avtrekkeren Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Har et gigantisk problem, regner med dette er en likeså gamebreaking bug som har oppstått hos meg. Spiller den første campaignen, og har kommet til slutten av del 2, hvor jeg skal ta over bl.a. Quebec. Har en full hær av diverse tropper, vel balansert - men det er forsåvidt ikke problemet. HVER gang (har prøvd 3 ganger nå) jeg sieger Quebec (og de angriper etter 2 turer) og combat starter etter deployment, er alle mine units i total sirup. Da mener jeg skikkelig, udugelig trege. Sammenlignet med AI'en beveger mine units seg KANSKJE med 1/20 av hastigheten (selv om de springer). Prøvde å forflytte generalen med horse cavalry, men selv om jeg skrudde på maks peis på speeden, og selv om de sprang, så brukte de to vonde år på å forflytte seg bare noen meter. Animasjonene på alle unitsene mine er like trege, så en eller annen plass virker det som om spillet antar at mine tropper spiller i en ekstrem slow-mo. Problemet ser kun ut til å gjelde mine egne tropper, da AI'en beveger seg som normalt (og som unitsa mine har beveget seg i alle andre combats). Utrolig frustrerende... Noen som har vært borti lignende bug? :/ Lenke til kommentar
Gurel_InnleggNO Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jeg hadde nettopp akkurat samme problem. Endte med at jeg bare satte alle folkene mine på en rekke, +3 units infanteri på hver side så langt ute som jeg klarte før kampen ble satt i gang. Når jeg startet kampen satte jeg de 3 infanteristyrkene på hver side til å spre seg ut og dekke opp flankene. Dette tok jo ca 1000 år, men de kom seg på plass omsider. Satte så på max speed og ventet i 5 minutter mens de franske troppene ble skutt i filler når de kom innen rekkevidde. Etter å ha massakrert de fleste troppene deres begynte mine tropper å bevege seg raskere, og jeg kunne utrydde de siste troppene deres normalt. Et annet alternativ er kanskje å spare denne byen til slutt, og bare autoresolve et par ganger og ignorere tapene, siden man uansett fortsetter til neste kapittel? Håper dette ikke er et problem som vedvarer videre.. da får vi vel bare håpe det patches ASAP. Ser det er enkelte i denne threaden (http://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?p=2160659) som mener at det er sump der man starter, men i såfall er de franske troppene utrolig mye bedre til å bevege seg i sump enn mine, og det rimer dårlig med mine erfaringer når problemet ga seg for mine tropper etterhvert. Endret 5. mars 2009 av Gurel Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Ja leste også om sump-teorien, men som du sier, da er de franske troppene utrolig mye bedre til å bevege seg der... Men, jeg løste nå problemet ved å lokke flesteparten av styrkene ut av byen ved å angripe en farm nordøst for Quebec. Dum som AI'en var sprang han ut av byen med de aller fleste styrkene sine, slik at jeg kunne angripe han på en annen battlefield - da gikk det fint Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Samme skjedde hos meg. jeg ga opp å flytte på de, ettersom fiendene beveget seg i normal fart samt at de angrep lot jeg det stå til. Men da de kom ned til sletta jeg sto på fikke de sirup plobemet også. Men skyte animasjonene var det ikke noe feil med. Så mine styrker meiet de ned. Hehe ble en av mine beste seire. Har ikke sett dette problemet noe annet sted. Så får tro det bare gjelder denne byen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Har dere spillet orignalt? Jeg husker Warez-versjonen av Mirror's Edge hadde et slikt problem, hvor man i et brett plutselig gikk uhyre sakte, uten at det ga seg.. Lenke til kommentar
Gurel_InnleggNO Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Min er original, nedlastet Steam versjon, ikke hard copy. Godt tips det å lokke fienden ut av byen med å okkupere andre ressurser i området, så det er vel måter å komme rundt problemet på. Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Har dere spillet orignalt? Jeg husker Warez-versjonen av Mirror's Edge hadde et slikt problem, hvor man i et brett plutselig gikk uhyre sakte, uten at det ga seg.. Orginal hard copy spess enhet utgaven Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Original Steam-versjon ja (kjøpte samlepakke med alle total war-spillene). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Har selv Special Forces Edition, og har ikke kommet borti problemet. Men jeg har lest litt rundt, og det virker som at det er en bug - som til og med Gamespot-anmelderen har kommet borti. Den blir vel fikset i en av de tusen patchene som kommer i løpet av det kommende året. Slik har det alltid vært med Total War spillene. Lenke til kommentar
neru_InnleggNO Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Tror nokk sump-teorien kan stemme, på andre forsøk (ble knust første ganng, men empire klikka, så jeg fikk et forsøktill:p) ventet de franske troppene inne i fortet, da var det bare og komme seg bort til fast grunn så begynte mine tropper og bevegeseg raskere. etter det var det grusing av franskmenn som stod for tur Lenke til kommentar
Chresjan_InnleggNO Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Det var en bug. Det er blitt fiksa for en stund siden tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå