Gå til innhold

Anmeldelse: Resident Evil 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja dette spillet her er et must buy for meg. Så fett som RE4 var så må jo dette bli bra! Jeg liker veldig godt det at man ikke kan gå mens man skyter for det gjør det mer spennende og litt skremmende faktisk. Ikke for å virke som en "know it all" :p men i anmeldelsen så ble det skrevet at det var et land som ikke var navngitt, men de har allerede sagt at de er i et land som heter kijuju (det er såklart ikke et ekte land men det er fortsatt navngitt :p). Just saying.

Lenke til kommentar

hmm litt usikker på om jeg skal ha dette spillet.

hadde planer om og kjøpe en ps3 eller en x-boks 360 pga dette spillet.

tror jeg må se litt mer gameplay får jeg bestemmer meg.

eller så kan jeg vente på en jævla dårlig port av spillet når det kommer til pc.

akkurat som når resident evil 4 kom til pc.

faen og forbanna jeg var da jeg skulle til og spille det. :angry:

Endret av rbr
Lenke til kommentar
Jeg er sikkert den eneste som foretrekker gode gamle RE med statiske kameraer, lite ammunisjon og masse gåter.

Heldigvis har jeg fortsatt RE 0 som virkelig er et bra spill, får vel dra frem det.

Det finnes flere av oss :)

 

Orker ihvertfall ikkje så stresse med å skaffe meg dette spillet her når økonomien tillater det.

Lenke til kommentar

For dem som har spilt RE2 og 3 så vet dere sikkert hva man mener med å bli skremt. Spesielt når man går rundt i ett område og plutselig dukker mannen i den grønne frakken opp eller Nemesis. De kan komme brasende gjennon en vegg eller ett vindu og det er en sånn opplevelse som fikk meg til å elske 2ern og 3ern.

 

Jeg prøvde demoen av RE5 og vil vente litt før jeg kjøper det. Hadde håpet at Capcom kunne relansert de gamle spillene til PS3, var mye gøyere i Racoon City

Lenke til kommentar
Hvis du tenker på Silent Hill, så tror jeg Øystein trakk såpass ned fordi det var et spill man skulle bli skremt av, ordentlig redd, men det ble han ikke. Så det var noen ting de ikke hadde klart å gjenskape fra de gamle spillene. Resident Evil skal ikke være skummelt på samme måten.

Var Killzone 2 jeg mente, som noen andre påpekte ;) Virker latterlig at 2 spill blir trukket for akkurat det samme, men det ene får 2 karakterer lavere enn det andre. Jeg bare prøvd demoen på RE, så tar et lite forbehold, men kan si jeg likte KZ fantastisk mye mer.

Lenke til kommentar

Blir lett et kjøp frå meg. RE4 er og blir fantastisk så reknar ikkje med eg blir skuffa denne gongen heller. Får vel akkurat det eg ber om, nemleg meir av det gamle.

 

Gje meg gjerne eit nytt Resident Evil som faktisk gjere noko nytt, men det blir nok mange gode timar underholdning med dette spelet også.

 

Kom over dette på VG forresten:

 

"«Resident Evil 5» er praktisk talt garantert å bli det siste i sitt slag, skriver 1UP, som siterer Takeuchi på at en frisk start - en såkalt «reboot» - er helt nødvendig i et «Resident Evil 6»."
Endret av LMH
Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat skal dra online coop kommende helg, han tar med tv til meg.

blir helt vilt, pizza,øl og Re5 på Ps3.

 

Syns også demoen var fun egentlig, skjønner jo noe av frustrasjonen der ute, det er ikke som den gangen jeg var 11 år og fyrte opp Re1 og ikke fikk sove på 2 uker. Men er fortsatt decent å skal bli morsomt alt i alt :)

Lenke til kommentar

Kommet meg litt over halvveis nå og må si at jeg storkoser meg (har den japanske 360 versjonen hvis noen skulle lure :p ) Var veldig skeptisk til hele spillet etter å ha prøvd demoen, men synes av en eller annen grunn det hele funka mye bedre i det fulle spillet. Det er dog veldig lite av de virkelig skremmende momentene, og jeg skulle nok ønsket at det var litt mer skremmende. Også verdt og nevne, kanskje, at jeg ikke var noen stor fan av RE 4... men hvorfor jeg liker dette så mye bedre aner jeg ikke lol

Vil dog si at AIen til Sheva er så dum at det er på grensen til det latterlige noen ganger, så vil anbefale å spille gjennom i co-op.

Lenke til kommentar

Synes det er helt latterlig att Capcom hørte på vanlige gamere "gi oss coop", " få coop for H".. Så ødelegger dem spillet pga det skal høre på brukerene for dem har alltid rett, nei faktisk ikke.... Synd dem tok coop i RE5. Brukere har en tendens til å påvirke spillutviklerere med å gi ideer. Sikkert RE communityet som er mye av skylden at RE5 fikk coop..

 

Resident Evil 4 er det beste grøsserspillet jeg har spilt, og blant det beste jeg har spilt etter 16 år som gamer, det slår HL2, Crysis, Halo 3, Gears Of War 1/2, Bioshock og mangen fler når det gjelder totalopplevelsen!!!

 

Så jeg skal ha spillet, men tviler det når opp til RE4 til GameCube som er en slager av ett spill...

Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat skal dra online coop kommende helg, han tar med tv til meg.

blir helt vilt, pizza,øl og Re5 på Ps3.

 

Syns også demoen var fun egentlig, skjønner jo noe av frustrasjonen der ute, det er ikke som den gangen jeg var 11 år og fyrte opp Re1 og ikke fikk sove på 2 uker. Men er fortsatt decent å skal bli morsomt alt i alt :)

 

Hehe, høres fett ut.

Ja enig, har spillt RE siden det først kom ut i 96. Glemmer ikke da jeg og en kamerat satt livredd på gutterommet å spillte RE1. ;)

 

Men følger fortsatt med serien. Har alle spillene i "hovedserien" til nå. Har forhåndsbestillt fra gamezone, så får bare vente å se hvordan det blir rett å slett. Har ingen forventninger egentlig, utenom at det vil bli noe ala RE4 med tanke på gameplay. Satser på og bli positivt overrasket, virker fett ut da, gidder ikke å sammenligne for mye med old school RE, det er på en måte to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Hva er galt med coop?

Tror det kan være litt lurt ettersom Sheva(Hun dama du spiller med) er dum som et brød og kan være SKIKKELIG irriterende.

 

Jeg synes heller ikke det er noe galt med coop i utgangspunktet. Men når coop muligheten gjør at du må dra rundt på en hjernedød sheva i enspiller så ville jeg lett valgt bort coop (og dermed sheeva) for å få en bedre SP opplevelse.

 

Tror ikke det ville fungert å ha muligheten til å velge bort sheva i enspiller delen for å ta henne med i coop. Da ville vel historien(e) utspilt seg så annerledes at det nesten ville blitt som to forskjellige spill?

 

Nå har ikke jeg spilt det nok til å uttale meg egentlig, så er mulig mitt synspunkt endres helt når jeg får prøvd fullversjonen :unsure:

 

Edit: skriveleif

Endret av Tomner
Lenke til kommentar

Noe de kunne ha gjort, er å gjøre det som i de første Halo spillene, til en viss grad. Der er det èn når man spiller alene og to når man er.. to. Men, da kunne de også ha endret litt på banene slik at coop-bevegelsene som er der nå hadde bestått når man spilte som to personer. Spiller man alene burde man kunne være nettopp det. Alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...