Toroto92 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Heisann. Jeg lurte på om dere kunne gi meg noen anbefalinger på rollespill til playstation. Har selv rundet Final Fantasy VII-IX, Chrono Cross og The Legend Of Dragoon. Er det noen som vet om noen andre spill med samme gameplay som f.eks Final Fantasy? ^_^ Lenke til kommentar
kiwikiwi Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Xenogears!!! =) Squaresoft som har laget det også, men ble aldri gitt ut i Europa. Du trenger derfor en amerikansk/chippa PSX, men det så definitivt verdt det - det er vel et av de aller beste spillene jeg har spilt, om ikke det beste! Ellers ville jeg sjekket ut porten av FFVI til PSX! Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Heisann. Jeg lurte på om dere kunne gi meg noen anbefalinger på rollespill til playstation. Har selv rundet Final Fantasy VII-IX, Chrono Cross og The Legend Of Dragoon. Er det noen som vet om noen andre spill med samme gameplay som f.eks Final Fantasy? ^_^ Å det finnes så utrolig mye fett på PSX av rollespill! Jeg nevner noen av mine favoritter: - Final Fantasy Tactics - Lunar 1 og 2 - Parasite Eve 1 og 2 - Star Ocean The Second Saga - Suikoden 1 og 2 - Tales of Destiny 1 og 2 - Thousand Arms - Vagrant Story - Wild Arms 1 og 2 Dette er bare overflaten, utvalget er enormt og kvalitet veldig høy på mange av disse. Brukt mer penger på PSX rollespill enn jeg tør å tenke på Lenke til kommentar
Kyrremann Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Vet ikke om du vil regne det som rollespill, men vil anbefale Little Big Adventure 1&2! Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Breath of Fire III er et av de mest fengende rollespillene jeg har spilt. Det er langt, gir deg mye frihet, og kan fint spilles uten at du har erfaring med forgjengerne. Ellers er Tales-spillene (som allerede er nevnt her i tråden) nevneverdige klassikere. Finnes utrolig mange gode PSX-spill i denne sjangeren Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Er en port av Chrono Trigger (forgjengeren til Chrono Cross) til PSX, som er et helt fantastisk spill. Jeg har selv bare spilt det på SNES, men har hørt at det er helt likt, bortsett fra noen animerte filmsekvenser som har blitt lagt til på PSX versjonen. Jeg burde også legge til at jeg har sett en del som har advart mot PSX versjonen pga lang (lang til og med for playstation) lastetid. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Anbefalinger i alfabetisk orden (for letthetens skyld): Alundra Arc the Lad Collection Blood Omen - Legacy of Kain Brave Fencer Musashi (også kjent som Brave Fencer Musashinden) Breath of Fire 3 Breath of Fire 4 Castlevania - SOTN Chocobo Dungeons 2 Chrono Cross DarkStone Diablo Dragon Warrior 7 Ehrgeiz Final Fantasy Anthology Final Fantasy Chronicles Final Fantasy Origins Final Fantasy Tactics Grandia The Grandstream Saga Guardian's Crusade Harvest Moon- BTN Jade Cocoon King's Field King's Field II Legend of Dragoon Legend of Legaia Legend of Mana Lunar - SSS Lunar 2 - Eternal Blue Ogre Battle Parasite Eve Parasite Eve II Persona Persona 2 RPG Maker SaGa Frontier SaGa Frontier 2 Shadow Madness Shadow Tower StarOcean Suikoden Suikoden II Tales of Destiny Tales of Destiny 2 Vagrant Story Valkyrie Profile Vandal Hearts Vandal Hearts II Wild Arms Wild Arms 2 Xenogears? Spill med uthevet skrift er dem jeg anbefaler på det sterkeste. Endret 28. oktober 2009 av StigW Lenke til kommentar
CFS1987 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 StarOcean Suikoden Suikoden II Tales of Destiny Tales of Destiny 2 Hadde helt glemt de spillene. Knall spill de der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå