Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil 5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt de 2 første kapitelene i coop med madammen i går! og unnskyld caps og alt på forhånd. FYFLATEPANNEKAKE SÅ EVIG EVIG FETT DET ER!

men den mongo splitscreenen som bruker 2/3ish av skjermen plager meg. må ordne 2 spill og system link! lett!

MEN! feite bosser! selvom måten man skulle ta en av de var klippet ut av deadspace:p

SINNSYK grafix, dama ble smått sinna siden jeg ikke slo av henne "zombies" fordi jeg drev å kikka på omgivelsene.

Og styringa plager meg ikke i det hele tatt nå som jeg er vandt med den. Synes jo fortsatt at det er litt svakt at man bare kan covere på enkelte vegger og at det ikke er noe strafe. men det funker og det funker veldig bra!

Endret av zell
Lenke til kommentar

Har alltid vært resident evil fan og syns 4'ern var skikkelig bra. Det jeg har spilt igjennom på 5'ern til nå har også vært bra, men jeg forventet liksom litt mer. Story, grafikk og lyd er strålende, men disse mye omtalte spillkontrollene ødelegger rett og slett. På nr 4 klagde jeg ikke på kontrollene, men som så mange andre her på forumet er jeg enig i at i 2009 er det rimelig å forvente bedre spillmekanikk enn hva man får i resident evil 5. Legger man dette sammen med en plagsom (tidvis meget plagsom og dum) datastyrt medspiller blir det hele ganske stusselig. Jeg har ikke hatt mulighet til å spille dette med noen andre enda, men jeg kan tenke meg at opplevelsen da blir en hel del bedre. Jeg skulle bare ønske at dette ikke var helt nødvendig for en god spillopplevelse, noe det er nå. Et godt eksempel er en bossfight jeg har slitt meg gjennom nå der man måtte flanke motstanderen. Dette går særdeles dårlig når din virtuelle partner insisterer på å følge etter deg.

Når dette er sagt kommer jeg til å spille ferdig dette spillet og forhåpentligvis kose meg gjennom mestparten, men det kunne vært så mye, mye bedre.

Lenke til kommentar

Fy og faen for et møkkaspill!!! det er kunn 1 ting som er bra ved det og det er grafikken..... kontrollerne er jo helt på trynet, zombiene du kverker er jo så forbanna kjedlige der de går i sneglefart med øksa i hånda. Og bossene, herregud så teit. Terningkast 1, bare pga grafikken. virker som om det er det eneste som de har tenkt på når de laga spillet. Spill heller left 4 dead hvis man vil kverke zombier det er jo 1000 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Fy og faen for et møkkaspill!!! det er kunn 1 ting som er bra ved det og det er grafikken..... kontrollerne er jo helt på trynet, zombiene du kverker er jo så forbanna kjedlige der de går i sneglefart med øksa i hånda. Og bossene, herregud så teit. Terningkast 1, bare pga grafikken. virker som om det er det eneste som de har tenkt på når de laga spillet. Spill heller left 4 dead hvis man vil kverke zombier det er jo 1000 ganger bedre.

Det her er den dummeste posten jeg har lest noensinne, på hvilket som helst forum.

Lenke til kommentar
RE5 er et møkkaspill, uansett hvor dum du synes posten min var. Folk må da få lov til og uttryke seg på sin måte uten at idioter som deg skal gjøre en big deal utav d. f off

ser ut som jeg traff "The ready to explode button":)

Joa, du kan få lov til å hate på spillet så mye du vil, men går ann å være litt konstruktiv også og se noe av det positive i et spill, er mer enn grafikken som drar spillet opp for å putte det slik. om ikke du kan finne det og syns det selv, er det dumt :)

Lenke til kommentar

No problem, var litt krass i den posten å så skjønner egentlig at du synes det var en lame post :p Jepp, smaken er som baken desverre :/ og alle spill er jo dobbelt så morro i co-op :) imo. får vel kanskje bytta det til noe fint på gamestop, ellers så er det bare og si fra hvis noen vil ha kjøpe RE5 til en ok pris eller har et kult spill og bytte i ^^

Endret av epicweed
Lenke til kommentar
mennesker som er infisert av et virus? kaller de bare zombier jeg :) de oppfører seg veldig likt, går tregt lager rare lyder og ser forferdelig ut :p

Det er ikke et virus som har gjort de om heller, det er en parasitt. Samme som i RE4.

Ehh, Zombier har sin oprinnelse i voodoo og her har det ingenting å gjøre med hverken virus eller parasitter. Zombier er blitt nå en samlebetegnelse for "døde" vesener som har mistet fri vilje og angriper mennesker. Hva som foråsaker det er ikke så viktig når man skal klassifisere hva som er zombier og ikke. Men menes det at det ikke er Zombier i RE 4 og 5 fordi det er en parasitt som er årsaken, eller er det noe jeg har gått glipp av?

Wikipedia: Zombie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...