Gå til innhold

Den "store" Final Fantasy XIII tråden

Anbefalte innlegg

Ikke helt vært den store Jrpg typen, men Final Fantasy har alltid trukket meg litt inn, å det her virker meget intressant. Så tror det blir kjøp, vet ikke helt hvilken konsoll jeg skal ha det på for den saks skyld.

360 versjonen har komprimert lyd og bilde, dårligere grafikk, og kommer på 3 plater. Mulig det gjør valget lettere for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Final Fantasy XIII ble valgt til PS3 pga ikke at du må bytte disk, men alt det andre med komprimert lyd/bilde/cutscenes som styrte meg unna 360 versjonen. Har man den luksusen å sitter med begge burde man gå for PS3 versjonen. Enkelt å greit. Viss ikke så selvfølgelig kjøper du den versjonen av den konsollen du har ;)

Og viss du skal innstallere hele FF13 på 360en tar det 18GB. Viss jeg var virkelig stupid å valgte 360 versjonen så måtte jeg innstallere for å slippe den uhyre bårkete drevet og bedre loadetider på Eliten min :p

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

FFXIII uses much less space on 360

SITAT Eurogamer
According to the site - which has posted screenshots as proof - disc one weighs in at 5.9GB, while the second and third discs install at 5.8GB and 6.6GB respectively. This combined 18.3GB compares with a total of 39.4GB for the Japanese PS3 version, making the 360 game less than half the size of the PlayStation 3 release.

SITAT Eurogamer
Owing to copy protection measures, the maximum potential size of an Xbox 360 game is 6.8GB, meaning that across the whole three discs Square-Enix actually had 2.1GB of potential space that remains unused

SITAT Eurogamer
The reduced size of FFXIII can easily be explained by more aggressive compression in the game's large array of CGI cut-scenes.

interessant :hmm: - Diskuter :rolleyes: *la seg til å sove* - jeg kan diskutere imorgen :D

Glad jeg gikk for PS3 utgaven da :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, det kan bli spennende :)

Men jeg syns det er virkelig utrolig da, hvordan kan de velge å ikke bruke over 2 GB med lagringsplass på diskene, når det er ledig. Da kunne de vel brukt den plassen til de japanske stemmene da <_<

Selv om jeg bryr meg lite om grafikk og hvilken av konsollene som får den "beste" utgaven, så syns jeg det kan bli spennende å lese slike "close-ups comparions" videoer etter releasen har vært ;) Må jo le litt av fanboy kommentarer som dukker opp :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå spilt rundt en time av Xbox versjonen og spillet ser meget pent ut selv om jeg sitter og spiller på min 19' LCD skjerm. Jeg har ikke den luksusen at jeg kan spille i 1080p men spillet ser og høres fantastisk uansett på 360'n :). Vel verdt ett kjøpt uansett.

Lenke til kommentar

Er det mulig med Japansk audio, og Engelsk tekst(meny/subs) på X360?

Ellers er det ittno vits.><

Finner jo ikkenoe av det på noen som helst sider, elkjip, spacelol, gameflopp eller platekompaniet.

Kjekt å skrive ned info ja!

Alt jeg ser på info-sidene er bare "grafikken er super", "grafikken er så rå at du detter i bakken", får meg til å ikke ville kjøpe spillet.

Står 2 linjer om storyen..

Savner storyen i FF-spillene jeg.:s

Serien sluttet vel å være Sakaguchi's håndtverk med syveren du.

Og etter det gikk det nedover.xD

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Er det mulig med Japansk audio, og Engelsk tekst(meny/subs) på X360?

Ellers er det ittno vits.><

Finner jo ikkenoe av det på noen som helst sider, elkjip, spacelol, gameflopp eller platekompaniet.

Kjekt å skrive ned info ja!

Alt jeg ser på info-sidene er bare "grafikken er super", "grafikken er så rå at du detter i bakken", får meg til å ikke ville kjøpe spillet.

Står 2 linjer om storyen..

Savner storyen i FF-spillene jeg.:s

Serien sluttet vel å være Sakaguchi's håndtverk med syveren du.

Og etter det gikk det nedover.xD

Jeg likte 9 og 10 veldig godt også. Er ikke helt den største fanen av 8, men det kan kanskje være fordi jeg aldri kom meg gjennom det :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...