Gå til innhold

Gullstikka 2008 - diskuter showet her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+876123

Hoho, jeg blir bare mer og mer overbevist om at Gullstikka-sendingene blir laget dårligst mulig. Jeg lo ihvertfall hardt mange ganger av de absurd pinlige situasjonene som oppstod i årets utgave. Nå vet jo jeg å sette pris på slike kostelige situasjoner, så det var vel bare meg.

 

At det virket som om programledere og presanterere ble full og ga faen halvveis uti hjalp stort også!

 

Har sittet i salen de siste tre årene nå, og kjenner jeg trenger mer og mer øl for å komme meg gjennom med psyken i hold! ;) Opplegget rundt selve scenen var veldig, veldig bra i år da, og nachspillet på taket var kongekonge!

Lenke til kommentar
Håper media slutter å dekke gullstikka, at det mister all oppmerksomhet og dør ut.

Eller at noen lager en konkurrerende utdeling med helt andre prioriteringer enn å la agenter og kontorrotter ta imot priser for utviklere som aldri er der.

Det hadde nok vært det absolutt beste. Med litt konkurranse kunne "folket" fått opp øynene og sett hvordan det virkelig skal gjøres! :)

Lenke til kommentar

Ja. Altså ønsket mitt er at det lages en utdeling der utviklerne bak spillet faktisk stiller opp. Og at denne kunne utvides med informative taler fra de som faktisk lager spillet. Gjort det hele mer faglig orientert rett og slett, slik at det er interessant for de spillinteresserte i salen å se på, og lære mer om mediet de bruker penga sine på.

 

Samtidig kan det være vanskelig å få utviklere fra selskaper som Capcom, Square - Enix, Blizzard og andre store selskaper til å stille opp. Men det burde ikke være umulig. Med god planlegging og flinke arrangører, burde det være mulig å få litt større navn opp på scenen enn det som har vært.

 

Noe som kunne bidratt til å gjøre hele opplegget større, er en slags Skandinavisk utdeling. Hvis Norge, Sverige og Danmark slo sammen kreftene sine for å lage en utdeling med mer tyngde i. Det hadde garantert økt interessen for internasjonale utviklere til å komme. Samtidig som det hadde etablert Skandinavia som et selsvstendig viktig terretorie for å utgi spill i. Rett og slett bidra til å styrke den europeiske identitet.

 

En slik utdeling kunne gått på rundgang. Altså, det ene året holdes den i Norge, det andre i Sverige, det tredje i Danmmark, så tilbake til Norge igjen.

 

btw: Hvis noen synes dette var en såpass god idé at de vil bruke den. Husk å inkluder meg i utførelsen ;)

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

KANDU kunne jo brukt The Gathering til å holde sin egen prisutdeling. Muligens litt enklere å trekke større navn til et såpass stort arrangement, og man skal jo ikke se bort ifra at utviklerene selv synes det er mer stas å møte opp og ta imot pris fra de som liker spill av andre grunner enn profitt.

Lenke til kommentar
Altså ønsket mitt er at det lages en utdeling der utviklerne bak spillet faktisk stiller opp.

*snip*

 

Hadde du giddi å reist i fler timer og kasta bort et lass med penger for å motta en pris svært få til ingen bryr seg om at du har fått?

 

Gullstikka er fortsatt forholdsvis meningsløs - i Norge er det så få utviklere at det ikke er noe poeng, ute i den store verden er det så mange at det er mange fler og mye gjevere priser å bry seg om.

Lenke til kommentar

Selv om ikke prisen i seg selv er noe å skrive hjem om hos de enkelte utgiverne, er det viktigere at det er hele tatt noe lille Norge gjør angående spill. Stortinget og Norge ellers begynner å få øynene opp for spillmarkedet, og mer penger blir lagt inn i norske prosjekter. Uten Gullstikka tror jeg ikke denne framgangen hadde skjedd like fort.

Lenke til kommentar
Selv om ikke prisen i seg selv er noe å skrive hjem om hos de enkelte utgiverne, er det viktigere at det er hele tatt noe lille Norge gjør angående spill. Stortinget og Norge ellers begynner å få øynene opp for spillmarkedet, og mer penger blir lagt inn i norske prosjekter. Uten Gullstikka tror jeg ikke denne framgangen hadde skjedd like fort.

 

Jo det tror jeg.

Lenke til kommentar

Mindre oppmerksomhet rundt spill betyr jo selvfølgelig mine utvikling for mediet, det burde jo si seg selv.

 

Det er bra at vi har en prisutdeling som Gullstikka, men om vi først skal ha en mener jeg den burde holde et desidert høyere nivå enn det den gjør nå. Slik det er nå er det bare flaut å se på, og prisene som blir delt ut virker feilbalanserte i tillegg til at de ikke får gitt de til de riktige menneskene engang. Er det virkelig så vanskelig å sende en mail eller å ta en telefon til utviklerne av de forskjellige spillene og be de spille inn en kort takketale på video?

 

Er slike ting som etter min mening burde vært gjort som gjør at Gullstikka bare blir en parodi på seg selv.

Lenke til kommentar
Mindre oppmerksomhet rundt spill betyr jo selvfølgelig mine utvikling for mediet, det burde jo si seg selv.

Det finnes ingen måte å måle oppmerksomhet på. Men jeg tror Gullstikka får relativt lite av det.

Spillene som kåres er allerede bestselgere uansett. Få aviser gidder å skrive noe annet enn resultatene. Etter å ha vært på en utdeling selv hvor ikke salen var full en gang, skjønte jeg at dette bare var noe uviktig tøv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...