Vaine Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Bra spill hittil. Et av de beste faktisk Mange som sutret over at det ville bli så altfor enkelt og tilpasset nybegynnere på xbox osv. Men det virker ikke spesielt enkelt ut, ihvertfall ikke når man har kommet til kapittel 11. Syke satan så vanskelig det er! Oppgraderingssystemet er også helt sprengt rart og veldig ulikt de forrige spillene i serien. Er lissom ikke noe ultimate weapon på samme måte som før. Btw, hva er den beste måten å farme penger og CP? Etter at man har kommet til kapittel 11 jeg tenker. Ta deg en titt i Final Fantasy Religionens tråd. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Ok i begynnelsen (les: de 2 første timene) var jeg veldig skuffet. Veldig lineært og lite customizable characters osv.. Nå har jeg fått spilt noen timer og begynner å like det mer og mer. Synes fortsatt ikke det er blant de beste i FF-serien, men det kommer seg litt etter litt. Tok nettopp Shiva med Snow og det var en enkel "fight". Har også begynt å unlocke flere roles osv. så det begynner å bli mer gøy, men jeg skulle ønske de hadde beholdt de gamle class navnene (white mage, black mage osv.) og ikke commando/ravager osv.. Men det er vel en tilvenningssak. FFXI: Online og FFXII er fortsatt de to aller, aller beste spillene i FF-serien, men FFXIII jager innpå. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 (endret) Jeg har prøvd å bruke så mye tid som mulig til å farme meg til maks på alle crystariums på alle characters, har 60 timer played nå og fortsatt ikke 'runna det'. Costumize characters, mener du utseende og klær og greier, eller det viktige, accessories og den slags? Ikke at det er en huge spoiler, alle som har spilt FF tidligere vet at man kommer til å få bra med slots til gear, man lærer det på veien videre. Endret 20. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Ok i begynnelsen (les: de 2 første timene) var jeg veldig skuffet. Veldig lineært og lite customizable characters osv.. Nå har jeg fått spilt noen timer og begynner å like det mer og mer. Synes fortsatt ikke det er blant de beste i FF-serien, men det kommer seg litt etter litt. Selv det dårligste FF vil rage over de fleste andre spill. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Føler ikke FF13 begynte bra. Det er så mye info om ting og tang man ikke får vite og ender opp med å ikke skjønne en ting av handlingen. så fant jeg ut at jeg kunne lese om det i Dataloggen eller noe sånn... noe jeg ikke stiller posetivt til xD Begynn simpelt... ikke med masse sånn som i FF13 mener jeg. Merker nå at jeg bare savner FF7 mer og mer x) men ser frem til Versus 13. Har ikke spilt ferdig FF13 enda så blir nok bra etterhvert, men føler det blir litt dårlig når de fleste annmeldelser sier at alt det andre i spillet er bedre enn story'en =/ Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 "Begynn simpelt... ikke med masse sånn som i FF13 mener jeg. " Du mener Materia fra FF VII var simpelt?! Leveling-systemet i XII er ørtenhundreognittiatten ganger bedre, jeg frykter fortsatt dager med materia-set-ups i timesvis for å optimalisere characters 100% før en boss eller noe farlig. "så fant jeg ut at jeg kunne lese om det i Dataloggen eller noe sånn... noe jeg ikke stiller posetivt til xD" Du er redd for nye ting, mener du? Dataloggen er genial, beste 'nye' ting siden de fjerna Junction-systemet. Jeg er en inbitt FF fan selv jeg, og spilt de fleste, men å si "begynn simpelt", det vil si at du garantert ikke har spilt 4-5-6-8, de begynte IKKE simpelt skal jeg love deg! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Det er ikke nødvendigvis positivt at character custimization er forenklet. Personlig liker jeg å bruke timesvis på sånt. Forenklingen er for å gjøre en større gruppe gamere til lags, så det er indirekte en fornærmelse mot vår intelligens. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Forenklingen er for å gjøre så nye spillere ikke skal måtte sitte i 2-10 timer for å skjønne hvordan man levler, som mange gjorde med materia. Inkludert meg. Vent vent, character costumization igjen? med Costumization, mener du utstyr og greier, eller sånn juggel som klær og crap? Det ordet der gir meg krampe i høyre hjerne-halvdel, bare pga jeg HATER costumization i spill, feks tekken og crap. *bytter du til denne buksa så slår du hardere*, dø. Endret 22. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Hvis man hater character customization må rollespill være den verste sjangeren man kan spille. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Neida, ikke om du mener costumization som i Tekken, hvor man kan flekke på sine egne farger på buksene, farge håret, fjerne og legge til ting som har ingen mening. Derfor jeg spurte om du mener denne typen costumization, eller feks accessories og gear. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg er en inbitt FF fan selv jeg, og spilt de fleste, men å si "begynn simpelt", det vil si at du garantert ikke har spilt 4-5-6-8, de begynte IKKE simpelt skal jeg love deg! Nei jeg har ikke spilt 5 og 6, nr 4 prøvde jeg litt på DS tror jeg. Men FF8 har jeg spilt en del, men første gang jeg spilte det skjønnte jeg ikke engelsk, men forstod mere senere når jeg ble litt eldre x) Det med FF7 er jo ikke såååå komplisert da =/ og det med "Begynn simpelt" var mere ment mot det at jeg ikke forstod noe av "storyen" liksom... jeg vet fortsat ikke hva "Pulse" er eller hva "the purge" er osv.. fant jo ut at jeg ble en fal'Cie eller... nei vent... var det L'Cie? noe sånn x) Mens i FF7 har jeg forstått ting veldig greit slik jeg husker det. Btw, førrste gang jeg prøvde FF8 skjønte jeg jo ikke engelsk og endte opp med å bare bruke Attack og special attack siden jeg ikke fikk med meg det med å sette inn nye ting i command baren xD og jeg skjønner fortsatt ikke i dag hvordan jeg kom meg forbi cd 2 slik :S Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Haha, jeg kom til Disk 3 på FF8 uten å forstå at man kunne Draw GFer. Hadde funnet ut at man kan putte på magi som commands da. Og GF. Men gikk helt til Disk 3 med bare Shiva og Ifrit. Storyen på FF13 er egentlig veldig enkel i grunn. Det er bare å lese i loggen det så fatter du det ganske kjapt. Storyen på FF7 er jo en milliard ganger verre! De fleste går jo faktisk rundt og TROR at de fatter storyen, men de færreste gjør det egentlig. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Haha, jeg kom til Disk 3 på FF8 uten å forstå at man kunne Draw GFer. Hadde funnet ut at man kan putte på magi som commands da. Og GF. Men gikk helt til Disk 3 med bare Shiva og Ifrit. Det gjorde jeg og andre gangen jeg spilte det x) Men tror jeg klarte å få flere uten at jeg viste hvordan :S Storyen på FF13 er egentlig veldig enkel i grunn. Det er bare å lese i loggen det så fatter du det ganske kjapt. Storyen på FF7 er jo en milliard ganger verre! De fleste går jo faktisk rundt og TROR at de fatter storyen, men de færreste gjør det egentlig. Liker ikke det at man må lese det utenom, liker bedre det at Characters forteller om det med sitt synspunkt osv. og det med at FF7 storyen er værre å få med seg er mere senere i spillet. måten FF7 storyen utvikler seg syns jeg bare er fantastisk bra! sykt spennende når man skal sette minnene på plass. Men skal ikke si for mye om FF13 enda siden jeg ikke har kommet så langt enda Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Haha, jeg kom til Disk 3 på FF8 uten å forstå at man kunne Draw GFer. Hadde funnet ut at man kan putte på magi som commands da. Og GF. Men gikk helt til Disk 3 med bare Shiva og Ifrit. Det gjorde jeg og andre gangen jeg spilte det x) Men tror jeg klarte å få flere uten at jeg viste hvordan :S Storyen på FF13 er egentlig veldig enkel i grunn. Det er bare å lese i loggen det så fatter du det ganske kjapt. Storyen på FF7 er jo en milliard ganger verre! De fleste går jo faktisk rundt og TROR at de fatter storyen, men de færreste gjør det egentlig. Liker ikke det at man må lese det utenom, liker bedre det at Characters forteller om det med sitt synspunkt osv. og det med at FF7 storyen er værre å få med seg er mere senere i spillet. måten FF7 storyen utvikler seg syns jeg bare er fantastisk bra! sykt spennende når man skal sette minnene på plass. Men skal ikke si for mye om FF13 enda siden jeg ikke har kommet så langt enda FF13 er ikke som FF7, bare for å ha det sagt med en gang. =) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Storyen på FF13 er egentlig veldig enkel i grunn. Det er bare å lese i loggen det så fatter du det ganske kjapt. Storyen på FF7 er jo en milliard ganger verre! De fleste går jo faktisk rundt og TROR at de fatter storyen, men de færreste gjør det egentlig. Settingen kan ta litt tid å forstå, f.eks. forskjellen på Cocoon, Pulse, Fal'cie, forskjellige typer L'cie osv. men det er bare å lese seg til. I FFVII er settingen svært enkel å forstå, historien desto verre, spesielt forholdet mellom karakterene. Jeg har det enda ikke helt klart hva som egentlig var sammenhengen mellom Sephiroth, Jenova, Hojo, Aeris, Ifalna, Dr. Gast, Lucrezia og Vincent, men alle henger sammen, da spesielt med tanke på Sephiroths bakgrunn og hvem som er hans egentlige mor og far, hvis han hadde noen. Og hva med Cloud, ble Nibelheim egentlig brent, var det kun konstruerte minner, og hvordan passer Zack og Tifas historier inn i regnestykket? Spillet nøster opp en del tråder, men mye blir hengende litt ambivalent med hensikt, på samme måte som forholdet mellom Squall og Laguna i FFVIII. Det lite sånt i FFXIII, med unntak av all hintingen til at Vanille og Fang er mer enn gode venner , men det blir en bagatell. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Storyen på FF13 er egentlig veldig enkel i grunn. Det er bare å lese i loggen det så fatter du det ganske kjapt. Storyen på FF7 er jo en milliard ganger verre! De fleste går jo faktisk rundt og TROR at de fatter storyen, men de færreste gjør det egentlig. Settingen kan ta litt tid å forstå, f.eks. forskjellen på Cocoon, Pulse, Fal'cie, forskjellige typer L'cie osv. men det er bare å lese seg til. I FFVII er settingen svært enkel å forstå, historien desto verre, spesielt forholdet mellom karakterene. Jeg har det enda ikke helt klart hva som egentlig var sammenhengen mellom Sephiroth, Jenova, Hojo, Aeris, Ifalna, Dr. Gast, Lucrezia og Vincent, men alle henger sammen, da spesielt med tanke på Sephiroths bakgrunn og hvem som er hans egentlige mor og far, hvis han hadde noen. Og hva med Cloud, ble Nibelheim egentlig brent, var det kun konstruerte minner, og hvordan passer Zack og Tifas historier inn i regnestykket? Spillet nøster opp en del tråder, men mye blir hengende litt ambivalent med hensikt, på samme måte som forholdet mellom Squall og Laguna i FFVIII. Det lite sånt i FFXIII, med unntak av all hintingen til at Vanille og Fang er mer enn gode venner , men det blir en bagatell. Og dette er grunnen til at jeg ikke liker FFVII like mye som en del andre FF fans gjør. Personlig mener jeg FFX er langt bedre storymessig. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) "Jeg har det enda ikke helt klart hva som egentlig var sammenhengen mellom Sephiroth, Jenova, Hojo, Aeris, Ifalna, Dr. Gast, Lucrezia og Vincent," Vitenskapsmenn, forsøkskaniner, white materia, et ønske om å ødelegge planeten, ta alle kreftene fra Gaia, og å redde verden. Midt inne i der møter de hverandre. Darn those Shinra! Endret 23. mars 2010 av Puro Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Og dette er grunnen til at jeg ikke liker FFVII like mye som en del andre FF fans gjør.Personlig mener jeg FFX er langt bedre storymessig. Virkelig? Jeg synes disse elementene hever kvaliteten på historien, det viser at forfatterne virkelig har en hjerne og bruker den. Det er mye vanskeligere å skrive en historie der det er plot-elementer som kun kan oppdages mellom linjene og som er åpne for spekulasjoner, enn å bare gjengi en fortelling rakt ut. FFX var dog veldig gjennomtenkt, spesielt grunnlaget for Tidus' eksistens i Spira imponerte meg med oppfinnsomheten og hvordan det ble brukt til å skape en dramatisk slutt. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Og dette er grunnen til at jeg ikke liker FFVII like mye som en del andre FF fans gjør.Personlig mener jeg FFX er langt bedre storymessig. Virkelig? Jeg synes disse elementene hever kvaliteten på historien, det viser at forfatterne virkelig har en hjerne og bruker den. Det er mye vanskeligere å skrive en historie der det er plot-elementer som kun kan oppdages mellom linjene og som er åpne for spekulasjoner, enn å bare gjengi en fortelling rakt ut. FFX var dog veldig gjennomtenkt, spesielt grunnlaget for Tidus' eksistens i Spira imponerte meg med oppfinnsomheten og hvordan det ble brukt til å skape en dramatisk slutt. MMmeh, jeg vil ha en relativt enkel historie i spill, om jeg vil ha spekulasjoner så leser jeg heller en bok. Lenke til kommentar
Zudrani Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Haha, jeg kom til Disk 3 på FF8 uten å forstå at man kunne Draw GFer. Hadde funnet ut at man kan putte på magi som commands da. Og GF. Men gikk helt til Disk 3 med bare Shiva og Ifrit. Det gjorde jeg og andre gangen jeg spilte det x) Men tror jeg klarte å få flere uten at jeg viste hvordan :S Storyen på FF13 er egentlig veldig enkel i grunn. Det er bare å lese i loggen det så fatter du det ganske kjapt. Storyen på FF7 er jo en milliard ganger verre! De fleste går jo faktisk rundt og TROR at de fatter storyen, men de færreste gjør det egentlig. Liker ikke det at man må lese det utenom, liker bedre det at Characters forteller om det med sitt synspunkt osv. og det med at FF7 storyen er værre å få med seg er mere senere i spillet. måten FF7 storyen utvikler seg syns jeg bare er fantastisk bra! sykt spennende når man skal sette minnene på plass. Men skal ikke si for mye om FF13 enda siden jeg ikke har kommet så langt enda FF13 er ikke som FF7, bare for å ha det sagt med en gang. =) Sa jeg det? xD Ingen ting er som FF7 for tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå