nå hvor utviklerne har spyttet ut action spill i hytt å gevær, jeg tror det vil fortsette slik en stund før vi forhåpentligvis får tilbake litt mer adventure retta spill. En kan jo håpe at Heavy Rain er et av mange spill i denne sjangeren som kommer til å få utviklerne til å se og skjønne at markedet for slike spill er fortsatt ettertraktet. Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Ja, det er et supert spill! og håper Funcom fortsetter på planene om å lage episoder eller en treer av serien. Men ja, gåtene var alt for lette. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Det virker litt som at utviklere tror at spilla deres blir en større suksess hvis de gjør slike gåter ordentlig lette. Det var vel det (og vanskelighets i combat) utviklerne påstod skulle gjøre beyond good and evil 2 til en større suksess (selv om det første ikke akkurat var vanskelig). De vil vel også at folk faktisk skal gidde å spille gjennom spilla deres siden folk har blitt mer bortskjemt og gir opp litt raskere. Men faktum er at folk uanset har gamefaqs til å hjelpe seg. Drømmefall var et godt eksempel. Men det er ikke alle spill som følger denne normen da. Skal ikke se bort ifra at heavy rain ikke blir et særlig tenkekrevende spill da. Endret 9. mars 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Altså før var det jo faktisk nesten en ære å fullføre et spill, nå er det liksom bare en stor grind gjennom de forskjellige spillene som kommer ut. Jeg kunne tenkt meg en fin mellomting mellom dette. Ikke for lett, ikke for vanskelig. Og spill begynner å bli mer og mer lik filmbransjen med "hollywood" og "indie" produksjoner, og vi ser en trend jeg ikke liker i de hele tatt - at mainstreamspillene blir bare kortere og kortere. Altså, 5-6 timer på å fullføre et spill er absolutt ikke verdt 400kr+ Endret 9. mars 2009 av MathiasFG Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Kommer an på. Portal er verdt det. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg har funnet ut at i dag er jeg veldig utolmodig på spill, og blir veldig fort pissed hvis det ikke går unna på få forsøk. Så spill litt med litt vanskligere gåter enn andre blir rett og slett lagt på hylla fortere hvis jeg ikke klarer å komme videre innen "rimlighetes tid". Dette har vell skjedd med en god del spill i de siste årene.. Er ikke lenger som i gamledager da man f.eks kun hadde Mario 64 og Goldeneye, da var det bare å sette seg ned å greie det, men hadde jo ikke noe annet å gjøre eller noen særlig andre bra spill å spille heller! Men i dag er det alt for mange andre spill til at man gidder å bruke for mye på et hvis det blir for vansklig, det gjelder ihvertfall meg da .. Endret 9. mars 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 Kommer an på. Portal er verdt det. Portal har aldri kostet 400+ da:P Men absolutt et supert spill, selv om det var veldig kort. Lenke til kommentar
Blackops_InnleggNO Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) A Vampyre Story har denne gamle typen puzzles (kom ut for noken måneder sida). Er litt som de gamle lucasarts spillene. Ellers anbefales Grim Fandango for endel interessante puzzles, men dette er da gammelt nok til å være i gruppen " de gode gamle spillene" Endret 10. mars 2009 av Blackops Lenke til kommentar
rodrigues_ Skrevet 9. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2009 A Vampyre Story har denne gamle typen puzzles (kom ut for noken måneder sida). Er litt som de gamle lucasarts spillene. Ellers anbefales Grim Fandango for endel interessante puzzles, men dette er da gammelt nok til å være i gruppen " de gode gamel spillene" Jeg kan gå god for Grim Fandango! Det spillet er bare helt fantastisk kult. Thumbs up! Lenke til kommentar
TOMF_InnleggNO Skrevet 10. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2009 Hard is the new medium. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 De spillene lages fortsatt, men de blir sjeldnere og sjeldnere.I want. Noen eksempler som er til Xbox 360? Lost Odyssey. Det har fremdeles en hel god steder i spillet med rimelig vanskelige puzzles og bosses. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Bosser i JRPG's teller nesten ikke. Sliter faktisk sinnssykt med disse noen ganger, virker som om utviklerne har pøst på med tidobbel helse bare for å få seg en god latter i etterkant. Lenke til kommentar
Meggern Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Tror jeg konkluderer så enkelt med å svare på forfatterens spørsmål at det er flere faktorer som spiller inn når det kommer til om et spill er lett eller ikke. Om spillet er enkelt blir en vurderingssak fra spilleren. Spillet kan være enkelt for en spiller og avansert for en annen spiller. Noen bruker mye tid på å sette seg inn i spillet, kontrollene, tastene osv mens andre kanskje høvler gjennom. Det er ikke uvanlig om et spill er lett i begynnelsen for så å blir gradvis mer avansert etter hvert. Noen spill føles kanskje lette tvert gjennom mens andre føles kanskje vanskelig allerede fra begynnelsen. Finner man ikke ut hva man eventuelt gjør feil så står man kanskje bom fast for alltid (og hvor kjipt er ikke det?) Spill har jo også grader av vanskelighet eks. Easy, Normal, Advanced, Expert. Hvis man virkelig fant de andre nivåene som lett ja så hvorfor ikke da spille det som regnes som avansert og ekspert? Da finner man nok fort ut om spillet virkelig er så lett som man vil ha det til eller at det faktisk også føles som et avansert og vanskelig spill. Helt til slutt så blir dette en smakssak fra spilleren sin side Lenke til kommentar
Tomne Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 En ting til jeg tror har litt med saken å gjøre er at de fleste gåtene i spill er lagt opp på samme måte, slik at jo flere spill du har spilt, jo mer logisk blir gåtene for deg... men de har nok definitivt blitt litt lettere enn de var ja. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Dagens spill er for lette uten tvil. Husker før i tida så kunne jeg sitter i timesvis på å komme videre fra et bestemt punkt og gleden da jeg endelig klarte det. Men er også litt glad for at spillene idag er lettere. Jeg har iallefall ikke tid til å brukes timesvis på en enkel gåte som før i tida. Da hadde nok spillet havnet på hylla, og jeg hadde nok heller tatt frem et annet spill. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) En av grunnene til at spill er "lettere" idag er pga mye yngre gjennomsnitts alder på brukerne... Endret 13. mars 2009 av Masterfifty Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Vil kanskje ikke si at problemet med en del spill for tiden er at de er for lette, men derimot fordi de fokuserer for mye på grafikk istedenfor gameplay. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Det tror jeg igjen blir ganske feil. Man ser jo at det er en hel haug av spill med dårlig grafikk som er like dårlig/lett ogåså. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 13. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2009 Vet ikke om dere har prøvd "Black Plague" eller hva det heter, husker ikke resten av navnet... Det skulle visst være skummelt og man måtte løse gåter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå