Gå til innhold

Mediehuset Digital overtar driften av Gamer.no


Anbefalte innlegg

Spennende, men var det ikke Tor Steinars motvilje mot å selge seg ut av gamer.no som ledet til bruddet med Edda Media? Og så kommer Mediehuset Digital A/S og sier at målet er et oppkjøp?

For å oppklare litt: Jeg har aldri uttrykt motvilje til å selge Gamer.no til Edda Media. Det er imidlertid ikke det samme som å godta et hvert tilbud som kommer på bordet.

 

Vi var uenige om betingelsene for videre drift av Gamer.no, og avsluttet derfor samarbeidet. Siden har jeg vært i kontakt med Mediehuset Digital, som nå ønsker å bringe Gamer.no videre på våre premisser, til det beste for nettsiden, de ansatte og leserne.

 

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden har jeg vært i kontakt med Mediehuset Digital, som nå ønsker å bringe Gamer.no videre på våre premisser, til det beste for nettsiden, de ansatte og leserne.

Så om jeg forstår det rett og alt går som det skal under snakkingen mellom deg/dere og "dem" så vil de bli eiere av Gamer, men dere vil fremdeles ha ansvar for innhold, utvikling og utforming? Om det er så det er så er jo dette bare strålende, da dere får det som dere vil, Mediehuset Digital får det som de vil, og vi lesere får det vi vil.

 

Det kan imidlertid hende Teknofil.no, Mobilen.no osv. går over til å bruke vår forumdatabase, med våre retningslinjer, og at vi i den forbindelse utvider med hovedkategorier for "Data", "Mobiltelefon" osv. Vi fortsetter å bruke http://forum.gamer.no som adresse, og spillkategoriene blir selvsagt vist som som standard for de som besøker forumet gjennom Gamer.no, men man kan besøke de andre kategoriene ved behov.

Og dette betyr at det er muligheter for å starte ett "nytt" Diskusjon-nettverk med utgangspunkt i dette forumet om jeg forstår deg rett? Igjen så er jo dette bare strålende om det kan bringes i havn, men som TSP sa en side tilbake så må det jo da bli at disse sidene migrerer forumet sitt over til "vårt", da det er såpass mye større allerede. En migrering andre veien kan bli ganske tungt for et allerede ungt forum. Det er vel noe av det som du allerede har sagt i quoten min over, men å spise med teskje er alltid det beste.

Lenke til kommentar
Så om jeg forstår det rett og alt går som det skal under snakkingen mellom deg/dere og "dem" så vil de bli eiere av Gamer, men dere vil fremdeles ha ansvar for innhold, utvikling og utforming?

Dagens redaksjon har ansvaret for innholdet, men redaksjonen og Mediehuset Digital vil sammen videreutvikle nettstedet videre.

 

Og dette betyr at det er muligheter for å starte ett "nytt" Diskusjon-nettverk med utgangspunkt i dette forumet om jeg forstår deg rett?

Det er ikke utenkelig. Mediehuset Digital eier Innlegg.no, og har noen ideer om hva man kan gjøre med det :-)

 

(...) men som TSP sa en side tilbake så må det jo da bli at disse sidene migrerer forumet sitt over til "vårt", da det er såpass mye større allerede.

Selvsagt. Og dette har jeg allerede forklart i sitatet du trekker frem :-)

Lenke til kommentar

Ja, helt enig. Det er en av grunnene til at tek-nettverket har så mange medlemmer og forumbrukere. Det er smart å slå flere sammen, helt klart.

 

Men det var også en sak på ITavisen om hvem som egentlig eier gamer.no-navnet? Det kan jo virke som om de ikke er helt fornøyd med "spillverket.no" likevel! :) Bedritent navn som ikke slår catchye gamer.no! :) Har også litt med at "gamer" er mye enklere og effektivt å skrive enn "spillverket". Går mye lettere over tastaturet.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...