Toroto92 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg er en stor fan av Donald forfattere som Don Rosa og Carl Barks. Spesielt Don Rosa som alltid lager historier angående historie osv. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Don Rosa tegner helt herlig! Liker Marco Rota også, han har veldig spesielle tegninger Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Carl Barks har de klart beste historiene og tegner veldig bra. Men liker best May eller Bas (husker ikke hvem av dem) Heymans tegninger. De gjør et eller annet med alle figurene som gjør de mer spesiell. Kjennetegnet er ivertfall lang tynn hals og ekstra stort nebb på Donald. Men Don Rosa derimot klarer jeg nesten ikke. Det blir for mye detaljer på bildene, og altfor mye tekst på alt han gjør. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Donald-historiene av Don Rosa er de som har fascinert meg mest. Spenningsnivået Don holder i historiene sine er veldig høyt, og tegningene hans er utrolig detaljerte sammenlignet med hvilken som helst annen Donald-tegner jeg vet om. Nå har jeg selvfølgelig god forståelse for at detaljene ikke faller i smak hos alle (Don Rosas arbeid skiller seg tross alt kraftig ut); smaken er som baken. Liker spesielt godt måten Don fremstiller Onkel Skrue på – i disse historiene er han virkelig en gammel (men erfaren og klok!) grinebiter. Synd at Don Rosa trolig har tegnet og fortalt sin siste Donald-historie. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg har abonomert på donald siden 1997 Men alle har blir rivd opp/kastet. Syntes det er litt kjedelig og barnslig nå, Men Don Rosa og Carl Barks er geniale. Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Don Rosas geniale historier som gir Onkel Skrue en slags bakgrunn, alt i fra hans første tiøring til hans første gullklump i Klondike. Nesten en liten klump i halsen The Treasure Of The Ten Avatars The Guardians Of The Lost Library Esacpe From The Forbidden Valley The Quest For Kalevala Dette mine damer og herrer. Dette er ikke tegneserie. Det er rett og slett et episk mesterversk. Historiene hans inneholder alt i fra historiske epoker til mytologiske skapninger. Det er rett og slett helt fantastisk. Blir nesten litt rørt. Spesielt om du er veldig interesert i historie. Et ord, fabelaktig! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Don Rosa er helt fantastisk. Carl Barks også, naturligvis, men det er noe spesielt med Don Rosa. Elsker tegningene hans, og historiene er de beste Donald ha sett. De virkelig store tegnerne er de som skaper historie som blir fortalt i andre Donald-historier laget av andre (mindre gode) tegnere. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Langbein er homofil :o Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Don Rosas geniale historier som gir Onkel Skrue en slags bakgrunn, alt i fra hans første tiøring til hans første gullklump i Klondike. Nesten en liten klump i halsen The Treasure Of The Ten Avatars The Guardians Of The Lost Library Esacpe From The Forbidden Valley The Quest For Kalevala Dette mine damer og herrer. Dette er ikke tegneserie. Det er rett og slett et episk mesterversk. Historiene hans inneholder alt i fra historiske epoker til mytologiske skapninger. Det er rett og slett helt fantastisk. Blir nesten litt rørt. Spesielt om du er veldig interesert i historie. Et ord, fabelaktig! Takk for linkene! Det her er jo helt herlig. Personlig lurer jeg på hvordan det hadde vært hvis Alan Moore (Watchmen, V for Vendetta, From Hell) skulle ha skrevet noen Donald-historier hehe. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Moore parodi på Barks med Rosa som tegner ^_^ Tror det hadde blitt bra jeg. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Moore som tegner Fantonald! Da kunne det jo bli bra. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Skjul Don Rosas geniale historier som gir Onkel Skrue en slags bakgrunn, alt i fra hans første tiøring til hans første gullklump i Klondike. Nesten en liten klump i halsen The Treasure Of The Ten Avatars The Guardians Of The Lost Library Esacpe From The Forbidden Valley The Quest For Kalevala Dette mine damer og herrer. Dette er ikke tegneserie. Det er rett og slett et episk mesterversk. Historiene hans inneholder alt i fra historiske epoker til mytologiske skapninger. Det er rett og slett helt fantastisk. Blir nesten litt rørt. Spesielt om du er veldig interesert i historie. Et ord, fabelaktig! Tusen takk for de linkene. Elsker Don Rosas historier. Tegningene hans er geniale. Så mange detaljer at man ser noe nytt for hver gang man leser dem. Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Don Rosa er jo ein fryd å lese når man har heile dagen framfor seg. Ellers, når eg har litt dårleg tid, likar eg best å lese dei enkle donaldhistoriene der Donald slåss mot naboen Hansen og sånt hehehe. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Uhm.... Jensen?* Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Ehh, oi! Ja visste jo det då, berre testa dykk hehe Langbein er homofil :o sjå kor sint mikke er då hehe Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Mikke er jo mormon. Endret 8. mars 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Ninjasniper Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 tøft bilde av Donald, Fiskemester! Eg lurer på kvifor huset til Donald aldri er det samme i to seriar, og kvifor den skurken Nabo Jensen alltid bur i huset over gjerdet. Godt spørsmål, er nok Jensen som er ute med noko fanteri skal du sjå! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Personlig elsker jeg stilen til Don Rosa, masse smådetaljer (alltid noen små, søte mus som er rundt i historiene) mens Carl Barks på sin side greide å tegne bevegelse og action på en helt annen måte enn andre Donald Duck-tegnere i mine øyne, men Don Rosa er fortsatt favoritten. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Ingen tegner en bedre "illsint Skrue McDuck" enn Don Rosa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå