Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller senker errr.... eidolon capture bar(la oss kalle det det!) nivået du trenger for å "fange" eidolonen seg litt hvis du driver å dør på den?

Drev å slet med Sazh sin, Brynhildir, på andre forsøket kom jeg ganske høyt men daua og på tredje forsøk så greide jeg å komme opp på så og si akkurat samme nivå og trykket på firkant og kastet ut pókeballen og fanget ham! nei vent... det var feil spill!

Anyway, syntes det samme skjedde med Snow, daua en gang og andre gangen så kunne jeg trykke firkant på samme nivå som ikke gikk tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, ikke så veldig rart, er jo ikke alle som er jævla flinke og gjør dårlige valg med equipment eller talent build, greit nok at det skal være vansklig men må jo være noen ting som kanskje reduseres...

Jaja, veit da faen, tenkte jeg bare skulle lufte tanken her på forumet :p

Lenke til kommentar

Brynhildr skal tas med magi, så det hjelper mye å bruke saboteur til å senke magic def, synergist til å bruke faith og så bare kjøre på med ravager. På den måten er han ikke spesielt vanskelig, lettere enn Odin vil jeg påstå.

 

Jeg har merket meg et par detaljer med hvordan du belønnes etter kampene som kunne vært gjort bedre. For det første burde det være et klarere forhold mellom hvor kort tid som kreves for at du skal få fem stjerner; noen ganger synes jeg at jeg får urimelig lav score på enkelte fiender med høy HP, og urimelig høy score på relativt enkle kamper som jeg rotet til men allikevel fikk fem stjerner for - noen ganger er det lett, noen ganger vanskelig, men det ser ikke ut til å være noen konsekvent logikk bak det. For det andre så burde det lønnet seg bedre i CP å slåss med de store, vanskelige monsterne som Behemoths o.l., man får vanligvis mindre CP fra disse enn ved å slå store grupper med svake fiender, i tillegg blir rare drop % mye mindre på monsterne som tar lenger tid.

Endret av Spartakus
Lenke til kommentar

Synes Vanille's eidelon var den eneste som var vanskelig. Til gjengeld var den sabla vanskelig også (kan ha vært fordi jeg var litt underlevlet). Mye fordi man ikke har RAV/RAV. Det var også den kampen jeg irriterte meg mest over at man ikke kan gi kommandoer for hvordan folka skal plassere seg på slagmarken. Hjelper ikke mye med en sentinel når begge folka bestemmer seg for å stå oppe på hverandre når bossen kommer med det værste AoE angrepet han har( som fint dreper Vanille hvis henne har litt mindre enn fullt hp). Man får jo litt ekstra beskyttelse av Sentinelen uansett, men skulle virkelig ønske at den bare løp vekk fra de andre når den hadde tiltrukket seg oppmerksomheten. Nesten litt merkelig de ikke har lagt inn en slik skill hos sentinel klassen.

 

Synes også generelt at Sentinel klassen er alt for treig til å ta til seg aggro. Ofte mister sentinelen også aggro når man bytter paradgims. Selv om den bestemte karakteren er en sentinel i begge paradgims. Altså det går fint når man har kampen under kontroll, men når man ser etter en redning er en slik liten Ai feil fatal. Særlig mot slutten av spillet da litt for mange fiender kan drepe deg på et angrep dersom du ikke er beskyttet.

Lenke til kommentar

Skjer med den kaktus fienden på Gran Pulse da? Er det noe vits i å ta han? Den eide meg..

:o :o :o

Er det samme kaktus som er fra Cactuar island i FF VII? :o

Den øya nederst til venstre på world map.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

NÅ BLE JEG SÅ HAPPY AT JEG MÅ CAPSE!!!!!!!!!!!!

Kødder du, den kaktusen er så evig herlig, jeg får ikke sagt det i ord engang, det blir laget bamser av han ffs!!

NEED kaktus!

 

PS: se under avatar'n min, "fra: ...." :D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

NÅ BLE JEG SÅ HAPPY AT JEG MÅ CAPSE!!!!!!!!!!!!

Kødder du, den kaktusen er så evig herlig, jeg får ikke sagt det i ord engang, det blir laget bamser av han ffs!!

NEED kaktus!

 

PS: se under avatar'n min, "fra: ...." :D

 

Fint at du ble glad. Den er litt morsom. Springer som en kule rundt om kring med de merkelige lydene :D

Lenke til kommentar

Cactuar er vært en gjenganger i FF siden VI.

 

"According to an article in the 15 February 1997 issue of V-Jump, the Cactuar was designed by Tetsuya Nomura based on a doodle he drew on a notebook when he was a highschool student. They bear a resemblance to Japanese clay figures called "Haniwa", a type of clay figures made for ritual and funerary uses. These clay figures could explain the Claytaur." - Final Fantasy Wikia

Lenke til kommentar

Jeg har merket meg et par detaljer med hvordan du belønnes etter kampene som kunne vært gjort bedre. For det første burde det være et klarere forhold mellom hvor kort tid som kreves for at du skal få fem stjerner; noen ganger synes jeg at jeg får urimelig lav score på enkelte fiender med høy HP, og urimelig høy score på relativt enkle kamper som jeg rotet til men allikevel fikk fem stjerner for - noen ganger er det lett, noen ganger vanskelig, men det ser ikke ut til å være noen konsekvent logikk bak det. For det andre så burde det lønnet seg bedre i CP å slåss med de store, vanskelige monsterne som Behemoths o.l., man får vanligvis mindre CP fra disse enn ved å slå store grupper med svake fiender, i tillegg blir rare drop % mye mindre på monsterne som tar lenger tid.

 

Dette har noe med hvilket Level fienden har. Du kan ha en svært vanskelig fiende med bare level 5, og en kjempeenkel fiende med level 50. Jeg forstår ikke helt hvordan utviklerne har tenkt når de gav fiendene slike levler, men det er kanskje en metode de har brukt for å balansere vanskelighetsgrad på kamper. Likevel ser jeg ikke helt vitsen med å sette level 50 på en fiende med 50.000 hp, høy mål-tid og ingen resistance, men det er nå bare slik det fungerer.

 

Bottom line er at om du vil farme TP så er det beste å kjempe mot en lett fiende som har et høyt level.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Bra spill hittil. Et av de beste faktisk :)

Mange som sutret over at det ville bli så altfor enkelt og tilpasset nybegynnere på xbox osv. Men det virker ikke spesielt enkelt ut, ihvertfall ikke når man har kommet til kapittel 11. Syke satan så vanskelig det er! Oppgraderingssystemet er også helt sprengt rart og veldig ulikt de forrige spillene i serien. Er lissom ikke noe ultimate weapon på samme måte som før.

 

Btw, hva er den beste måten å farme penger og CP? Etter at man har kommet til kapittel 11 jeg tenker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...